Onderzoek: 65% bedrijven op Instagram reageert niet
Instagram wordt ingezet voor promotie en engagement, maar antwoorden bedrijven? Voor het vijfde jaar op rij is dit onderzocht met 320 mystery posts.
Instagram wordt ingezet voor promotie en engagement, maar antwoorden bedrijven? Voor het vijfde jaar op rij is dit onderzocht met 320 mystery posts.
TikTok is het op twee na grootste sociale netwerk, net achter Facebook en Instagram. Insider Intelligence (voorheen eMarketer) schat dat TikTok in 2022 755 miljoen maandelijkse gebruikers zal bereiken, na een groei van 59,8 procent in 2020 en van 40,8 procent in 2021.
Koffiemerken Senseo en L’OR Espresso, beiden onderdeel van Jacobs Douwe Egberts Retail Nederland, kiezen voor Somention als social media bureau.
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat het werk van online marketeers in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen? Elf DDMA-experts blikken vooruit op de grootste trends in data-driven marketing voor 2022.
Goed social media gebruik brengt merken en consumenten bij elkaar. Dit whitepaper helpt je deze uitdaging aan te gaan en toont aan waarom investeren in webcare, community management en monitoring loont.
Postillion Hotels uit Rotterdam houdt in het halfjaar tot maart 2022 een promotiecampagne via de virtuele influencer Esther Olofsson.
Geen enkele politicus heeft zoveel nepvolgers op Instagram als Geert Wilders. Onder de volgers van de PVV-leider bevinden zich zo’n 80.000 ‘verdachte’ accounts. Ook het Instagram-profiel van Mark Rutte heeft veel nepvolgers: bijna 50.000 in totaal. Dit blijkt uit onderzoek van VPNGids.nl naar nepvolgers op sociale media.
De commissie interne markt en consumentenbescherming van het Europees Parlement heeft voor de Digital Services Act gestemd. Die wet bepaalt onder meer dat onlinediensten illegale en schadelijke content moeten verwijderen.
Discussieplatform Reddit gaat naar de beurs. De aanvraag hiervoor is woensdag ingediend bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission. In september bedroeg de geschatte beurswaarde zo’n 15 miljard dollar.
Wat staat er nu eigenlijk in je LinkedIn feed? 40% van de posts is relevant, waarvan 85% oorspronkelijk. Qua inhoud zijn evenementen en vacatures dominant.
Het meten van de effecten van branding-activiteiten is niet altijd eenvoudig. Weinig tijd of financiële middelen? Een Brand Lift Study is een goede optie.
Ook voor branches minder gericht op e-commerce zijn sociale media belangrijk, zoals de horeca: met sociale media kunnen ze hun zichtbaarheid vergroten.
Live shopping wordt na Azië nu ook in Europa gesignaleerd. De impact voor een individuele retailer kan groot zijn, maar het risico is dat grote spelers als Facebook en Amazon uiteindelijk als échte winnaars overblijven.
Wat staat er in je LinkedIn feed? Clickbaits en (fake) polls zijn al 22% van de content. Verandert LinkedIn in een Facebook? Een onderzoek in twee delen.
De analyse van sociale-mediagegevens is vaak synoniem met sociale-mediamarketing. Zo stimuleer je de groei met behulp van de socials.