More stories

Google lanceert app voor groepsdiscussies

Google heeft zojuist een nieuwe voor groepsdiscussies gelanceerd, genaamd Spaces. De app voor Android, iOS en desktop biedt gebruikers de mogelijkheid om virtuele ruimten te creëren rond een bepaald onderwerp, net zoals dat bij chat het geval is.

Social

Facebook en DigitasLBi starten online tv-show

Facebook en DigitasLBi gaan samen een soort tv-show maken die in compacte blokjes wordt ‘uitgezonden’ op de timelines van belangstellenden.

Facebook

Digital Marketing Live! uitgelicht: Van Gogh Museum

Storytelling wordt steeds belangrijker. Zeker voor een museum, dat verhalen vertellen als zijn kerntaak beschouwt. Het Van Gogh Museum speelt daar visueel heel goed op in via de website en sociale media zoals Facebook, Instagram, Pinterest en Twitter.

Dialogue Marketing

Coolblue, Praxis en KLM genomineerd voor Beste Social Awards

Coolblue, Praxis, Vodafone, KLM, WNF en T-Mobile zijn enkele van de genomineerden van de Beste Social Awards, de prijsuitreiking voor de meest opvallende uitingen op social media. Stemmen kan tot 1 juni.

Social

Adobe koopt social engagement platform

Adobe heeft Livefyre overgenomen, een social engagement platform, waarmee merken op Twitter of Instagram kunnen onderzoeken wat er over hen wordt gezegd.

Analytics

Mediamonitoring tool OBI4wan breidt uit met Gnip Engagement API

Mediamonitoring tool OBI4wan uit Zaandam gaat gebruik maken van de Gnip Engagement API, waarmee merken inzicht kunnen krijgen in het werkelijke bereik en engagement van hun tweets.

Analytics

Vijf redenen om gebruik te maken van vanity link shorteners

Er is geen televisiereclame, online video, advertentie, e-mailnotificatie of persbericht te vinden zonder een goed zichtbare merknaam. Waarom kiezen marketeers er dan wel voor om een merknaam weg te laten uit de URL op bijvoorbeeld social media kanalen? Er is een goede manier beschikbaar om een merknaam terug te laten komen in alle links die je als merkt deelt. De vanity link shortener biedt daarvoor de oplossing. Deze URL is een online ‘blind spot’, die miljoenen keren per dag onaangeroerd blijft.

Search

Pinterest start eigen ‘trending topics’

Pinterest heeft voortaan zijn eigen versie van ‘trending topics’, genaamd Featured Collections. Anders dan bij Twitter kiest Pinterest de onderwerpen zelf, samen met merken en ‘influencers’.

Dialogue Marketing

Facebook: Drie keer meer video dan jaar geleden

Gebruikers van Facebook maken en delen drie keer meer video dan een jaar geleden, vertelde operationeel directeur Sheryl Sandberg gisteren bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Social

Sentimentanalyse: het koningshuis

Sentimentanalyse van online monitoringstools zoals Coosto en OBI4wan staat nog in de kinderschoenen. Hoe komt dat en waarom is dat zonde? In 2 delen onderzoek ik de mogelijkheden van sentimentanalyse, de kansen die er liggen voor marketing automation en de schokkende onwelwillendheid van het gros der monitoringstools om zaken te verbeteren op dit vlak. Maar nu eerst: deel 1, waarin we aan de slag gaan met een actueel praktijkvoorbeeld.

Social

Coosto helpt evenementen met sociale media

Social media analysebedrijf Coosto heeft een aparte tak opgericht voor eventmonitoring.

Social

Nine Connections: de juiste beslissingen nemen met kunstmatige intelligentie

Hoe kun je ervoor zorgen dat je altijd interessant blijft op alle sociale media? Nine Connections helpt bedrijven met kunstmatige intelligentie waarmee ze het engagement van hun content kunnen voorspellen.

Social

Stedelijk Museum: influencer marketing voor meer bezoekers

Het Stedelijk Museum Amsterdam zette in op influencer marketing om een jonger publiek aan te spreken voor zijn nieuwe tentoonstelling van Isa Genzken. “Onze gemiddelde leeftijd is 56. Door tien influencers te koppelen aan tien platforms kregen we 40 procent meer bezoekers in de groep 20 – 35”, vertelt marketeer Frederike van Dorst.

Dialogue Marketing

Gonnie Spijkstra: ‘Merken moeten zelf niet meer posten’

Mensen willen met mensen praten en niet met bedrijven”, vertelt Gonnie Spijkstra van Nine Connections. “Behalve als ze een klacht hebben. Je ziet de posts van mensen altijd bovendrijven. Als bedrijf zou je niet meer moeten posten, maar de mensen over je laten praten.”

Dialogue Marketing

Omapost haalt geld binnen voor printapp

Een nieuwe startup uit Groningen van Wilbert van de Kamp wil oma’s zonder internet toch verbinden met de rest van de familie. Omapost drukt Instagram foto’s af en verstuurt die als postkaart.

Social