More stories

Hoofd techniek Pinterest naar Slack

Slack heeft Michael Lopp in dienst genomen, tot voor kort hoofd techniek bij Pinterest.

Social

Samwers steken miljoenen in start-up influencermarketing

Het investeringsfonds van de Samwer-broers, Global Founders Capital, steekt miljoenen euro’s in influencermarketingplatform ReachHero. Met het nieuwe geld moet internationale expansie worden aangeslingerd.

Social

VICE start Edition, label influencermarketing in Nederland

VICE Digital lanceert een nieuw label op de Nederlandse adverteerdersmarkt: Edition. Daarmee brengt het invloedrijke muzikanten, artiesten, acteurs en social publishers in contact met merken om samen gecoördineerd reclameverhalen te verspreiden.

Social

Instagram, de bron voor earned content

Hoe kom ik aan goede content? Content die authentiek is en niet aanvoelt als stockfotografie? Het is een uitdaging waar veel marketeers en merken momenteel mee worstelen. Tegelijkertijd plaatsen consumenten naar verluidt 20.000 nieuwe foto’s per seconde op Instagram. En steeds vaker wordt daarbij gelinkt aan merken. Een waardevolle bron, als je het goed weet in te zetten tenminste.

Social

‘Wildgroei influencermarketing doet afbreuk aan kwaliteit’

Open marktplaatsen voor influencermarketing werken niet, het doet afbreuk aan de kwaliteit. Dat menen Myrthe Stapper en Dorit Roest, die daarom hun selectief werkende The Influencer Movement nu officieel lanceren.

Facebook

Cribber lanceert Hyves voor studenten

De Nederlandse startup Cribber lanceert vandaag een nieuw sociaal platform exclusief voor studenten en studentenhuizen. Men spreekt over het ‘eerste sociale platform van Nederlandse bodem’ na Hyves.

Social

Google lanceert app voor groepsdiscussies

Google heeft zojuist een nieuwe voor groepsdiscussies gelanceerd, genaamd Spaces. De app voor Android, iOS en desktop biedt gebruikers de mogelijkheid om virtuele ruimten te creëren rond een bepaald onderwerp, net zoals dat bij chat het geval is.

Social

Facebook en DigitasLBi starten online tv-show

Facebook en DigitasLBi gaan samen een soort tv-show maken die in compacte blokjes wordt ‘uitgezonden’ op de timelines van belangstellenden.

Facebook

Digital Marketing Live! uitgelicht: Van Gogh Museum

Storytelling wordt steeds belangrijker. Zeker voor een museum, dat verhalen vertellen als zijn kerntaak beschouwt. Het Van Gogh Museum speelt daar visueel heel goed op in via de website en sociale media zoals Facebook, Instagram, Pinterest en Twitter.

Dialogue Marketing

Coolblue, Praxis en KLM genomineerd voor Beste Social Awards

Coolblue, Praxis, Vodafone, KLM, WNF en T-Mobile zijn enkele van de genomineerden van de Beste Social Awards, de prijsuitreiking voor de meest opvallende uitingen op social media. Stemmen kan tot 1 juni.

Social

Adobe koopt social engagement platform

Adobe heeft Livefyre overgenomen, een social engagement platform, waarmee merken op Twitter of Instagram kunnen onderzoeken wat er over hen wordt gezegd.

Analytics

Mediamonitoring tool OBI4wan breidt uit met Gnip Engagement API

Mediamonitoring tool OBI4wan uit Zaandam gaat gebruik maken van de Gnip Engagement API, waarmee merken inzicht kunnen krijgen in het werkelijke bereik en engagement van hun tweets.

Analytics

Vijf redenen om gebruik te maken van vanity link shorteners

Er is geen televisiereclame, online video, advertentie, e-mailnotificatie of persbericht te vinden zonder een goed zichtbare merknaam. Waarom kiezen marketeers er dan wel voor om een merknaam weg te laten uit de URL op bijvoorbeeld social media kanalen? Er is een goede manier beschikbaar om een merknaam terug te laten komen in alle links die je als merkt deelt. De vanity link shortener biedt daarvoor de oplossing. Deze URL is een online ‘blind spot’, die miljoenen keren per dag onaangeroerd blijft.

Search

Pinterest start eigen ‘trending topics’

Pinterest heeft voortaan zijn eigen versie van ‘trending topics’, genaamd Featured Collections. Anders dan bij Twitter kiest Pinterest de onderwerpen zelf, samen met merken en ‘influencers’.

Dialogue Marketing

Facebook: Drie keer meer video dan jaar geleden

Gebruikers van Facebook maken en delen drie keer meer video dan een jaar geleden, vertelde operationeel directeur Sheryl Sandberg gisteren bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Social