’41 procent van Nederlandse buurten maakt gebruik van de buurtapp’
Ruim 4.100 buurten, z’n 41 procent van alle buurten in Nederland, maken dagelijks gebruik van de buurtapp Nextdoor. Via het platform kunnen bewoners makkelijk contact te leggen.
Ruim 4.100 buurten, z’n 41 procent van alle buurten in Nederland, maken dagelijks gebruik van de buurtapp Nextdoor. Via het platform kunnen bewoners makkelijk contact te leggen.
Facebook test een reisplannerfunctie in de app, City Guides. De gebruiker krijgt een lijst met steden te zien, met aanbevelingen en tips. Uiteraard wordt er ook bij vermeld welke Facebook-vrienden de stad al hebben bezocht.
KLM heeft een nieuwe functionaliteit toegevoegd aan Facebook Messenger. Passagiers die bijvoorbeeld willen weten waar de dichtstbijzijnde pinautomaat is kunnen dat vragen door middel van een emoji.
Socialmedia- en contentspecialist OBI4wan neemt reputatieanalysebureau Buzzcapture over. Gecombineerd hopen de bedrijven beter de internationale, Europese markt te kunnen bedienen.
Google haalt zijn vorig jaar gelanceerde app Spaces alweer van de markt. Vanaf 3 maart kunnen al geen berichten meer worden geplaatst, vanaf 17 april verdwijnt de app volledig.
In een presentatie tijdens het Crossmedia Café vertelde Gert-Jaap Hoekman dat slechts twee procent van het verkeer van NU.nl uit Facebook afkomstig is. ‘Thumbs up!’, tweette ik, waarna die twee procent me bleef intrigeren. Drie weken voor de Tweede Kamerverkiezingen sprak ik Gert-Jaap, hoofdredacteur van het grootste digitale nieuwsmerk van Nederland, over dat lage percentage social verkeer.
De groei van Snapchat neemt de laatste maanden in rap tempo af. Niet alleen zakt het aantal nieuwe installaties op mobiele telefoons weg, ook het gebruik neemt ook af. Dat blijkt uit het meest recente Dutch Apps Market rapport van Telecompaper.
Contentbureau RIDE heeft een pitch gewonnen om de socialcampagnes voor Harley-Davidson te verzorgen en in de Benelux leads te genereren.
Weinig adverteerders in Nederland hebben Snapchat al in hun mediaplannen staan. Campagnes maken vergt extra inspanning en de resultaten zijn slecht te meten.
De introductie van Stories in WhatsApp heeft alles in zich om een geweldig succes te worden. Het vult een gat in wat Facebook zelf heeft achtergelaten. Foto’s en video’s van je dag delen met je vrienden, die 24 uur lang de tijd hebben om ze te bekijken. Waar hebben we het eerder gezien? Laten we het beestje bij zijn naam noemen: de introductie van Stories in WhatsApp is de zoveelste poging van Facebook om Snapchat te verslaan in haar eigen spel.
Joost Hagesteijn bevestigt zelf het gerucht als zou hij de lokale activiteiten van Snapchat gaan optuigen.
Google houdt zich sinds kort bezig met influencer marketing. Het bedrijf koppelt populaire YouTubers aan merken. Op naar het grote Google influencersplatform?
Start-up Studio VentureBuilders uit Amsterdam koopt een van de grootste internationale sociale netwerken die Nederland kende: Fashiolista.
Het bedrijf achter Snapchat prijst zijn aandeel bij beursgang tussen de 14 tot 16 dollar. Dat waardeert het bedrijf als geheel tussen de 19,5 en 22,2 miljard dollar. Bijna de helft van drieduizend ondervraagde Amerikanen denkt dat Snapchat dat niet waard is. Er is vooral twijfel over de houdbaarheid van Snapchat. Aan de andere kant: aan Facebook werd in het verleden ook getwijfeld.
The Social Conference komt er weer aan. Met een boeiend programma vol prachtige cases, inspirerende sprekers en sterke battles. Sprekers zijn dit jaar Anna Nooshin en Erik Kepper (RTL MCN), Anouk Bosma (bol.com) en Judith ten Bokkel (Kantar TNS).