More stories

‘Dominantie Silicon Valley voorbij’

Het zal niet lang duren of Silicon Valley is niet meer het epicentrum van technologische ontwikkelingen, meent de Amerikaanse techondernemer en investeerder Steve Case.

Start-ups

Niet elke regio automatisch Silicon Valley

Niet elke regio wordt automatisch een Silicon Valley. Ook al zorgt samenwerking voor snellere en efficiëntere innovatie, de praktijk is vaak weerbarstig. Dat zegt promovendus Ward Ooms van de Open Universiteit.

Strategy

ING keert terug naar Engeland als mobiele bank

ING wordt weer actief op de Engelse markt maar doet dat niet onder eigen naam. Het wordt een soort mobiele dienstverlener met wiens app consumenten al hun financiële zaken kunnen beheren.

Financials

‘Vergeet bereik, ga voor impact’

Elk bedrijf of merk wil dat zijn content veel wordt gelezen of bekeken en gedeeld. Maar bereik mag nooit je einddoel zijn, vindt Gonnie Spijkstra van 9connections.

Publishing

Amazon opent kantoor in Brussel

Amazon opent een kantoor in Brussel om de Belgische markt te ontwikkelen, niet in het minst de internationale commerciële en overheidsorganisaties daar.

Strategy

Moederbedrijf Werkspot koopt Duits MyHammer

HomeAdvisor International, het moederbedrijf van klussenmarktplaats Werkspot.nl, koopt de meerderheid van de aandelen van de Duitse branchegenoot MyHammer.

Duitsland

TomTom publiceert snelheid- en reistijddata

TomTom gaat alle historische snelheid- en reistijddata vrijgeven via een API zodat programmeurs daar apps, sites en andersoortige diensten rondom kunnen bouwen.

Research and development

PostNL houdt Yourzine en SearchResult op afstand na overname

“We willen jullie eigenlijk zo min mogelijk zien in Den Haag”, zei CEO Herna Verhagen van PostNL tegen de directeuren van Yourzine en Searchresult. De door PostNL overgenomen internetbedrijven, Cendris Inzicht & Campagnes (I&C) en Marvia, worden op afstand gehouden voor optimale autonome groei.

Digital Agencies

Column: voorkom vermelding op de Wall of Shame

‘Niemand wil de volgende V&D worden’. Te laat inzien dat de wereld almaar sneller verandert, daar onvoldoende op inspelen en er dan achter komen dat het te laat is, resulteert in het beste geval in een overname dan wel een faillissement.

Strategy

eDay 2016: echte disruptie gaat over mensen

Of je het nu omschrijft als nieuwe romantiek of luisteren naar de klant – je wordt alleen een disruptor als je snapt wat mensen echt willen. Dat was de centrale boodschap van de sprekers op eDay 2016 gisteren in Amsterdam.

Disruptie

Digitale transformatie is niet optioneel

Digitale transformatie is geen keuze, maar een noodzaak. Niet alleen omdat concurrenten je bedrijf links en rechts inhalen als je weigert te veranderen. Maar ook omdat getalenteerde mensen het voor gezien houden als ze het gevoel hebben dat je te traag bent met digitaliseren.

Strategy

Groen licht voor innovatieve Brainport Industries Campus

De Raad van State heeft positief geoordeeld over het bestemmingsplan rondom het vestigen van de Brainport Industries Campus in het noordwesten van Eindhoven. Daar moet een innovatieve campus verrijzen.

Strategy

Mirabeau opent kantoor in Parijs

Digital agency Mirabeau opent per 1 oktober de deuren van zijn eerste Europese kantoor buiten Nederland: in Parijs, de thuisstad van grote klant Air France.

Digital Agencies

Deli XL, Husqvarna, Sanoma en TNT genomineerd voor Digital Transformers Award ‘16

Deli XL, Husqvarna, Sanoma Learning en TNT zijn genomineerd voor de finale van de Transformers Award ’16. Uit ruim vijftig inzendingen werd dit viertal genomineerd. Het event vindt plaats op donderdag 6 oktober 2016, als onderdeel van Amsterdam eWeek. Tijdens de uitreiking worden de grootste digitale veranderaars in Nederland in de schijnwerpers gezet.

Strategy

Uitgever stedengidsen maakt digitale omslag

Uitgeverij mo’media verandert de naam van zijn 100% stedengidsen in time to momo en voert daarmee een digitale transformatie van het portfolio door.

Travel