Pas je aan aan de connected consumer
Bedrijven vinden het moeilijk zich aan te passen aan het rappe tempo waarin de hedendaagse consument nieuwe technologieën adopteert en de impact die dit heeft op hun relatie met deze consument.
Bedrijven vinden het moeilijk zich aan te passen aan het rappe tempo waarin de hedendaagse consument nieuwe technologieën adopteert en de impact die dit heeft op hun relatie met deze consument.
Ook bij het gebruik van social media buttons heb je te maken met de nieuwe cookiewetgeving. Ongewild en onbedoeld kan de nieuwe wet overtreden worden door het toevoegen van deze buttons met als doel het delen van content.
Berndt de Wit, International Marketing Manager Garcia Jeans, vertelt in een interview met Gijs Vroom dat het tijd wordt om het woord ‘social’ weg te laten in social media, en de verschillende kanalen te zien voor wat ze zijn: kanalen voor online marketing.
Mobile was het buzzwoord tijdens de beursgang van Facebook. Logisch: social is de meest gebruikte toepassing op de smartphone en tablet. Het geld van de beursgang zal dus met name worden gebruikt om de mobiele ambities van Facebook te versterken. Maar waar liggen deze ambities en wat mogen we in de toekomst verwachten?
Online is fashion de branche bij uitstek waar social media een zeer grote invloed heeft. Vooral vrouwen steken tijdens het online shoppen hun mening niet onder stoelen of banken. Voor fashionretailers biedt dit mogelijkheden die vaak nog niet worden benut.
Performance is de belangrijkste indicator voor elke online experience. Je kunt nog zo’n mooie site of campagne hebben, maar elke seconde vertraging of onbeschikbaarheid verhoogt het risico op directe omzetschade. Social mentions hierover zijn een goede performance KPI.
Center Parcs zet de klant centraal. In vele opzichten. Social media zijn daarbij onmisbaar.
De omzet van social commerce, op basis van user generated content, loopt naar verwachting in 2015 op naar 30 miljard dollar. Ook hier is multichannel het toverwoord. Vijf tips voor succes in social commerce.
Dankzij digitaal is elk merk tegenwoordig een dienstverlener. Marketing zal in de toekomst daarom grotendeels om diensten draaien. Want voor digitale merken zijn diensten de basis, voor fysieke producten een nieuwe kans.
Op Pinterest verzamelen en publiceren gebruikers afbeeldingen en foto’s op ‘boards’, die anderen dan weer kunnen bekijken. Dat zijn meestal niet hun eigen foto’s, maar foto’s die ze op internet of op de Pinterest-pagina van een andere gebruiker vinden. Is dit auteursrechtelijk wel in de haak?
Facebook introduceerde onlangs Premium advertenties en de Reach Generator. Beide nieuwe advertentieproducten vinden hun oorsprong in de gesponsorde verslagen op Facebook en bieden adverteerders nieuwe mogelijkheden om extra bereik te genereren.
Socialbakers, een online analysemiddel voor Facebook en Twitter, brengt een geavanceerde betaalversie uit voor grote adverteerders op social media.
Facebook bewijst nu ook offline retailers een dienst met het nieuwe Facebook Offers. Gericht op het genereren van traffic naar fysieke winkels in plaats van naar webshops. Welke retailer durft het aan?
Onder invloed van social media verandert de relatie tussen mensen onderling, maar ook tussen merk en mens. De deur naar een transitie van reclame naar dialoog lijkt steeds verder open te staan. Maar voordat dit echt gebeurt, dient nog een aantal hindernissen genomen te worden.
Eén van de belangrijke vernieuwingen in Google Analytics is de geüpdate mogelijkheid om de waarde van social media te meten. Sinds kort is ook data over het bezoekgedrag binnen social media zelf beschikbaar. Wat betekent dit en wat kun je ermee?