More stories

Facebook volgt leden tot achter de winkelkassa

Hoe vaak kopen Facebookleden iets in een winkel nadat ze een reclame op de profielensite hebben gezien? Facebook probeert die vraag te beantwoorden met een nieuwe type onderzoek.

Social

Het Pinteresteffect: kijken, kijken, niet kopen

Ja, een link van Pinterest naar een webshop levert meer verkeer op. Nee, dat leidt niet tot meer omzet. Minder zelfs dan een link op Twitter en Facebook.

E-commerce

Favela Fabric opent The Social Shop

Favela Fabric start onder de naam Social Shop een nieuw label. Adverteerders kunnen daarmee hun eigen bestaande klanten nieuwe klanten laten werven, direct vanuit hun sociale netwerk op Facebook en Twitter.

Conversie

Half miljoen voor internationalisering Vonq

Ondernemers Michiel Muller, Wobbe Storms en Joost van der Klooster nemen een belang in de Rotterdamse recruitmentspecialist Vonq. Het nieuwe kapitaal wordt gebruikt voor de internationale uitrol van Qandidate.com.

Conversie

Facebook introduceert betaalde zoekresultaten

Facebook breidt de advertentiemogelijkheden van zijn platform uit met ‘sponsored search results’. Adverteerders kunnen tegen betaling een positie kopen in de zoekresultaten.

Social

Marketing in de derde dimensie

Meer dan tien jaar na de opkomst van internet worstelen marketeers en bureaus nog steeds met de vraag hoe je online optimaal benut. Met de opkomst van social media is daar nog een aantal grote uitdagingen bijgekomen. Marketing wordt driedimensionaal. Een kans waar nog maar weinig merken invulling aan kunnen geven.

Online marketing

Facebook integratie standaard voor interactie

Facebook integreert steeds meer in websites. Was het tot voor kort nog zo dat ‘Facebook op je site’ niet veel verder ging dan een Like-knop, op dit moment lijkt Facebook de standaard voor alles wat te maken heeft met interactie.

Social

CMO gelooft in social media data

Social media geven consumenten een stem, en merken real-time inzichten door meningen en gevoelens te onderzoeken. Het maakt het CMO’s mogelijk om de klant werkelijk te leren kennen en hun behoeften beter te leren voorspellen.

Social

‘Tien procent eventtickets gekocht via mobiel’

Tien procent van de kaartjes voor Europese evenementen wordt via een mobiele drager gekocht. Een belangrijk deel daarvan wordt via Facebook gekocht.

E-commerce

“Aandacht is het nieuwe zwarte goud”

Ondanks alle moderne digitale hulpmiddelen slagen merken er niet in echte relaties met hun publiek op te bouwen. Waar gaat het mis? Het antwoord is volgens auteur Klaas Weima één woord groot: aandacht.

Social

EK sponsoring leidt niet tot meer online conversaties

Sportsponsoring tijdens grote evenementen vergroot merkbekendheid. Maar leidt het ook tot meer social conversaties? Voor Hyundai en Kia, de twee hoofdsponsors van het EK voetbal 2012, blijkt dit niet het geval.

Social

Maximaal voordeel uit social commerce

Consumenten hechten bij het nemen van aankoopbeslissingen meer waarde aan sociale informatiebronnen dan aan traditionele informatiebronnen. Dat bewijzen de ervaringen van Black & Decker en Octopus.com.

E-commerce

Google verliest gezag, verticals winnen terrein

Het marktaandeel van Google blijft onbetwist rond de negentig procent liggen. Toch ondervindt de zoeker concurrentie. Die komt uit de hoek van kleine en grotere specialistische zoeksites.

Search

New York.nl: een succesvolle zakelijke Facebookcommunity

Hoe wordt je zakelijke Facebookpagina een succes? Zoveel mogelijk fans en posts blijken vaak niet het antwoord. New York.nl won de Facebook Community van het Jaar Award. De learnings van deze succesvolle community geven inzicht.

Social

Gesponsorde fashiontweets: mag dat?

Een toenemend aantal fashionista’s laat zich in producten of in harde euro’s betalen voor het versturen van – uiteraard positieve – tweets over merken en producten. Minder bekend is echter dat dergelijke gesponsorde tweets als reclame worden aangemerkt en dat de betalende merkhouder of producent daarvoor verantwoordelijk wordt gehouden.

Legal