Facebook volgt leden tot achter de winkelkassa
Hoe vaak kopen Facebookleden iets in een winkel nadat ze een reclame op de profielensite hebben gezien? Facebook probeert die vraag te beantwoorden met een nieuwe type onderzoek.
Hoe vaak kopen Facebookleden iets in een winkel nadat ze een reclame op de profielensite hebben gezien? Facebook probeert die vraag te beantwoorden met een nieuwe type onderzoek.
Ja, een link van Pinterest naar een webshop levert meer verkeer op. Nee, dat leidt niet tot meer omzet. Minder zelfs dan een link op Twitter en Facebook.
Favela Fabric start onder de naam Social Shop een nieuw label. Adverteerders kunnen daarmee hun eigen bestaande klanten nieuwe klanten laten werven, direct vanuit hun sociale netwerk op Facebook en Twitter.
Ondernemers Michiel Muller, Wobbe Storms en Joost van der Klooster nemen een belang in de Rotterdamse recruitmentspecialist Vonq. Het nieuwe kapitaal wordt gebruikt voor de internationale uitrol van Qandidate.com.
Facebook breidt de advertentiemogelijkheden van zijn platform uit met ‘sponsored search results’. Adverteerders kunnen tegen betaling een positie kopen in de zoekresultaten.
Meer dan tien jaar na de opkomst van internet worstelen marketeers en bureaus nog steeds met de vraag hoe je online optimaal benut. Met de opkomst van social media is daar nog een aantal grote uitdagingen bijgekomen. Marketing wordt driedimensionaal. Een kans waar nog maar weinig merken invulling aan kunnen geven.
Facebook integreert steeds meer in websites. Was het tot voor kort nog zo dat ‘Facebook op je site’ niet veel verder ging dan een Like-knop, op dit moment lijkt Facebook de standaard voor alles wat te maken heeft met interactie.
Social media geven consumenten een stem, en merken real-time inzichten door meningen en gevoelens te onderzoeken. Het maakt het CMO’s mogelijk om de klant werkelijk te leren kennen en hun behoeften beter te leren voorspellen.
Tien procent van de kaartjes voor Europese evenementen wordt via een mobiele drager gekocht. Een belangrijk deel daarvan wordt via Facebook gekocht.
Ondanks alle moderne digitale hulpmiddelen slagen merken er niet in echte relaties met hun publiek op te bouwen. Waar gaat het mis? Het antwoord is volgens auteur Klaas Weima één woord groot: aandacht.
Sportsponsoring tijdens grote evenementen vergroot merkbekendheid. Maar leidt het ook tot meer social conversaties? Voor Hyundai en Kia, de twee hoofdsponsors van het EK voetbal 2012, blijkt dit niet het geval.
Consumenten hechten bij het nemen van aankoopbeslissingen meer waarde aan sociale informatiebronnen dan aan traditionele informatiebronnen. Dat bewijzen de ervaringen van Black & Decker en Octopus.com.
Het marktaandeel van Google blijft onbetwist rond de negentig procent liggen. Toch ondervindt de zoeker concurrentie. Die komt uit de hoek van kleine en grotere specialistische zoeksites.
Hoe wordt je zakelijke Facebookpagina een succes? Zoveel mogelijk fans en posts blijken vaak niet het antwoord. New York.nl won de Facebook Community van het Jaar Award. De learnings van deze succesvolle community geven inzicht.
Een toenemend aantal fashionista’s laat zich in producten of in harde euro’s betalen voor het versturen van – uiteraard positieve – tweets over merken en producten. Minder bekend is echter dat dergelijke gesponsorde tweets als reclame worden aangemerkt en dat de betalende merkhouder of producent daarvoor verantwoordelijk wordt gehouden.