More stories

RTL: ‘Jongeren vinden branded content op Snapchat prima’

Hoe kan RTL jongeren beter bereiken nu zij amper nog lineair televisiekijken? Die vraag kreeg Luuk de Haardt als afstudeerproject voorgelegd en leidde tot een baan als creative bij het mediabedrijf, vertelt hij tijdens The Social Conference 2017 aan Hans Voorn.

Social

McDonald’s laat solliciteren via Snapchat

McDonald’s laat jongeren in Australië bij het concern solliciteren via Snapchat. Korte video maken, speciaal filter erover, insturen en klaar.

Social

Apple betreedt Snapchat-tijdperk met Clips

Zojuist heeft Apple Clips vrijgegeven, een gratis app om foto’s en video’s mee op te leuken. De mogelijkheden doen sterk denken aan Snapchat en Instagram Stories, al heeft Apple besloten om er geen eigen sociaal netwerk omheen te bouwen.

Social

Online in Nederland groter dan andere reclamevormen samen

Adverteerders geven in 2017 meer uit aan reclame op internet dan bij alle andere mediatypen bij elkaar opgeteld. Nieuwe cijfers van IAB Nederland laten zien dat internetreclame in 2016 met 11,6 procent groeide tot 1,7 miljard euro.

Online advertising

Divimove met overname in live events

Het Europees werkende videonetwerk Divimove neemt het live event Video Days over en rolt het vanuit Duitsland uit naar andere Europese landen. Het bedrijf van Fremantle Media combineert influencermarketing, socialmedia en live events.

Duitsland
Premium

Amazon test eigen programma influencermarketing

Amazon test in Amerika een eigen influencermarketingprogramma, wat eigenlijk een exclusieve variant op zijn affiliateprogramma is.

E-commerce platforms

WeChat breidt activiteiten in Europa uit

WeChat is een Aziatisch chatsucces, maar heeft in de VS en Europa nauwelijks voet aan de grond weten te zetten. Dat gaat mogelijk veranderen, want de Tencent-dochter wil zich behalve in Engeland ook op het Europese vasteland vestigen.

Social

Zo zet je je merk op de kaart met Instagram Stories

Hoewel het idee van Instagram Stories een regelrechte kopie is van Snapchat, zijn er wel verschillen tussen de twee, en vraagt Instagram Stories om een andere benadering. In deze blog lees je waarom Instagram Stories perfect geschikt is om opvallende content te creëren en hoe je je merk hiermee op de kaart zet.

Social
Premium

Abovo Media lanceert fullservice label voor digital advertising

Mediabureau Abovo Media lanceert vandaag onder de naam Digital Brixx een eigen fullservice label voor digital advertising.

Online advertising

Microsoft Teams nu beschikbaar: wat is het en wat kun je ermee?

Microsoft Teams is de nieuwe chatdienst van Microsoft dat geïntegreerd is met Office 365. De dienst maakt het mogelijk om nog efficiënter samen te werken in teams. Sinds november hebben volgens Microsoft maar liefst 50.000 bedrijven gebruik gemaakt van de previewversie. Sindsdien is de chatdienst verder ontwikkeld. Teams is nu te gebruiken bij een Office 365 abonnement in 181 landen, waaronder Nederland. Maar waarom zou je Teams gebruiken en niet Yammer, Slack of Skype for Business?

Social

Hoe ‘social’ is social media nog?

De wereld van social media is enorm in beweging. Waar social media tijdens het ontstaan nog een netwerk was voor het onderhouden van sociale contacten, is het nu ook steeds meer een bron van nieuws geworden. Daarnaast is het voor merken een belangrijk content platform om met de doelgroep in contact te komen. Maar waar blijft het social aspect in al de veranderingen als social platforms zichzelf nieuwssites gaan noemen?

Social

Hoe je op LinkedIn artikelen publiceert voor leadgeneratie

LinkedIn is veruit het beste socialmediaplatform voor B2B-bedrijven om leads te genereren, zo blijkt uit onderzoek van Buzzsumo en Content Marketing Institute. Maar hoe haal je hier het optimale rendement uit?

B2B Digital

Wildcard: een online ijsbreker voor een offline ontmoeting

“Tinder for the brains,” grapt Milan van den Bovenkamp, oprichter van start-up Wildcard. Met zijn app word je online verbonden aan iemand die jou kan helpen of andersom, en vervolgens ontmoet je elkaar offline. Zo wordt Wildcard al gebruikt op campussen, evenementen, werkplekken – en meer locaties die bruisen van gedachte-uitwisseling, ideeën en samenwerking.

Social

Infographic: waar zit je doelgroep op sociale media?

Maar liefst 2,8 miljard mensen maken gebruik van sociale media, 37 procent van de wereldbevolking. Maar welke platforms moet je inzetten voor bepaalde doelgroepen? Tracx heeft dat voor je op een rij gezet, Facebook is ideaal voor het aanspreken van Millennials en Gen X, YouTube trekt meer mannen dan vrouwen vanaf 18 jaar en Instagram is meer een vrouwending.

Social

User-generated content: wat spreekt reizigers aan?

Recensiesites en social media zijn de belangrijkste bron die reizigers raadplegen wanneer ze een vakantie plannen. Hoe kun je als reismerk deze user-generated content in je voordeel gebruiken?

Travel