More stories

2015 grootste social media SAIL ooit

Social Media Coördinator Nina van der Giessen van SAIL Amsterdam vertelt over de grootste social media SAIL ooit: “We hadden zestien miljoen Twitter impressies, 80.000 tweets met #SAIL2015, 32.000 Instagram foto’s met #SAIL2015, 5,8 miljoen Facebook impressies en 22.000 Periscope hearts.”

Social

De juiste contentstrategie voor LinkedIn

Veel bedrijven maken op LinkedIn een discussiegroep aan. Maar deze pogingen eindigen bijna altijd in een halfleeg forum met een bedrijfslogo erboven. Robert Rooderkerk van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) en Koen Pauwels van Özyeǧin University hebben onderzocht wat mensen ertoe beweegt om een reactie te plaatsen in een discussiegroep op LinkedIn.

Contentmarketing

DAN DNA partnert met personamarketingbedrijf Motley

De data-afdeling van Dentsu Aegis Network Netherlands, DAN DNA, gaat een samenwerking aan met het Deense Motley.

Online marketing

Ponkers: ‘Content moet emotie hebben’

Online content creator Noah Zeeuw vertelt over zijn succes op YouTube met Ponkers: “Eerst bepaalden andere mensen wie er met zijn kop de televisie kwam en wat ze gingen doen. Nu bepalen mensen dat zelf.” Zijn tip voor bedrijven: “gewoon doen, maar hou wel je doelgroep in de gaten.”

Social

Charlotte Meindersma over juridische haken en ogen in social

Charlotte Meindertsma is de enige expert op juridisch gebied die zich met social bezig houdt: “Kijk uit met grenzen opzoeken. Vooral bij afbeeldingen, voordat je die gaat doorzetten op je eigen kanaal. Neem de drie seconden om het even te vragen of je de afbeelding mag doorzetten. Het kost niet zoveel tijd en het bespaart je zoveel tijd.”

Legal

‘Social media moet je vanuit één kern bespelen’

“Zorg ervoor dat je een goede kern hebt om daar vandaan je kanalen te bespelen”, klinkt het advies van Cinemates’ Kelvin Boerma. “Het is zinloos om vanuit YouTube als basis te werken.”

Video

Influencer marketing op Instagram

“The next level van Instagram marketing is het inzetten van influencer marketing”, vertelt Evelien Riupassa, Social Media Creative bij welikebali. “Het gaat om het uitwisselen van content, soms is het betaald en soms onbetaald. Het is niet alleen voor de grote merken.”

Social
Premium

MEC Amsterdam lanceert contentbureau Wavemaker

MEC Amsterdam, een bureau uit de stal van WPP, opent in de vorm van Wavemaker een nieuw label. Dat legt zich toe op contentstrategie, socialmedia, influencermarketing, creatie en in-house productie.

Digital Agencies

Facebook in retailonderzoek met Dunnhumby

Facebook gaat een onderzoek doen met Tescodochter Dunnhumby om aan FMCG-merken te laten zien welk effect reclame heeft op winkelverkopen.

Online advertising

Hoe SNS haar klanten leert kennen met social data analyse

Social Media Manager Marc van den Boom van SNS Bank kijkt vooral naar Big Data: “Met name naar social data. Dat zijn alle gegevens die achter de oppervlakkige tweets en Facebookberichten zitten. Daar zitten vaak hele interessante inzichten onder.”

Analytics

De zeven veranderingen van Instagram

Het kan je bijna niet ontgaan zijn, Instagram is het afgelopen jaar enorm veranderd. In dit artikel zetten we de 7 grootste veranderingen voor je op een rijtje.

Social

Ward van Zoonen (UvA): ‘Zet niet iedere medewerker op social’

Veel werknemers communiceren via hun privé social media over hun werk. Dat biedt een enorm communicatie potentieel, maar volgens wetenschapper Ward van Zoonen aan de Universiteit van Amsterdam is dat niet voor iedereen goed. “Er is een keerzijde. Het heeft veel effect op het welzijn van medewerkers.”

Social

‘Google test app voor groepschat’

Google test een app Spaces voor groepchats. Dat meldt techsite Android Police.

Social

Update algoritme Instagram

Sinds een aantal dagen ontstaat de timeline van Instagram op basis van een nieuw algoritme. Dit betekent dat niet langer de meest recente post bovenaan wordt vertoond, maar de meest relevante post. Hoewel Instagram deze week zelf aangaf ‘Instagram is changing – but don’t panic yet’, gebeurde het tegenovergestelde onder de gebruikers. Paniek. Want wat betekent dit nieuwe algoritme voor met name influencers en adverteerders? Wordt Instagram nu meetbaar?

Social

Ronald Voorn: ‘Maak jezelf welkom op een feestje van een ander’

Ronald Voorn, promovendus aan de Universiteit Twente en de Hogeschool Utrecht en founder van de science for business groep, vertelt over wetenschappelijke onderzoeken naar social media. “De mate waarin mensen delen over merken heeft veel te maken met de opstelling van merken. Opdringerig zijn werkt echt niet. Je moet inhoud delen waar mensen echt wat aan hebben.”

Dialogue Marketing