More stories

Digitale transformatie in Communicatie: Proactief en gepersonaliseerd klantcontact

De telecomsector vormt het hart van alle digitale transformatie. Zonder telecom geen razendsnel internet en dus geen disruptie. Tegelijkertijd moeten bedrijven in deze sector zelf ook geloven aan de digitale transformatie. De hoge eisen en verwachtingen van klanten gelden immers net zo goed voor (mobiele) telefonie, internet en televisie. Wat betekent dit voor de CMO?

Strategy

Paul Blok: ‘Digitale transformatie gaat van buiten naar binnen’

“Het maakt niet of je bij een e-commercebedrijf, overheid of charity zit. Eigenlijk speelt altijd hetzelfde: elke organisatie moet zich aanpassen aan de buitenwereld”, stelt Paul Blok. “De vragen waarmee ze worstelen zitten vooral aan de marketing, social en digital kant. Maar de oplossing moet vaak intern worden gevonden.”

Strategy
Premium

Veertig procent klanten Dropbox in EU

Veertig procent van de gebruikers van Dropbox bevindt zich in Europa. Voor zakelijk gebruik blijkt vooral de combinatie met Office 365 een aantrekkelijke.

Strategy

Expedia gaat in treinen

Expedia heeft een meerderheidsbelang genomen in SilverRail Global, een technologieprovider die zich richt op de spoorwegen. Hoeveel Expedia neertelt is niet bekendgemaakt.

Travel

SABMiller: orde in de chaos van honderden sites

Er zijn maar weinig bedrijven die met één merk op één markt in één kanaal actief zijn. De realiteit is dat je minimaal te maken hebt met een digitale klantbeleving die zich afspeelt op de regionale web- en mobiele sites. En dat vaak in meer talen en voor meer merken. Hoe leid je dit in goede banen?

CMS
Premium

Europa: Internetgiganten moeten meer data delen

Tegen het einde van 2017 wil Europa maatregelen nemen zodat de grote internetplatform meer data gaan delen met MKB-bedrijven.

E-commerce platforms

NS International: proeftuin van digitale innovatie

NS International is de digitale proeftuin van de spoorwegen geworden. In drie jaar tijd is het bedrijfsonderdeel veranderd van business-centric naar een agile werkend, klantgedreven distributeur van internationale treintickets. Jos Blok (manager e-commerce) en Sofie Drijver (hoofd marketing) vertellen hoe deze transformatie tot stand is gekomen.

Travel

Duitse concerns bouwen universele log-in

Een aantal grote Duitse bedrijven ontwikkelen gezamenlijk een algemeen inlogsysteem voor websites. Dit moet consumenten minder afhankelijk maken van de ‘paspoortfunctie’ van Facebook en Google.

Strategy

Amerikaanse hotelketens openen aanval op Expedia en Priceline

De Amerikaanse hotellerie is van plan om een lobby- en PR-campagne te starten die consumenten en de regering-Trump moet overtuigen van het monopolistische karakter van Priceline en Expedia. Dit meldt Bloomberg.

Travel

VW’s taxidienst Gett doet overname in New York

Uberconcurrent Gett koopt zijn concurrent Juno in New York voor tweehonderd miljoen dollar en onderstreept Volkswagens ambities om zo vanuit de Amerikaanse oostkust de rest van de VS te veroveren.

Start-ups

Design thinking onder personeel: ‘Aansluiten en weer gedag zeggen’

Nederlandse organisaties lijken moeite te hebben met de omarming van ‘design thinking’. Nieuw is de denkwijze niet en internationaal zijn er wel al heel wat namen die dit toepassen. Met name het borgen van de denkwijze onder bestaand personeel blijkt nogal eens een uitdaging.

Strategy

Oracle werkt aan ‘startuporganisatie’

Oracle huurt mensen in voor een nieuwe startup-organisatie in Noord Amerika die zich zal toeleggen op trends als cloud, Internet of things, kunstmatige intelligentie en VR.

Strategy

Innovatie: loslaten om te overleven

Elk bedrijf heeft of krijgt te maken met disruptie. Voor wie wil overleven en doorgroeien is het enige juiste antwoord hierop: innovatie. Maar waar begin je?

Disruptie

Groeikansen voor Nederlandse digitale sector in Duitsland

Nederlandse bedrijven hebben nog volop mogelijkheden voor groei in Duitsland. Dat constateert minister Kamp van Economische Zaken vandaag tijdens zijn bezoek aan de Hannover Messe. Daar presenteren zo’n 140 Nederlandse innovatieve bedrijven en kennisinstellingen zich aan geïnteresseerden.

Duitsland

Continuous delivery: katalysator voor de digitale transformatie

De digitale transformatie. In tegenstelling tot consumenten en eindgebruikers zijn bedrijven en organisaties nog lang niet zo tech-savvy als je zou denken. Ze zitten er middenin. Onderweg naar een bedrijfsmodel met ‘digitaal in het hart’. Met continuous delivery als nieuwe ontwikkelmethode lijken IT-bedrijven de versnelling waar te gaan maken.

Strategy