More stories

De messaging-app als multifunctioneel platform

Azië is marktleider op het gebied van mobiele chat-apps die meer dan alleen instant messaging bieden. Social messaging-app WeChat wordt alleen maar in Azië gebruikt en is een toonaangevend voorbeeld van een instant messaging-app die in een multifunctioneel platform veranderd is. Het is niet langer de vraag of WhatsApp in de voetsporen zal treden van WeChat, maar wanneer de app dat gaat doen. En wanneer doet u dat?

Social

Blauw Gras aan de slag voor Fleurop

Creatief contentbureau Blauw Gras gaat Fleurop ondersteuning bieden op socialmediagebied.

Online marketing

Dynamic Ads for Travel op Facebook: wat kun je ermee?

Facebook lanceerde in mei 2016 Dynamic Ads for Travel (DAT) — een oplossing speciaal voor reisorganisaties die doelgroepen dynamisch willen retargeten. Adverteerders die overstappen van Dynamic Ads for Products naar de nieuwe reisversie zullen duidelijke verbeteringen te zien krijgen in de prestaties van hun campagnes.

Travel

Facebook en Google remmen investeringen in adtech

Facebook en Google zijn zo dominant op de online reclamemarkt dat investeerders minder geld in adtech-startups steken.

Online advertising

Wat zijn review snippets en hoe krijg ik die sterren voor mijn zoekresultaat?

We krijgen geregeld de vraag van klanten hoe zij reviewsterren bij hun zoekresultaten kunnen krijgen. Of waarom zij dat niet krijgen, maar de concurrent wel. Daarom zal ik in deze blog toelichten hoe dat in zijn werk gaat. En als klap op de vuurpijl ga ik een aantal reviewpartijen reviewen!

Search

Boomers versus millennials (infographic)

You Say ‘Tomato’, I say ‘Tomato’. Ja, er zijn verschillen tussen de millennials en baby boomers. Om maar eens wat te noemen: de babyboomer zit graag op Facebook, de millennial op Instagram. Boomers houden van tekst en video, millennials van foto’s. Op een punt vinden ze elkaar wel: allebei vertrouwen user generated content meer dan content van merken.

Social

Steven Jongeneel weg bij Social Embassy

Ruim drie jaar na de verkoop van zijn bedrijf Social Embassy aan Dentsu Aegis trekt medeoprichter Steven Jongeneel de deur achter zich dicht. Ook managing director Vivian Opsteegh is vertrokken.

Online marketing

Het Jaar van Snapchat

Een bedrijf dat volgend jaar zeker de aandacht op zich gaat vestigen is Snap Inc, voorheen Snapchat. De voorgenomen beursgang wordt de grootste sinds Alibaba en volgens hardnekkige geruchten komt er zelfs een Benelux kantoor.

Social

KLM reageert het vaakst op social media, Lufthansa het snelst

KLM reageert het vaakst van alle luchtvaartmaatschappijen op directe mentions van volgers op social media. Het minst betrokken bij volgers is Turkish Airlines. Dit blijkt uit onderzoek van Conversocial, een Amerikaans adviesbureau op het gebied van social en mobile.

Travel

‘Joost Hagesteijn directeur Snapchat Nederland’

Joost Hagesteijn, directeur van AOL Nederland, gaat volgens Adformatie het Nederlandse kantoor van Snapchat aansturen.

Social

Uitgevers zien LinkedIn als kans

Steeds meer consumenten informeren zichzelf via social media. Een kans die door veel contentleveranciers toch nog met name als een bedreiging wordt gezien. Er is minder controle over de content. En social media stellen het belang van hun gebruikers en adverteerders altijd boven die van uitgevers, zo is de overtuiging.

Publishing

Digitale transformatie: wat moet je kunnen als leider?

Bedrijven zijn in rap tempo aan het veranderen. Voor sommigen is dit een enerverende ervaring en voor sommigen is het bedreigend. Een ding staat vast: leiders moeten nieuwe technieken aanwenden om de hiervoor wenselijke bedrijfsculturen vorm te geven, uit te bouwen en vast te houden. Dit artikel beschrijft zeven toepassingen van social media voor leiders.

Strategy

BrandDeli neemt salesactiviteiten Twitter Nederland over

BrandDeli wordt de de officiële Nederlandse salespartner van Twitter in Nederland. Marc de Vries begeleidt het transitieproces tot februari 2017 en vertrekt dan bij de berichtendienst.

Online advertising

EU: Facebook misleidde bij overname WhatsApp

De Europese Commissie beschuldigt Facebook ervan misleidende informatie te hebben verstrekt omtrent de overname van WhatsApp. Een eventuele boete kan oplopen tot een procent van Facebooks jaaromzet.

Facebook

Hét voornemen voor 2017: ons digitale eigendom te gelde maken

Als we nadenken over wat het nieuwe jaar voor ons in petto heeft is het altijd leuk om het te hebben over iets wat we nog niet kennen. Iets NIEUWS. Nieuwe trends. Nieuwe technologieën. Nieuwe apps. Nieuwe media. Nieuwe kansen. Daar gaat dit verhaal dus niet over. Nog niet. Liever zou ik eerst achterom willen kijken. Naar iets waar we de afgelopen jaren een afgrijselijke hoeveelheid geld en energie in hebben gestoken, maar vergeten zijn te gelde te maken: ons digitale eigendom op sociale media.

Social