More stories

Direct-to-consumer: de strategie van nu

Consumenten kopen tegenwoordig online en rechtstreeks bij producenten. D2C is een mooie kans om je ‘brand awareness’ te vergroten en data te verzamelen.

Strategy

Cultuuromslag naar een hybride organisatie: zo pak je het aan

Hoe je hybride werken precies inricht wisselt per organisatie. Belangrijk is dat het proces helder verloopt en dat er input vanuit de medewerkers is.

Digital Transformation

Managers die ‘pivots’ zien als falen: hoe ga je daarmee om?

Om ‘pivot’s en koerswijzigingen te verdedigen is het goed om het ‘waarom’, ‘hoe’ en ‘wat’ van een innovatie duidelijk voor ogen te hebben.

Research and development

Competent met de data-component bij de overheid: tussen kansen en uitdagingen 

Overheden zitten in een lastig parket: data helpen problemen aan te pakken, maar burgers kunnen ook het slachtoffer worden van ondoorzichtige beslissingen.

Data

Productonderzoek in e-commerce: denk na over data, trends, hypes en evergreens

Hoe weet je als e-commercepartij waar vraag naar is? Productonderzoek kan op verschillende manieren, en ook qua productkeuze zijn er meerdere strategieën.

Research and development

Wat als marketing tot doel had de wereld beter te maken?

Kleine veranderingen kunnen grote gevolgen hebben. Wat als we als marketeers, net als in veel Aziatische culturen, meer aan het collectieve welzijn denken?

Strategy

Hoe bereik je de beste resultaten met MarketingOps? (2/3)

Antwoord op vragen over MarketingOps: hoe is het werken met MarketingOps ingericht, wat zijn de rollen en functies, en hoe bereik je de beste resultaten?

Agile

Site Reliability Engineering: een introductie met het wat, hoe en waarom

Site Reliability Engineering: hoe is het ontstaan? Wat is het? Waarom wordt het zo vaak genoemd samen met DevOps? En is het relevant voor mijn bedrijf?

Research and development

Maatschappelijk bewust merk? Zorg dat ook je advertentiestrategie dat weerspiegelt

Maatschappelijk verantwoord merk? Een advertentiestrategie hoort daarbij. Dus: bewust en ‘brand-safe’ adverteren, naast content die bij je waardes past.

Online advertising

MarketingOps: wat is het, hoe werkt het en wat zijn de voordelen en valkuilen? (1/3)

MarketingOps draait om anders samenwerken en denken in projecten. Dat komt de interne communicatie en, uiteindelijk, de efficiëntie ten goede. Deel 1 van 3.

Agile

Zo zorg je er in vier stappen voor dat je pitch opvalt bij investeerders

Voor het laten groeien van een start-up is geld nodig, maar je kunt niet zomaar op een investeerder afstappen en je hand ophouden. Hoe pak je dit aan?

Start-ups

Bedrijfsovername tijdens een crisis? Deze zes ‘take-aways’ maken het verschil

De coronacrisis bracht kansen voor bedrijven die willen groeien door middel van fusies en overnames. Deze 6 ‘take-aways’ leggen uit waar je op moet letten.

Strategy

De metaverse en performance marketing: in vijf stappen naar ROI

Steeds meer bedrijven besluiten de stap naar de metaverse te zetten. Maar valt er ook rendement te behalen? Met deze vijf stappen pak je het goed aan.

Digital Transformation

Pragmatisch verandermanagement in vijf stappen

Van verandermanagement krijgen veel mensen de kriebels. Vijf stappen om verandering in een organisatie op een pragmatische manier door te voeren.

Strategy

Re-targeting in de nieuwe wereld 

Met de komst van de Digital Markets Act, de Digital Services Act en het Nederlandse wetsvoorstel Bescherming Consumentenbescherming  lees je steeds meer over mogelijke targeting- en cookiealternatieven. Toch zijn er maar twee échte alternatieven: contextual targeting  en locatie-targeting.

Online advertising