More stories

User-generated content: wat spreekt reizigers aan?

Recensiesites en social media zijn de belangrijkste bron die reizigers raadplegen wanneer ze een vakantie plannen. Hoe kun je als reismerk deze user-generated content in je voordeel gebruiken?

Travel

Nederlander gemiddeld 1 maand per jaar kwijt aan checken (infographic)

Nederlanders checken wat af. Van social media en aanbiedingen op boodschappen tot hypotheeklasten, energiekosten en ons spiegelbeeld. We zijn gemiddeld een maand per jaar kwijt aan checken. Dat is 2 uur per dag en 14 uur per week. Dit blijkt uit onderzoek van PanelWizard in opdracht van SNS.

Social

Instagram wordt webwinkel, concurrentie voor Pinterest

Instagram breidt de winkeloptie in zijn app uit. Duizenden bedrijven kunnen straks artikelen aanbieden via Instagram Shopping, met name kleding, juwelen en cosmetica.

Social

The Social Conference: ‘Snapchat is er niet alleen voor tieners’

Pinterest is voor vrouwen van 40+. Snapchat zet je in als je tieners zoekt. Insta voor als je iets met mooi beeld doet. En YouTube is leuk voor de advertentie-inkomsten, maar leidt niet tot conversie. Vooroordelen worden vermorzeld tijdens een arena op The Social Conference. Vier experts verdedigen hun favoriete kanaal en verzorgen een update over welke doelgroep waar welk gedrag vertoont. Een van hen is Luuk de Haardt, die crossmediale marketingcampagnes voor RTL heeft bedacht.

Social

LinkedIn- en Twitter-managers spreken op The Social Conference

Hij is vertrokken bij LinkedIn, dat in de Benelux de deuren moest sluiten, maar is daarmee niet verdwenen. Marc de Vries, mede-oprichter van Monsterboard.nl en tot voor kort country manager Benelux, spreekt donderdag op The Social Conference in Amsterdam.

Social

Instagram haalt YouTube bij

Hoewel WhatsApp nog steeds de meeste gebruikers heeft (10,9 miljoen), is Instagram (3,2 miljoen gebruikers) relatief gezien één van de snelst groeiende sociale platformen van ons land. Bovendien heeft het bijna evenveel dagelijkse gebruikers (1,5 miljoen) als YouTube, dat een veel grotere gebruikersgroep heeft (namelijk 7,5 miljoen).

Social

The Social Conference: ‘Verschuiving van communicatie in tekst naar beeld zal zich steeds meer doorzetten’

Pinterest is voor vrouwen van veertig plus. Snapchat zet je in als je tieners zoekt. Insta voor als je iets met mooi beeld doet. En YouTube is leuk voor de advertentie-inkomsten, maar leidt niet tot conversie. Vier experts verdedigen op The Social Conference hun favoriete kanaal en verzorgen een update over welke doelgroep waar welk gedrag vertoont. Maarten Bierman gelooft heilig in Pinterest.

Social

Google wil meer recensies webwinkelend publiek

Google wil dat retailers en webwinkels vaker om recensies van winkelend publiek gaan vragen en komt daarom met een nieuwe recensiedienst.

Retail

D-reizen nu ook bereikbaar via WhatsApp

D-reizen is van start gegaan met het beantwoorden van klantvragen via WhatsApp. Doel is zowel sales te genereren als een extra klantenservicekanaal te bieden, vertelt Anousha de Ruiter, social media coördinator bij D-rt Groep.

Travel
Premium

Transavia test chatbot op Facebook Messenger

Transavia is bezig met het testen van een chatbot op Facebook Messenger voor het zoeken van vluchten. Ines Verburgh, Lead Innovation bij Transavia, verwacht dat uiteindelijk het hele reisproces, van zoeken en boeken tot inchecken en customer care, via chatbots op messaging platforms zal worden gefaciliteerd.

Travel

Booking.com: social media stimuleren reislust millennials

Millennials laten zich sterk beïnvloeden door reisposts op social media. Bijna de helft van de 18- tot 34-jarigen (45 procent) zegt dat hun social media feed hen het gevoel geeft dat iedereen op reis is behalve zijzelf.

Travel

Verkiezingsprognose sociale media: flink verlies voor PVV en PvdA

De PVV komt morgen niet verder dan 16 zetels, grootste winnaar wordt de VVD met 25 zetels. Dat voorspelt Clipit op basis van het sentiment op sociale media.

Social

Vergrijzing op Facebook: hoe ziet de toekomst eruit?

Al tijden wordt er geroepen dat Facebook over haar hoogtepunt heen is. Het gebruikersaantal neemt nog steeds toe, maar dit is vooral te danken aan oudere doelgroepen. Het ‘daddy-on-the-dancefloor-syndroom’ is dan ook de reden dat steeds meer jongeren kiezen voor andere sociale netwerken, zoals Snapchat of Instagram. Wat betekent de toenemende vergrijzing voor de toekomst van Facebook?

Facebook

Microsoft stopt met sociaal netwerk So.cl

Microsoft stopt met zijn experimentele sociale netwerk So.cl, dat in 2011 voortkwam uit onderzoek van Microsofts Fuse Labs. Sinds 2012 is het netwerk openbaar, maar bijna niemand kent het.

Social

Daan Jansonius naar Snap Nederland

‎Advertising Director Daan Jansonius verlaat na vijf jaar Social Embassy-iProspect en gaat voor Snap in Amsterdam aan de slag.

Online advertising