More stories

Teveel focus op agile/scrum staat echte innovatie in de weg

Innovatiemethodieken als lean startup, scrum en agile development staan de afgelopen tijd volop in de belangstelling. Deze populaire methodieken lijken van een afstandje op de aanpak van designers (focus op de eindgebruiker, prototyping en continue verbetering), maar door een doorgeschoten focus op snel ontwikkelen en al doende leren, komt de waardering van het voorstellingsvermogen van de designer onder druk te staan.

Service Design

Geen merkwoorden, maar merkwaarden

Merkbeloften zijn zo oud als het marketingvak: wat beloof jij toe te voegen in het leven van je doelgroep? In het huidige tijdperk waarin authenticiteit voorop staat volstaat beloven niet meer: het is tijd voor actie.

Strategy

Bedrijven verliezen grip op digital

Bedrijven die de digitale transformatie niet maken, dreigen talent te verliezen. Tegelijkertijd vinden veel werknemers dat zij te weinig ondersteuning krijgen om de transformatie bij te benen. Niet alleen nieuwkomers, zeker ook medewerkers op senior niveau.

Strategy

Harry West (frog) op Web Summit: ‘Design thinking is overal’

Vorige week streek het giga-online event Web Summit neer in Lissabon. Met ruim 50.00 bezoekers uit 166 landen mag Web Summit het grootste online-event van Europa heten. In het immense MEO-arena-complex bood plek aan meer dan 21 stages voor het uitlichten van evenzoveel webtechnologie-gerelateerde onderwerpen. Als iets duidelijk is geworden tijdens de versie 2016, dan is dat wel dat al deze disciplines in belangrijke mate te maken hebben met het creëren van een klantgerichte omgeving.

Service Design

Scaling agile: agile werken in grote organisaties

Het Agile werken in scrumteams heeft de afgelopen jaren een grote vlucht genomen. In vrijwel iedere organisatie ontstaan kleinschalige teams die los van de bestaande processen opereren en in korte iteraties snel successen laten zien. Een logische stap is om met meer teams op een Agile manier te gaan werken. Dit vindt vaak eerst plaats binnen de IT-organisatie, maar in de afgelopen jaren zijn de Agile principes ook goed toegepast binnen andere afdelingen. Afhankelijk van de organisatie-omvang ontstaat bij een groeiend aantal Agile teams vaak ook de behoefte of noodzaak de werkzaamheden tussen deze Agile teams te coördineren. Dit hele proces noemen we ‘Scaling Agile’: het op grote schaal toepassen van Lean agile principes in een organisatie.  

Agile

‘Maak Californië onafhankelijk van de VS’

De nieuw gekozen president Donald Trump wil een muur om de Verenigde Staten om illegale immigranten tegen te houden, maar durfkapitalist Shervin Pishevar wil dat Californië zich afscheidt van de VS. Hij vreest dat de techindustrie onder Trump zal lijden.

Strategy

Meten is niet langer weten

Als er een marketingregel is die iedereen kent is het wel: meten = weten. Meten gaat over het verleden en weten over toepassen in de toekomst. Omdat de technologie zich zo snel ontwikkelt, werkt deze regel niet (altijd) meer. Hoe werkt het nieuwe meten?

Strategy

CTO Facebook: ‘Kunstmatige intelligentie maakt enorme sprongen’

Kunstmatige intelligentie ontwikkelt zich met grote sprongen. Toepassingen die enkele maanden nog ondenkbaar waren, verschijnen in rap tempo aan de horizon. Dat vertelde Facebook CTO Mike Schroepfer vanochtend op Web Summit, het internationale startupcongres dat dit jaar voor het eerst in Lissabon wordt gehouden.

Research and development

Pieter Paul van Oerle (Accenture Digital): ‘Grote bedrijven voelen de druk van naderende verandering nu echt’

“De Accenture Innovation Summit is een evenement waar innovaties en innovatoren uit de hele wereld elkaar tegenkomen, elkaar ontmoeten, inspireren en gesprekken aangaan”, verklaart initiatiefnemer en organisator Pieter Paul van Oerle in dit interview.

Strategy

De overweging: intern vernieuwen of apart innovatiebedrijf?

Vroeg of laat stellen bedrijven die willen vernieuwen zichzelf de vraag hoe ze dat moeten aanpakken. Een poging doen om de bestaande organisatie te veranderen of een nieuwe entiteit optuigen die zich volledig focust op innovatie? Zoals wel vaker is het lastig daarop een kant-en-klaar antwoord te formuleren.

Disruptie

Heb je al een digitaal budget?

In het laatste kwartaal van het fiscale jaar wordt er traditiegetrouw volop gesproken over de budgetten van komend jaar. Zo ook over digitaal. De e-commerce managers willen groei van hun investeringen om de vele nieuwe features op de roadmap te kunnen financieren. De marketeers willen vooral groeien met adverteren in digitale kanalen. IT wil geld om de legacy systemen uit te faseren of naar de cloud te brengen. De directie worstelt met de vraag hoeveel bedrijfsresultaten al die meerkosten gaan opleveren. Herkenbaar?

Strategy

‘Post-digital is de nieuwe fase in 2017’

Marketing in 2017 staat in het teken van het combineren van online en offline kanalen. “De dynamiek van post-digital intensiveert”, stelt Forrester Research. Consumenten leven niet of digitaal of offline, maar in een gemêleerde omgeving. Bedrijven moeten daar hun praktijk op afstemmen.

Strategy

Toyota investeert in autodeeldienst

Toyota neemt een financieel belang in het Amerikaanse bedrijf Getaround en wordt daarmee actief in de wereld van autodeeldiensten.

Strategy

Blockchain: afwachten is tijd verspillen

Blockchaintechnologie zal net zo revolutionair blijken te zijn als de ontwikkeling van internet. Gevestigde namen in de financiële wereld krijgen het zwaar, maar ook beroepen als notaris en advocaat en zelfs innovatieve bedrijven als Uber en Airbnb staan aan de vooravond van forse disruptie.

Blockchain

Duitse Spoorwegen begint techinvesteerder

Deutsche Bahn wordt een actieve investeerder in de Duitse techgemeenschap. De Spoorwegen opent daartoe binnenkort een fonds.

Start-ups