Marketing intelligence anno 2022: dit zijn de uitdagingen en kansen
Met data houd je klanten tevreden en kun je groeien. Maar de datahoeveelheid neemt toe en privacyregels worden scherper. Hoe zien marketeers de uitdagingen?
Met data houd je klanten tevreden en kun je groeien. Maar de datahoeveelheid neemt toe en privacyregels worden scherper. Hoe zien marketeers de uitdagingen?
The HERD doet niet aan fuseren of overnames, maar brengt gespecialiseerde ondernemingen bijeen in een digital & creative agency collective.
The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met marketinggrootmeester Ralph Rijks van Zalando.
Omnimap, dat technologie integreert, groeide de afgelopen 7 jaar zonder externe financiering. Nu haalt het in vier maanden tijd €3 miljoen groeigeld op.
Consumenten kopen tegenwoordig online en rechtstreeks bij producenten. D2C is een mooie kans om je ‘brand awareness’ te vergroten en data te verzamelen.
Hoe je hybride werken precies inricht wisselt per organisatie. Belangrijk is dat het proces helder verloopt en dat er input vanuit de medewerkers is.
Om ‘pivot’s en koerswijzigingen te verdedigen is het goed om het ‘waarom’, ‘hoe’ en ‘wat’ van een innovatie duidelijk voor ogen te hebben.
Overheden zitten in een lastig parket: data helpen problemen aan te pakken, maar burgers kunnen ook het slachtoffer worden van ondoorzichtige beslissingen.
Hoe weet je als e-commercepartij waar vraag naar is? Productonderzoek kan op verschillende manieren, en ook qua productkeuze zijn er meerdere strategieën.
Kleine veranderingen kunnen grote gevolgen hebben. Wat als we als marketeers, net als in veel Aziatische culturen, meer aan het collectieve welzijn denken?
Antwoord op vragen over MarketingOps: hoe is het werken met MarketingOps ingericht, wat zijn de rollen en functies, en hoe bereik je de beste resultaten?
Site Reliability Engineering: hoe is het ontstaan? Wat is het? Waarom wordt het zo vaak genoemd samen met DevOps? En is het relevant voor mijn bedrijf?
Maatschappelijk verantwoord merk? Een advertentiestrategie hoort daarbij. Dus: bewust en ‘brand-safe’ adverteren, naast content die bij je waardes past.
MarketingOps draait om anders samenwerken en denken in projecten. Dat komt de interne communicatie en, uiteindelijk, de efficiëntie ten goede. Deel 1 van 3.
Voor het laten groeien van een start-up is geld nodig, maar je kunt niet zomaar op een investeerder afstappen en je hand ophouden. Hoe pak je dit aan?