Deloitte opent webshop met automatisch geschreven rapporten
Deloitte heeft een webshop geopend waarin het risicorapporten aan bedrijven verkoopt. Die rapporten worden geschreven met behulp van kunstmatige intelligentie.
Deloitte heeft een webshop geopend waarin het risicorapporten aan bedrijven verkoopt. Die rapporten worden geschreven met behulp van kunstmatige intelligentie.
Agile lijkt op weg naar zijn ultieme tempo: dagelijkse updates. De markt reageert vooralsnog huiverig. Maar is dat wel terecht?
Van alle ‘chiefs’ binnen bedrijven maakt de CMO de meeste kans om menig digitale transformatie te gaan leiden. Dat blijkt uit nieuw onderzoek.
Gary Murray van AdBirds praat over de uitdaging voor merken om klanten direct te gaan benaderen: “Kanaalconflict is een groot probleem voor merken. Veel van de grote merken begonnen als groothandel, gingen naar retail en maakten vrij recent pas de overstap naar e-commerce. Uiteindelijk maakt het voor de consument niets uit, zolang de boodschap maar consistent blijft.”
Bijna de helft van de top 500 organisaties uit het Nederlandse bedrijfsleven en overheid vindt zich niet vooroplopen bij de adoptie van nieuwe technologie. Toch vindt de meerderheid de inzet van nieuwe technologie en digitalisering belangrijke succesfactoren.
De Volkswagen Group gaat onder de merknaam MOIA Uber-achtige vervoersdiensten op de Europese markt introduceren. Dat komt in de VW-organisatie naast grote namen als VW, Audi, Porsche en Skoda te staan.
Carlos Marquez Arroyo van Heineken noemt het de Nespresso voor bieren: een tweeliter biertap voor thuis. “We verkopen The Sub in vijf landen via e-commerce. Het is groter dan alleen Heineken: we verkopen al veertien merken waarvan nu drie op abonnement.” De grootste uitdaging is volgens Arroyo logistiek.
Het grote voordeel van goede digitale content is dat je als bedrijf niet langer afhankelijk bent van de pers of advertenties om je boodschap over te brengen. De eigen website en social media zorgen ervoor dat het niet meer zo ingewikkeld is om een groot publiek te bereiken. Maar dat brengt ook risico’s met zich mee. Zonder een doordachte contentstrategie kun je het bedrijf of merk schade toebrengen.
U realiseert het zich misschien niet, maar u en ik hebben het grote voorrecht een echte revolutie mee te maken. Niet zomaar een tweede industriële, maar de eerste internetrevolutie. De huidige digitale explosie is overigens nog maar het prille begin van een nieuw tijdperk, dat je – al naargelang je situatie – als bedreigend of kansrijk kunt ervaren.
Nederland wordt innovatiever. Gedurende het afgelopen jaar hebben bedrijven 2,9 procent meer radicale innovaties gerealiseerd, het hoogste niveau sinds jaren, zo blijkt uit de Erasmus Concurrentie en Innovatie Monitor in 2016 die vandaag wordt gepresenteerd.
In de recente publicaties over ING’s reorganisatie zat nogal een aanname besloten: de bank zou als een van de weinige financials klaar zijn voor een digitale toekomst. Goed voorbereid zijn voor verdere digitalisering, hoe ziet dat er precies uit?
Innovatiemethodieken als lean startup, scrum en agile development staan de afgelopen tijd volop in de belangstelling. Deze populaire methodieken lijken van een afstandje op de aanpak van designers (focus op de eindgebruiker, prototyping en continue verbetering), maar door een doorgeschoten focus op snel ontwikkelen en al doende leren, komt de waardering van het voorstellingsvermogen van de designer onder druk te staan.
Merkbeloften zijn zo oud als het marketingvak: wat beloof jij toe te voegen in het leven van je doelgroep? In het huidige tijdperk waarin authenticiteit voorop staat volstaat beloven niet meer: het is tijd voor actie.
Bedrijven die de digitale transformatie niet maken, dreigen talent te verliezen. Tegelijkertijd vinden veel werknemers dat zij te weinig ondersteuning krijgen om de transformatie bij te benen. Niet alleen nieuwkomers, zeker ook medewerkers op senior niveau.
Vorige week streek het giga-online event Web Summit neer in Lissabon. Met ruim 50.00 bezoekers uit 166 landen mag Web Summit het grootste online-event van Europa heten. In het immense MEO-arena-complex bood plek aan meer dan 21 stages voor het uitlichten van evenzoveel webtechnologie-gerelateerde onderwerpen. Als iets duidelijk is geworden tijdens de versie 2016, dan is dat wel dat al deze disciplines in belangrijke mate te maken hebben met het creëren van een klantgerichte omgeving.