More stories

De Stiho Groep opent eigen internetbureau

De Stiho Groep heeft een eigen internetbureau opgericht om de bouwleverancier te begeleiden door de digitale transitie van de hele organisatie. “Onze twee labels Stiho en Baars & Bloemhoff zijn de enige klanten”, licht Nanne Batelaan toe.

Strategy

Digitale transformatie in Retail: dieper in de huid van de klant

Retail is een van de sectoren waar de invloed van de digitale revolutie de afgelopen jaren bijzonder zichtbaar is geworden. De klant winkelt totaal anders dan voorheen, kan overal en altijd shoppen en verwacht zijn aankopen steeds vlotter in ontvangst te nemen. Een veranderende realiteit die een grote weerslag heeft op het retaillandschap.

Strategy

SxSW: waarom kopiëren (g)een goed idee is

‘Goh, jouw nieuwe telefoon lijkt wel erg veel op een iPhone.’ Zonder dat we het echt door hebben zijn alle telefoons op elkaar gaan lijken. Waar ze in de jaren ‘90 nog van elkaar verschilden in kleur, vorm en omvang is zowat elke telefoon nu zwart, van glas, met een knopje onder het scherm en een achterkant die in drie kleuren verkrijgbaar is: zwart, grijs of iets fels, zoals roze of blauw.

SxSW

Digitaal DNA: vooral de omarming van nieuw soort leiderschap

Hoe digitaliseren organisaties eigenlijk? Is het verstandig daarvoor een Chief Digital Officer (CDO) aan te stellen? Helpt het om medewerkers van (internet)bedrijven over te nemen die de slag al eens hebben gemaakt? Of is het toch beter om iedereen kennis bij te brengen over nieuwe bedrijfsmodellen en innovatie?

Strategy

VOC Capital investeert in SphereMall

Technologiebedrijf voor de e-commercewereld SphereMall krijgt een investering van VOC Capital Partners om de groei van het bedrijf te versnellen, zowel qua productontwikkeling als de geografische expansie.

Start-ups
Premium

HEMA’s mega-operatie: technologie en werkwijzen grondig aangepakt

HEMA hoopt in 2018 een nieuw e-commerceplatform in gebruik te nemen. In voorbereiding daarop heeft het bedrijf in twee jaar tijd intern en op technologisch vlak al een grote verandering doorgemaakt: er is een nieuwe werkwijze geïntroduceerd en het huidige platform kreeg een redesign. Parallel daaraan worden de voorbereidingen getroffen voor de grotere verandering halverwege volgend jaar.

E-commerce platforms

Digitale transformatie in Banking & Finance: pragmatische aanpak vereist

Geen branche ontkomt aan de digitale revolutie. Het bedrijfsleven heeft te maken met een technologische ommezwaai van ongekende proporties, nu social media en mobiele, analytische en cloud-technologieën het gedrag van de klant en dus de manier waarop bedrijven zakendoen radicaal veranderen. Ook van banken en financiële instellingen wordt een totaal andere klantbenadering verwacht. Wat is de (nieuwe) rol van de CMO hierin?

Strategy

Hoe vind je de beste growth hack voor je bedrijf?

Growth hacking is voor veel mensen nog een vaag begrip. Dit komt omdat growth hacking niet de juiste term is. Een meer correcte term zou growth system hacking zijn. Waarom growth system hacking? Een ‘hack’ is niets anders dan het benutten van een zwakte in een bepaald systeem. Je hebt een zogenaamd growth system nodig om überhaupt te kunnen hacken. Een computerhacker doet niets anders. Hij kijkt waar het systeem het zwakst is, en gebruik die plek om het systeem binnen te dringen. Growth hacking doet hetzelfde, alleen dan voor groei.

Strategy

Nieuwe commerciële organisatie Transavia moet digitale slagkracht vergroten

Transavia heeft de commerciële organisatie volledig op de schop genomen. Sinds 1 januari jl. behoren traditionele functies en afdelingen tot het verleden en werkt de luchtvaartmaatschappij op basis van rollen. Met als doel efficiëntere, snellere en blijere medewerkers, vertelt commercieel directeur Erik-Jan Gelink.

Travel

Wat houdt B2B-bedrijven over vijf jaar bezig?

Wat houdt B2B-bedrijven die digitaliseren op dit moment bezig en waarin denken zij over vijf jaar te moeten investeren? Het Adobe B2B Digital Trends-rapport geeft het antwoord.

Strategy

TUI: digitalisering maakt nieuwe markten toegankelijk

TUI wil het aantal markten waarop zij actief is aanzienlijk uitbreiden. Reizigers in onder andere China, India, Turkije, Italië, Spanje, Portugal, Brazilië en Mexico moeten in 2022 met TUI op vakantie gaan. De expansie is mogelijk door digitalisering.

Travel

Bedrijfsleven wil publiek-privaat programma rond Smart Industry

Het bedrijfsleven pleit voor een stevig publiek-privaat programma rond Smart Industry. De voorzitters van VNO-NCW, FME en de Koninklijke Metaalunie deden vorige week een oproep aan het nieuwe Kabinet om meer te investeren in Smart Industry.

Strategy

Nieuw bedrijfsmodel Bugaboo: ‘Houd balans tussen data en intuïtie’

Zeg je Bugaboo, dan zeg je kinderwagens. Dat moet veranderen met het afgelopen najaar geïntroduceerde bagagesysteem Bugaboo Boxer. Op het eerste oog alleen een nieuw product voor een nieuwe doelgroep. Intern is er echter heel wat meer veranderd: een nieuw bedrijfsmodel en een digitale transformatie.

Strategy

Raymond Vrijenhoek: ‘Otravo gaat omzet verviervoudigen’

Otravo, het moederbedrijf van WTC, Vliegtickets, Schipholtickets, Tripmonster en Flygstolen heeft de afgelopen twee jaar twee overnames gedaan, een andere meerderheidsaandeelhouder gekregen én het management is vernieuwd. Directeur Raymond Vrijenhoek vertelt wat de nieuwe koers is van het online reisbedrijf.

Travel

Versnellen en vernieuwen: handvatten voor strategie-executie

Sneller verbeteren, vernieuwen en innoveren in een nieuwe tijd. Volgens Jacques Pijl is strategie-executie een vak en moet dit een kerncompetentie op zich worden, althans als je met je organisatie succesvol wilt vernieuwen. Hierbij is wendbaarheid in strategie-executie net zo belangrijk als slagkracht en snelheid. We kennen het allemaal, een plan dat in de kast ligt, wie heeft er geen? Maar hoe geef je een strategisch plan handen en voeten?

Strategy