More stories

Presentatie: hoe meet je KPI’s op Facebook?

Hoe kan men het succes van een Facebookpagina meten? Hoe bepaal je welke content goed werkt? Hoe benchmark je een Facebookpagina met de industrie en met concurrenten? Met voorbeelden wordt resultaat inzichtelijk gemaakt aan de hand van verschillende KPI’s op Facebook.

Social

Google gaat reclame verkopen op Facebook

DoubleClick Bid Manager krijgt een aansluiting op de Facebook Exchange (FBX), waardoor adverteerders via hun Googlesysteem reclame kunnen inkopen op Facebook.

Online advertising

Social weekoverzicht: mobiel verkeer YouTube ruim 60% gegroeid

Afgelopen week was er weer veel nieuws op het gebied van social media. Zo melde ING dat het gebruik van social media stagneert en blijkt dat de verliezen van Twitter oplopen. Maar er was meer nieuws: Deze week maakte Google bekend dat het mobiele verkeer voor YouTube 60 procent is gegroeid naar 40 procent van het totale verkeer.

Social

Nieuwe vorm retargeting bij Facebook

Facebook begint de gefaseerde uitrol van een reclameoptie om bezoekers van hun sites of apps opnieuw te benaderen.

Online advertising

Infographic: Gen Y op social media: wat, waar en hoe?

Een recent onderzoek heeft aangetoond dat millennials sociale media beschouwen als hun belangrijkste kanaal, mits deze kanalen het meest up-to-date en het meest aangepast zijn aan hun behoeften. Cijfers? De doorsnee GenYer maakt een profiel bij gemiddeld 2,5 sociale media. Zestien procent wil zijn lidmaatschap bij Hyves stopzetten.

Social

The Facebook Conference 2013: een platform wordt volwassen

Afgelopen woensdag vond tijdens de Amsterdam eWeek de eerste editie van The Facebook Conference plaats. Op het podium deelden merken zoals KLM, Heineken, Philips, de ANWB en Hunkemöller en Facebook zelf hun kennis met de meer dan 230 bezoekers. Conclusie van de dag: het draait op Facebook vooral om de strijd tussen engagement versus bereik.

Social

BAS Group opent tienduizenden Facebookwinkels

De eigenaar MyCom, Dixons en iCentre biedt zijn klanten in 2014 de optie om zelf Facebookwinkels te openen en zo geld te verdienen als ‘social wederverkoper’ voor BAS Group.

Online marketing

RIDE koopt videospecialist

Contentstudio RIDE neemt foto- en videospecialist Digital Message over om zijn in house portfolio uit te breiden.

Online advertising

Twitter peilt Nederlandse adverteerders voor ‘tv-huwelijk’

Twitter Nederland maakt momenteel een rondgang langs tv-zenders en mediabureaus om zijn tv-product onder de aandacht te brengen. De eerste resultaten zijn begin volgend jaar te zien.

Online advertising

Social weekoverzicht: ‘Vergeet engagement en focus op bereik’

Afgelopen week is er veel gebeurd op het gebied van sociale media. Niet alleen in Nederland maar ook daarbuiten. Tijd voor een eerste bericht in een reeks van wekelijkse updates over het sociale media nieuws van de afgelopen week.

Social

Infographic: 10 voorbeelden van ROI in sociale media

Sociale media verkoopt niet? Denk nog maar eens goed na. Een nieuwe infographic van Psoshul toont aan hoe tien verschillende bedrijven met behulp van sociale media hun verkoop hebben verhoogd.

Social

Twitter op eDay: ‘De hashtag is het vroegere kampvuur’

“Vroeger vertelden mensen verhalen aan elkaar rondom het kampvuur. Nu doen we dat nog steeds wel, maar de hashtag is het kampvuur van deze tijd.” Josh Grau van Twitter vertelt op eDay dat Twitterreclame niet moeilijk is, maar wel goed aandacht verdient.

Online advertising

GfK gaat combi Facebook-televisie meten

Welke extra effect heeft als een adverteerder gelijk met een tv-campagne ook een Facebookcampagne laat lopen? Dat gaat GfK onderzoeken en de resultaten met adverteerders delen. De eerste inzicht: extra bereik van bijna 28 procent.

Social
Premium

‘Vijf procent van de Facebookpostings is reclame’

Een op de twintig berichten op de Facebook timelines is een commerciële uiting, zegt Will Ashton van bureau Nanigangs, dat jaarlijks voor 250 miljoen dollar een reclamecampagnes op de profielensite verzorgt.

E-commerce

Hunkemöller: in 2014 een miljoen Facebookfans

Hunkemöller ging dit jaar, maanden eerder dan gepland, over de half miljoen Facebookfans heen. Voor volgend jaar streeft het bedrijf naar een verdubbeling. Mogelijk wordt dan een deel van het tv-budget afgesnoept voor ‘social’.

Social