More stories

Line bereikt 1 miljard gebruikers

Chatapp Line, onderdeel van het Koreaanse Naver, is de grens van 1 miljard gebruikers gepasseerd, vijf jaar na de lancering. Het bedrijf zit daarmee WhatsApp op de hielen. Die bereikte in februari 1 miljard gebruikers.

Social

LinkedIn profielen: zo moet het (infographic)

LinkedIn telt 97 miljoen maandelijkse actieve gebruikers. Die lang niet allemaal hun profiel volledig invullen. Toch maken werkzoekenden veel meer kans op een baan als ze hun LinkedIn profiel wel volledig invullen. Je wilt, om in LinkedIn termen te blijven, het liefst een All Star-status. Deze infographic vertelt hoe.

Recruitment

‘Berichtenapp verdringt mail bij jongeren’

E-mail wordt onder de jongste internetgebruikers steeds minder gebruikt. Dat concludeert in elk geval App Annie, dat het gebruik van berichtenapps fors ziet stijgen. App Annie is een van de belangrijkste meetbureaus voor mobiele apps.

Social

S1.tv start nieuwe webserie

S1.tv van mediabedrijf Social1influencers lanceert zijn achtste webserie. In ‘Van schrijven naar Swipen’ analyseert vlogger Sophie Milzink wat liefde en dating in het internettijdperk inhouden.

Video

Twitter test gebruik stickers

Twitter overweegt om stickers in te voeren, plaatjes die gebruikers in een tweet kunnen versturen. Dergelijke stickers zijn al geruime tijd populair onder berichtenapps.

Social

‘Sentiment bedrijven positiever door sociale media’

De aanwezigheid van merken op sociale media is de laatste jaren enorm gegroeid. Dat zei Peter Kerkhof van de Vrije Universiteit van Amsterdam vanochtend op The Social Conference. “Webcare is de killer app van sociale media.”

Social

‘Yahoo brengt advertentieverkoop Tumblr onder bij Facebook’

Yahoo zou met Facebook in gesprek zijn over het uitbesteden van een deel van de advertentieverkoop van Tumblr. Dat meldt The Information.

Social

Social Conference: ‘Sociale media zullen weer sociaal worden’

Conversatie staat centraal bij Conscious Hotels, de organisatie achter het Conversation Hotel. Een authentieke, persoonlijke en humoristische manier van communiceren zorgt ervoor dat gasten terug blijven komen en potentiële werknemers Conscious Hotels weten te vinden. Wat hard nodig is voor de uitbreiding met twee nieuwe hotels in 2017. Astrid Pots zal het een en ander uit de doeken doen op The Social Conference in Amsterdam.

Social

Social Conference: Social een vak of farce?

The Social Conference, volgende week dinsdag in Amsterdam, begint met drie sceptische wetenschappers die zich zullen buigen over de vraag: werkt social nu echt?

Social

Social Conference: ‘Mensen willen met mensen praten, niet met merken’

Stel je eens voor: wat zou je doen als je merk nooit meer op sociale media zou kunnen posten? Dan moet je ervoor zorgen dat je voorkomt in gesprekken tussen mensen. En is dat niet eigenlijk écht social? Gonnie Spijkstra van Nine Connections neemt dit scenario als basis voor haar sociale strategie. Waarover praat de consument? In welke gesprekken kan mijn merk waarde toevoegen? Volgende week spreekt ze op The Social Conference in Amsterdam.

Social
Premium

Engagement Instagram daalt met veertig procent

Het gaat even wat minder met de rijzende ster onder de sociale media Instagram. Volgens een nieuwe studie van Quintly is het engagement op het platform met veertig procent teruggelopen.

Social

Social Conference: Berichtenapps volgende stap in ‘social sharing’

Social messaging is bezig aan een explosieve groei. Mensen sturen vaker privéberichten naar elkaar en besloten groepen dan een aantal jaren geleden. Het is het volgende hoofdstuk van social sharing. Op The Social Conference, volgende week dinsdag in Pakhuis de Zwijger, vertelt Thijs van der Toom van NexportChina over de kracht van dit soort apps, en met name WeChat.

Social

Optimaal delen via Facebook en Twitter

Als online marketeer will je je app, website of campagne het liefst door de bezoeker zelf laten promoten. De droom is een ‘perpetuum mobile’: koop honderd bezoekers in en zorg dat er genoeg je concept delen, zodat het weer minimaal honderd bezoekers oplevert.

Social

eKomi koopt reputatiemanager

Recensiebedrijf eKomi heeft Reputami overgenomen, een leverancier van software om online reputaties mee te beheren.

Social

Zalando lanceert mobiele inspiratie-app Fleek

Zalando brengt onder de aparte merknaam Fleek een nieuwe mobiele app uit. Fleek verbindt shoppers met de social feeds van hun favoriete merken. En met de kassa van webwinkels natuurlijk.

Retail