Joost Hagesteijn bevestigd als lokale Snapchat-baas
Joost Hagesteijn bevestigt zelf het gerucht als zou hij de lokale activiteiten van Snapchat gaan optuigen.
Joost Hagesteijn bevestigt zelf het gerucht als zou hij de lokale activiteiten van Snapchat gaan optuigen.
Google houdt zich sinds kort bezig met influencer marketing. Het bedrijf koppelt populaire YouTubers aan merken. Op naar het grote Google influencersplatform?
Start-up Studio VentureBuilders uit Amsterdam koopt een van de grootste internationale sociale netwerken die Nederland kende: Fashiolista.
Het bedrijf achter Snapchat prijst zijn aandeel bij beursgang tussen de 14 tot 16 dollar. Dat waardeert het bedrijf als geheel tussen de 19,5 en 22,2 miljard dollar. Bijna de helft van drieduizend ondervraagde Amerikanen denkt dat Snapchat dat niet waard is. Er is vooral twijfel over de houdbaarheid van Snapchat. Aan de andere kant: aan Facebook werd in het verleden ook getwijfeld.
The Social Conference komt er weer aan. Met een boeiend programma vol prachtige cases, inspirerende sprekers en sterke battles. Sprekers zijn dit jaar Anna Nooshin en Erik Kepper (RTL MCN), Anouk Bosma (bol.com) en Judith ten Bokkel (Kantar TNS).
De dataspecialisten van Dentsu Aegis Nederland werken sinds kort hoofdzakelijk voor externe klanten. Een ingrijpende verandering na anderhalf jaar leren en proberen.
Snapchat en Instagram zijn de snelst groeiende sociale netwerken van dit moment. De kanalen zijn zeer visueel ingesteld en trekken een jonger publiek aan dan bijvoorbeeld Facebook of Twitter. Maar wat zijn de voordelen per kanaal? En op welk kanaal moet je je als marketeer focussen?
Het bedrijf achter Snapchat staat op het punt naar de beurs te gaan en prijst zijn aandeel bij beursgang tussen de 14 tot 16 dollar. Dat waardeert het bedrijf als geheel tussen de 19,5 en 22,2 miljard dollar.
Een update van het actuele socialmediagebruik in Nederland. Hoeveel gebruikers heeft bijvoorbeeld Snapchat daadwerkelijk? Stagneert de groei van Facebook of groeit het netwerk nog steeds? In dit artikel bespreken we de groei van de verschillende kanalen. Niet alleen de groei in gebruikers, maar ook de nieuwe mogelijkheden worden besproken.
Fietsfabrikant Gazelle haalt social- en marketingbureaus Expand Online en socialagency a friend of mine van bureaunetwerk Dept in huis om de merk- en productbeleving te verbeteren.
Zo’n twee miljard mensen maken maandelijks actief gebruik van Facebook. Ook Twitter, LinkedIn en Instagram zijn wereldwijd niet meer weg te denken. Het biedt nieuwe kansen, zoals voor het eerste crowdsellingplatform, Sellify van Lennert Pieters. Via social media trekt hij op effectieve wijze potentiële consumenten aan voor zakelijke klanten. “Sell, satisfy en amplify geven exact aan waar wij voor staan: influencermarketing in een nieuw jasje.”
Adverteerders op Facebook krijgen een nieuwe reclameoptie: videoreclame die ze enkel betalen wanneer de kijker het geluid erbij aanzet.
Recensiesite Yelp blijft ondanks zijn internationale uitstraling hoofdzakelijk een Amerikaanse business. Op een kwartaalomzet van 195 miljoen dollar, was slechts vier miljoen afkomstig van buiten de VS.
Hootsuite heeft voor een onbekend bedrag AdEspresso overgenomen, een bedrijf dat advertenties plaatst en test bij Facebook en Instagram.
In nog geen 15 jaar heeft de ontwikkeling van sociale media een grote groei doorgemaakt. In ons dagelijks leven is social media bijna niet meer weg te denken. Ben je benieuwd hoe social media ons persoonlijke- en bedrijfsleven beïnvloed? Bekijk dan de infographic van Skilled.co ‘115 feiten die je nog niet wist over social media’.