More stories

Premium

Best Social Awards 2022: HEMA en bol.com kanshebbers

De genomineerden van The Best Social Awards uit de businesscategorieën zijn bekend. Grote kanshebbers dit jaar zijn HEMA en Bol.com: beide bedrijven zijn genomineerd in meerdere categorieën.

Social
Premium

Infographic: derde Nederlanders ergert zich aan collega’s op sociale media

36 procent van de werkende Nederlanders stoort zich weleens aan collega’s op sociale media. Dit blijkt uit onderzoek van VPNdiensten.nl onder 1.186 Nederlanders in loondienst, uitgevoerd door Panelwizard. Die ergernissen leiden er zelfs toe dat drie op de tien respondenten liever geen collega toevoegen tot hun online kringen.

Social
Premium

Productags Instagram breder beschikbaar

Instagram breidt de mogelijkheden voor producttags in berichten uit voor alle openbare accounts in de VS. Hoewel die tags in de eerste plaats bedoeld zijn voor merken, makers en influencers, kan de functie nu door iedereen worden gebruikt.

E-commerce
Premium

Infographic: Instagram statistieken die iedereen zou moeten weten

Wanneer we denken aan social media marketing, komt Instagram vaker wel dan niet in ons op. Per slot van rekening maken veel influencers gebruik van Instagram en zijn er al miljoenen merken op het platform te vinden. In onderstaande infographic verkennen we enkele verbluffende statistieken rond Instagram.

Social
Premium

Elon Musk doet bod op alle aandelen Twitter

Techondernemer Elon Musk wil Twitter van de beurs halen en doet een bod op alle uitstaande aandelen. Daarvoor wil hij 43,4 miljard dollar op tafel leggen. “Dit is mijn enige bod. Als het niet wordt geaccepteerd moet ik me bezinnen op mijn rol als aandeelhouder”, aldus Musk.

Venture
Premium

‘Reclame-omzet TikTok overtreft Twitter en Snapchat samen’

De reclame-omzet van TikTok groeit dit jaar naar verwachting met een factor drie. Met die pakweg elf miljard dollar gaat […]

Online advertising
Premium

Ogilvy stopt samenwerking ‘filterende’ influencers

Ogilvy wil niet meer samenwerken met influencers die hun foto’s en video’s oppoetsen, mooier laten lijken dan ze eigenlijk zijn.

Influencer marketing
Premium

Elon Musk na miljardeninvestering grootste aandeelhouder Twitter

De oprichter van Paypal en baas van Tesla en SpaceX heeft een belang van 9,2 procent genomen in Twitter. ’s Werelds rijkste man legt daarvoor drie miljard dollar op tafel. Daarmee is hij de grootste aandeelhouder.

Venture
Premium

Nieuw social media-bureau voor personal brands

Jonatan de Boer keert terug in de media na een vier jaar durend internationaal start-upavontuur als general manager bij Bird. De ondernemer lanceert een social media-bureau voor personal brands: Socialite.

Social
Premium

Nieuwe feature TikTok: kijkgeschiedenis

TikTok werkt aan een nieuw onderdeel waarmee het mogelijk wordt om bekeken filmpjes terug te kijken.

Media
Premium

Elon Musk praat over bouw eigen Twitter-variant

Twitter hakt selectief met de botte bijl in zijn berichtenstroom en ondermijnt daarmee de vrijheid van meningsuiting. Dat vindt techondernemer Elon Musk. Hij speculeert publiekelijk over de wens een Twitter-alternatief te bouwen.

Venture

Van leads naar sales in B2B: vermijd deze vier valkuilen

De stap van leads naar sales is bij B2B vaak lastig, ook op het veelgebruikte LinkedIn. Houd deze vier zaken in zicht en de kans op succes is stukken hoger.

Conversie

De vijf belangrijkste influencertrends voor 2022

Influencermarketing is volwassen geworden. Lees hier de vijf belangrijkste trends zijn ingezet en die zich dit jaar verder gaan ontwikkelen.

Influencer marketing
Premium

Influencers stoppen met neplikes en nepvolgers na waarschuwing

Influencers en bedrijven zijn gestopt met het gebruiken van neplikes en nepvolgers. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft eind vorig jaar zes influencers die op grote schaal neplikes kochten, hierop aangesproken. 

Social
Premium

Twitter breidt uit met Shops, directe integratie e-commerce

Het verschijnsel social commerce wordt zichtbaar op een nieuw social platform: Twitter. Dat lanceert Twitter Shops in de VS, een dienst waarmee webwinkels hun assortiment kunnen presenteren op de openbare berichtendienst.

E-commerce