More stories

Groei stimuleren met sociale media

De analyse van sociale-mediagegevens is vaak synoniem met sociale-mediamarketing. Zo stimuleer je de groei met behulp van de socials.

B2B Digital
Premium

Lush sluit alle socialaccounts, want gevaarlijk

Cosmeticawinkel Lush trekt zich per vrijdag 26 november terug van alle consumentgerichte socialmedia omdat het er een gevaarlijk, stinkend open riool is waar het merk zich niet mee wil associëren.

Social

LinkedIn als tool voor een verkoopstrategie

Het is bijvoorbeeld 277% efficiënter om leads te genereren via LinkedIn dan via andere platformen zoals Facebook en Twitter. In dit whitepaper lees je hoe je een LinkedIn strategie van A tot Z op kunt zetten.

Social
Premium

OTTO test shoppen met videostreams

Na een succesvolle eerste proef organiseert de Duitse e-commercegigant OTTO vanavond zijn tweede live videostream van waaruit kijkers direct aankopen kunnen doen.

E-commerce

Hoe bouw je een sterk merk op social media met content?

De belangrijkste laatste innovaties op het gebied van social media: hoe bouw je een sterk merk met behulp van content?

Marketing

Gelaagde campagnes: dé strategie voor meer resultaat met social media ads

Gelaagde campagnes zorgen dat jouw advertenties op social media maximale impact maken in alle fases van de klantreis.

Marketing
Premium

LinkedIn rolt freelancemarktplaats internationaal uit

LinkedIn rolt zijn Services Marketplace wereldwijd uit nu de publieke betatest in de Verenigde Staten is afgerond. De nieuwe dienst gaat de concurrentie aan met andere marktplaatsen waar freelancers hun diensten aanbieden.

Online advertising
Premium

Zuckerberg: Facebook omkatten voor jongeren, pech voor ouderen

Topman en oprichter van Facebook Mark Zuckerberg zet komende jaren alles op alles om te voorkomen dat jongvolwassenen zijn diensten mijden. Met dat als strategische leidraad in het achterhoofd gaat hij zijn apps omkatten.

Social
Premium

Zo maak je een video voor advertising die werkt: 8 tips

Maak je video’s voor advertising, maar behalen ze niet de gewenste resultaten? In dit artikel lees je de do’s en don’ts voor een succesvolle advertising video.  

Media
Premium

‘Merken en influencers worden selectiever op elkaar’

Steeds meer merken grijpen niet zomaar naar een influencer voor online reclame. Ze worden selectiever, zoeken langere samenwerkingsverbanden en sturen meer op performance.

Media

Wat e-commercemerken kunnen leren van Coolblue op YouTube

Coolblue laat zien hoe je YouTube slim inzet. Het bedrijf weet waarvoor gebruikers naar het platform komen en speelt daar op in met zijn productrecensies.

Video
Premium

Instagram nu volledig operationeel via web

Instagram gebruikers kunnen vanaf vandaag ook berichten plaatsen via het web. Tot voor kort konden op het web alleen berichten gelezen worden. Er zijn wel beperkingen: video’s mogen niet langer zijn dan een minuut.

Marketing
Premium

‘Social commerce wordt niks in Europa’

De hypeterm social commerce zingt al tijden rond, maar volgens de analisten van investeerder ARK Invest wordt het niets met social commerce in Europa.

E-commerce
Premium

Amerika dreigt met honderden boetes voor neprecensies

Zevenhonderd Amerikaanse webwinkels en techbedrijven ontvingen deze week een waarschuwing omdat ze neprecensies uitgeven of gebruiken. Dat mag niet. Wie dat wel blijft doen, loopt kans op een boete veertigduizend euro per overtreding.

Marketing
Premium

TikTok voert strijd tegen haat en pesterijen op

TikTok heeft wereldwijd 81 miljoen video’s verwijderd tussen april en juni wegens schending van de servicevoorwaarden. Het gaat om minder dan 1 procent van alle geüploade video’s op TikTok, zo maakt het platform bekend.

Social