RIDE koopt videospecialist
Contentstudio RIDE neemt foto- en videospecialist Digital Message over om zijn in house portfolio uit te breiden.
Contentstudio RIDE neemt foto- en videospecialist Digital Message over om zijn in house portfolio uit te breiden.
Twitter Nederland maakt momenteel een rondgang langs tv-zenders en mediabureaus om zijn tv-product onder de aandacht te brengen. De eerste resultaten zijn begin volgend jaar te zien.
Afgelopen week is er veel gebeurd op het gebied van sociale media. Niet alleen in Nederland maar ook daarbuiten. Tijd voor een eerste bericht in een reeks van wekelijkse updates over het sociale media nieuws van de afgelopen week.
Sociale media verkoopt niet? Denk nog maar eens goed na. Een nieuwe infographic van Psoshul toont aan hoe tien verschillende bedrijven met behulp van sociale media hun verkoop hebben verhoogd.
“Vroeger vertelden mensen verhalen aan elkaar rondom het kampvuur. Nu doen we dat nog steeds wel, maar de hashtag is het kampvuur van deze tijd.” Josh Grau van Twitter vertelt op eDay dat Twitterreclame niet moeilijk is, maar wel goed aandacht verdient.
Welke extra effect heeft als een adverteerder gelijk met een tv-campagne ook een Facebookcampagne laat lopen? Dat gaat GfK onderzoeken en de resultaten met adverteerders delen. De eerste inzicht: extra bereik van bijna 28 procent.
Een op de twintig berichten op de Facebook timelines is een commerciële uiting, zegt Will Ashton van bureau Nanigangs, dat jaarlijks voor 250 miljoen dollar een reclamecampagnes op de profielensite verzorgt.
Hunkemöller ging dit jaar, maanden eerder dan gepland, over de half miljoen Facebookfans heen. Voor volgend jaar streeft het bedrijf naar een verdubbeling. Mogelijk wordt dan een deel van het tv-budget afgesnoept voor ‘social’.
Online video is in opmars. In augustus van dit jaar keek 83,3 procent van de Nederlandse bevolking online video. Gemiddeld bijna een uur per dag. Interessant is het verschil in kijkgedrag tussen mannen en vrouwen, maar ook per leeftijdscategorie verschilt het kijkgedrag significant.
Voor veel ondernemers en salesprofessionals is het delen van informatie met je netwerk vaak een enorm struikelblok. We zijn gewend om over ons bedrijf en onze producten te praten, maar is dit ook waar je netwerk op zit te wachten?
Facebook gaat in Europa anonieme data verstrekken aan tv-zenders over hoe zijn leden interageren met de programma’s. In Amerika gaat Nielsen vergelijkbare data uitleveren voor Twitter.
Donderdagnacht maakte Twitter de documenten van haar beursgang openbaar. Daarin staan alle ins en outs die voor investeerders van belang zijn. Eén van de meer onderbelichte onderdelen is echter de bedreigingen die Twitter zelf ziet voor een succesvolle toekomst. Hieronder staan de 13 beren die Twitter zelf op de weg ziet naar een zonnige toekomst voor het bedrijf en de investeerders. Daarbij keek ik wat er nu al bestaat om die ‘beren’ te ondervangen.
Iedere duizend keer dat gebruikers de timeline van Twitter bekijken, boekt het bedrijf een omzet van 80 dollarcent. De net gepubliceerde documentatie voor de beursgang laat zien dat Twitter in het buitenland nog veel vooruitgang kan boeken op dit front.
De Facebookpagina die oud-medewerkers van het failliete Oad aan nieuw werk wil helpen, is binnen enkele dagen zestigduizend keer bekeken. De eerste nieuwe banen werden er ook al weer gevonden.
Gebruikers van Google kunnen binnenkort ook gaan zoeken op basis van hashtags. Daarmee kan makkelijker op thema worden gezocht, alhoewel het wel een beperkte zoekfunctie is.