Best Social Awards 2022: HEMA en bol.com kanshebbers
De genomineerden van The Best Social Awards uit de businesscategorieën zijn bekend. Grote kanshebbers dit jaar zijn HEMA en Bol.com: beide bedrijven zijn genomineerd in meerdere categorieën.
De genomineerden van The Best Social Awards uit de businesscategorieën zijn bekend. Grote kanshebbers dit jaar zijn HEMA en Bol.com: beide bedrijven zijn genomineerd in meerdere categorieën.
36 procent van de werkende Nederlanders stoort zich weleens aan collega’s op sociale media. Dit blijkt uit onderzoek van VPNdiensten.nl onder 1.186 Nederlanders in loondienst, uitgevoerd door Panelwizard. Die ergernissen leiden er zelfs toe dat drie op de tien respondenten liever geen collega toevoegen tot hun online kringen.
Instagram breidt de mogelijkheden voor producttags in berichten uit voor alle openbare accounts in de VS. Hoewel die tags in de eerste plaats bedoeld zijn voor merken, makers en influencers, kan de functie nu door iedereen worden gebruikt.
Wanneer we denken aan social media marketing, komt Instagram vaker wel dan niet in ons op. Per slot van rekening maken veel influencers gebruik van Instagram en zijn er al miljoenen merken op het platform te vinden. In onderstaande infographic verkennen we enkele verbluffende statistieken rond Instagram.
Techondernemer Elon Musk wil Twitter van de beurs halen en doet een bod op alle uitstaande aandelen. Daarvoor wil hij 43,4 miljard dollar op tafel leggen. “Dit is mijn enige bod. Als het niet wordt geaccepteerd moet ik me bezinnen op mijn rol als aandeelhouder”, aldus Musk.
De reclame-omzet van TikTok groeit dit jaar naar verwachting met een factor drie. Met die pakweg elf miljard dollar gaat […]
Ogilvy wil niet meer samenwerken met influencers die hun foto’s en video’s oppoetsen, mooier laten lijken dan ze eigenlijk zijn.
De oprichter van Paypal en baas van Tesla en SpaceX heeft een belang van 9,2 procent genomen in Twitter. ’s Werelds rijkste man legt daarvoor drie miljard dollar op tafel. Daarmee is hij de grootste aandeelhouder.
Jonatan de Boer keert terug in de media na een vier jaar durend internationaal start-upavontuur als general manager bij Bird. De ondernemer lanceert een social media-bureau voor personal brands: Socialite.
TikTok werkt aan een nieuw onderdeel waarmee het mogelijk wordt om bekeken filmpjes terug te kijken.
Twitter hakt selectief met de botte bijl in zijn berichtenstroom en ondermijnt daarmee de vrijheid van meningsuiting. Dat vindt techondernemer Elon Musk. Hij speculeert publiekelijk over de wens een Twitter-alternatief te bouwen.
De stap van leads naar sales is bij B2B vaak lastig, ook op het veelgebruikte LinkedIn. Houd deze vier zaken in zicht en de kans op succes is stukken hoger.
Influencermarketing is volwassen geworden. Lees hier de vijf belangrijkste trends zijn ingezet en die zich dit jaar verder gaan ontwikkelen.
Influencers en bedrijven zijn gestopt met het gebruiken van neplikes en nepvolgers. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft eind vorig jaar zes influencers die op grote schaal neplikes kochten, hierop aangesproken.
Het verschijnsel social commerce wordt zichtbaar op een nieuw social platform: Twitter. Dat lanceert Twitter Shops in de VS, een dienst waarmee webwinkels hun assortiment kunnen presenteren op de openbare berichtendienst.