More stories

Hoe SNS haar klanten leert kennen met social data analyse

Social Media Manager Marc van den Boom van SNS Bank kijkt vooral naar Big Data: “Met name naar social data. Dat zijn alle gegevens die achter de oppervlakkige tweets en Facebookberichten zitten. Daar zitten vaak hele interessante inzichten onder.”

Analytics

De zeven veranderingen van Instagram

Het kan je bijna niet ontgaan zijn, Instagram is het afgelopen jaar enorm veranderd. In dit artikel zetten we de 7 grootste veranderingen voor je op een rijtje.

Social

Ward van Zoonen (UvA): ‘Zet niet iedere medewerker op social’

Veel werknemers communiceren via hun privé social media over hun werk. Dat biedt een enorm communicatie potentieel, maar volgens wetenschapper Ward van Zoonen aan de Universiteit van Amsterdam is dat niet voor iedereen goed. “Er is een keerzijde. Het heeft veel effect op het welzijn van medewerkers.”

Social

‘Google test app voor groepschat’

Google test een app Spaces voor groepchats. Dat meldt techsite Android Police.

Social

Update algoritme Instagram

Sinds een aantal dagen ontstaat de timeline van Instagram op basis van een nieuw algoritme. Dit betekent dat niet langer de meest recente post bovenaan wordt vertoond, maar de meest relevante post. Hoewel Instagram deze week zelf aangaf ‘Instagram is changing – but don’t panic yet’, gebeurde het tegenovergestelde onder de gebruikers. Paniek. Want wat betekent dit nieuwe algoritme voor met name influencers en adverteerders? Wordt Instagram nu meetbaar?

Social

Ronald Voorn: ‘Maak jezelf welkom op een feestje van een ander’

Ronald Voorn, promovendus aan de Universiteit Twente en de Hogeschool Utrecht en founder van de science for business groep, vertelt over wetenschappelijke onderzoeken naar social media. “De mate waarin mensen delen over merken heeft veel te maken met de opstelling van merken. Opdringerig zijn werkt echt niet. Je moet inhoud delen waar mensen echt wat aan hebben.”

Dialogue Marketing

Zeven Social Media Lessen van McDonald’s

Hoge bomen vangen veel wind. Zeker op social media en helemaal bij een haat/liefde merk als McDonalds. Hoe bescherm je je reputatie tegen de aanvallen van haters? En hoe beloon je jouw trouwste fans? Tijdens The Social Conference sprak ik hierover met Eunice Koekkoek, manager corporate communicatie McDonalds Nederland.

Dialogue Marketing

A friend of mine en Second Degree sluiten zich aan bij netwerk TamTam

A friend of mine en Second Degree sluiten zich aan bij het netwerk van digitaal bureau TamTam. Zij volgen daarmee Supersteil (UX & Design) en Expand Online (Online Marketing).

Social

‘Messengers zijn het nieuwe klantcontact’

“Het duurt niet lang of de consument verwacht van bedrijven dat ze real time antwoord krijgen op hun vragen. Messengers zijn daarbij de nieuwe vehikels van klantcontact”, zegt directeur Dirk Jan Dokman van CX Company.

Dialogue Marketing

Roos van Vugt: ‘Veel bedrijven zitten met social nog in zendmodus’

Kijk niet alleen vooruit maar ook achteruit. Dat is de boodschap die Roos van Vugt, oprichter Merkwerker, graag meegeeft aan social media managers. “Veel bedrijven zien dat social niet goed gaat. Ze drukken op het social media knopje en er komt niks uit. Ze zitten allemaal nog in de zendmodus.”

Social

WhatsApp grootste social media platform in 2016

WhatsApp is dit jaar de populairste socialmediatool. Maar liefst 9,8 miljoen Nederlanders ‘appen’, waarvan 7 miljoen dagelijks. LinkedIn, Twitter en Google+ laten in dagelijks gebruik een flinke daling zien, van respectievelijk 25 procent, 10 procent en 8 procent.

Social

Pathé verbindt medewerkers met Speakap

Pathé, de grootste bioscoopexploitant van Nederland, gebruikt voortaan het sociale netwerk Speakap om alle medewerkers verdeeld over 22 bioscopen in 16 steden te verbinden.

Social

Snapchat wordt nog meer berichtendienst

Luttele dagen nadat uitlekte dat Snapchat 100 miljoen dollar zou hebben geboden voor Bitstrips, een app waarmee je een emoji-versie van jezelf kunt maken, kondigt het Amerikaanse bedrijf een belangrijke update aan van zijn dienst.

Social

Instagram sust: ‘Geen zorg, de feeds veranderen niet’

Tweede Paasdag was geen rustdag voor een grote groep marketeers op socialmedia. Instagram verandert de wijze waarop het berichten sorteert. Gebruikers met grote accounts roepen hun volgers massaal op om de alarmbelletjes aan te zetten.

Social

Column: Crowd cultures

Traditionele modehuizen als J.Crew, Gap en Abercrombie & Fitch kijken al jaren tegen dalende omzetcijfers aan. Vooral door de opkomst en populariteit van socialmediaplatformen verkeren ze in zwaar weer. Jonge, kleinere merken krijgen hiermee namelijk – naast een scala aan gratis marketingtools – ook ineens toegang tot een miljoenenpubliek. En dus snoepen zij omzet weg bij fashion-labels die de noodzaak van sociale media nog niet inzien.

Social