More stories

Ingrepen bij Microsoft hebben effect

De recente ingrepen bij Microsoft lijkt effect te hebben gesorteerd. Het softwarebedrijf rapporteerde zojuist een winst van 5,84 miljard dollar op een omzet van 23,2 miljard in het afgelopen kwartaal, beter dan verwacht.

Start-ups

Readmore: ‘We bereiken enkele miljoenen lezers per maand’

Het magazineplatform Readmore was tijdens de LOEY Awards 2014 genonimeerd voor een Starters Award. ‘Readmore maakt het extreem gemakkelijk om zelf een online tijdschrift uit te geven.’

Publishing

‘Over drie jaar heeft StudyGrasp miljoenen gebruikers’

StudyGrasp is één van de winnaars van LOEY Startup Awards 2014. Ze bieden een studie-app voor studenten in het hoger onderwijs en hebben grote, internationale plannen. Een interview met één van de oprichters, Zoran Kovačević.

Start-ups

Thema nieuwe Startupbootcamp: SmartCity & Living

Het thema van de volgende lichting bedrijven in het programma van Startupbootcamp is SmartCity & Living. De bedrijvencouveuse richt zich daarmee op het automatiseren van de woon-, werk- en leefomgeving.

Internet of Things

Joost Romeijn: ‘Nederland belangrijke internationale speler’

Joost Romeijn, jurylid van de LOEY Awards 2104, ziet dat bedrijven in de online industrie internationaal aan het denken zijn. “Het voorspelt veel goeds voor de toekomst.”

Start-ups

Ooyala koopt Videoplaza

Streamingspecialist Ooyala heeft reclamenetwerk Videoplaza overgenomen om zijn portfolio mee uit te breiden.

Start-ups

Marc Jellema: ‘De uitgevers hingen niet meteen de vlag uit’

De startup Tom Kabinet was ook aanwezig op eHome 2014. Ze bieden een online marktplaats voor e-books. “Over vijf jaar is Tom Kabinet het platform voor e-books.“

Publishing

Catawiki: met tien miljoen de wijde wereld in

Je kunt er terecht voor postzegels, munten en suikerzakjes, maar ook voor de pinpas van Gerard Reve, een klauw van een velociraptor of een Jaguar XK 120 uit 1954. Niets is te gek voor Catawiki, “Over vijf jaar antwoordt iedere Europeaan ‘Catawiki’ op de vraag naar een onlineveilinghuis”, zegt CEO René Schoenmakers.

E-commerce

Mobiel wordt steeds belangrijker voor Yahoo

Mobiel begint aan te trekken voor Yahoo. Dat blijkt uit de cijfers over het derde kwartaal. Het leverde het internetbedrijf 200 miljoen dollar op. Dit hele jaar komt de mobiele omzet uit op 1,2 miljard dollar.

Start-ups

Apple: geen specifieke verkoopcijfers Apple Watch

Apple gaat volgend jaar geen specifieke verkoopcijfers vrijgeven van de Apple Watch, die rond januari wordt gelanceerd. Dat heeft CEO Tim Cook gisteren bij de presentatie van de kwartaalcijfers gezegd. Cook wil concurrenten niet te veel informatie geven.

Start-ups

Week Calendar koopt branchegenoot Datumprikker

De Amsterdamse agenda-app Week Calendar neemt voor een onbekend bedrag Datumprikker.nl over, dat zeven miljoen gebruikers heeft. Week Calendar is een digitale agenda en een van de populairste betaalde apps voor de iPhone en iPad in diverse landen.

Start-ups

Apple verrast met glanzende cijfers

Apple heeft in het afgelopen kwartaal meer iPhones verkocht dan verwacht, 39,3 miljoen versus de 38 miljoen waarmee analisten rekening hadden gehouden. Met 12,3 miljoen stuks bleef het aantal verkochte iPads ietwat onder de verwachting.

Start-ups

Verkoop belang BeFrank stuwt nettowinst BinckBank

Online broker BinckBank boekte in het derde kwartaal naar eigen zeggen een ‘uitzonderlijk goed gecorrigeerd nettoresultaat’ van 24,6 miljoen euro, dankzij de boekwinst op de verkoop van het belang in BeFrank aan Delta Lloyd. Daarnaast verbeterde het resultaat door het wegvallen van de financiering van de aanloopverliezen van BeFrank.

Start-ups

Werkspot start in Italië

Klussite Werkspot gaat de landsgrens over en begint onder de naam Werkspot.it in Italië.

Marketing

‘Moeder Wehkamp en Fonq weer in de etalage’

Het moederbedrijf van Wehkamp, Fonq en Create2fit staat weer in de etalage, meldt De Telegraaf.

E-commerce