More stories

Zeven Social Media Lessen van McDonald’s

Hoge bomen vangen veel wind. Zeker op social media en helemaal bij een haat/liefde merk als McDonalds. Hoe bescherm je je reputatie tegen de aanvallen van haters? En hoe beloon je jouw trouwste fans? Tijdens The Social Conference sprak ik hierover met Eunice Koekkoek, manager corporate communicatie McDonalds Nederland.

Dialogue Marketing

A friend of mine en Second Degree sluiten zich aan bij netwerk TamTam

A friend of mine en Second Degree sluiten zich aan bij het netwerk van digitaal bureau TamTam. Zij volgen daarmee Supersteil (UX & Design) en Expand Online (Online Marketing).

Social

‘Messengers zijn het nieuwe klantcontact’

“Het duurt niet lang of de consument verwacht van bedrijven dat ze real time antwoord krijgen op hun vragen. Messengers zijn daarbij de nieuwe vehikels van klantcontact”, zegt directeur Dirk Jan Dokman van CX Company.

Dialogue Marketing

Roos van Vugt: ‘Veel bedrijven zitten met social nog in zendmodus’

Kijk niet alleen vooruit maar ook achteruit. Dat is de boodschap die Roos van Vugt, oprichter Merkwerker, graag meegeeft aan social media managers. “Veel bedrijven zien dat social niet goed gaat. Ze drukken op het social media knopje en er komt niks uit. Ze zitten allemaal nog in de zendmodus.”

Social

WhatsApp grootste social media platform in 2016

WhatsApp is dit jaar de populairste socialmediatool. Maar liefst 9,8 miljoen Nederlanders ‘appen’, waarvan 7 miljoen dagelijks. LinkedIn, Twitter en Google+ laten in dagelijks gebruik een flinke daling zien, van respectievelijk 25 procent, 10 procent en 8 procent.

Social

Pathé verbindt medewerkers met Speakap

Pathé, de grootste bioscoopexploitant van Nederland, gebruikt voortaan het sociale netwerk Speakap om alle medewerkers verdeeld over 22 bioscopen in 16 steden te verbinden.

Social

Snapchat wordt nog meer berichtendienst

Luttele dagen nadat uitlekte dat Snapchat 100 miljoen dollar zou hebben geboden voor Bitstrips, een app waarmee je een emoji-versie van jezelf kunt maken, kondigt het Amerikaanse bedrijf een belangrijke update aan van zijn dienst.

Social

Instagram sust: ‘Geen zorg, de feeds veranderen niet’

Tweede Paasdag was geen rustdag voor een grote groep marketeers op socialmedia. Instagram verandert de wijze waarop het berichten sorteert. Gebruikers met grote accounts roepen hun volgers massaal op om de alarmbelletjes aan te zetten.

Social

Column: Crowd cultures

Traditionele modehuizen als J.Crew, Gap en Abercrombie & Fitch kijken al jaren tegen dalende omzetcijfers aan. Vooral door de opkomst en populariteit van socialmediaplatformen verkeren ze in zwaar weer. Jonge, kleinere merken krijgen hiermee namelijk – naast een scala aan gratis marketingtools – ook ineens toegang tot een miljoenenpubliek. En dus snoepen zij omzet weg bij fashion-labels die de noodzaak van sociale media nog niet inzien.

Social

Line bereikt 1 miljard gebruikers

Chatapp Line, onderdeel van het Koreaanse Naver, is de grens van 1 miljard gebruikers gepasseerd, vijf jaar na de lancering. Het bedrijf zit daarmee WhatsApp op de hielen. Die bereikte in februari 1 miljard gebruikers.

Social

LinkedIn profielen: zo moet het (infographic)

LinkedIn telt 97 miljoen maandelijkse actieve gebruikers. Die lang niet allemaal hun profiel volledig invullen. Toch maken werkzoekenden veel meer kans op een baan als ze hun LinkedIn profiel wel volledig invullen. Je wilt, om in LinkedIn termen te blijven, het liefst een All Star-status. Deze infographic vertelt hoe.

Recruitment

‘Berichtenapp verdringt mail bij jongeren’

E-mail wordt onder de jongste internetgebruikers steeds minder gebruikt. Dat concludeert in elk geval App Annie, dat het gebruik van berichtenapps fors ziet stijgen. App Annie is een van de belangrijkste meetbureaus voor mobiele apps.

Social

S1.tv start nieuwe webserie

S1.tv van mediabedrijf Social1influencers lanceert zijn achtste webserie. In ‘Van schrijven naar Swipen’ analyseert vlogger Sophie Milzink wat liefde en dating in het internettijdperk inhouden.

Video

Twitter test gebruik stickers

Twitter overweegt om stickers in te voeren, plaatjes die gebruikers in een tweet kunnen versturen. Dergelijke stickers zijn al geruime tijd populair onder berichtenapps.

Social

‘Sentiment bedrijven positiever door sociale media’

De aanwezigheid van merken op sociale media is de laatste jaren enorm gegroeid. Dat zei Peter Kerkhof van de Vrije Universiteit van Amsterdam vanochtend op The Social Conference. “Webcare is de killer app van sociale media.”

Social