Amazon opent kantoor in Brussel
Amazon opent een kantoor in Brussel om de Belgische markt te ontwikkelen, niet in het minst de internationale commerciële en overheidsorganisaties daar.
Amazon opent een kantoor in Brussel om de Belgische markt te ontwikkelen, niet in het minst de internationale commerciële en overheidsorganisaties daar.
HomeAdvisor International, het moederbedrijf van klussenmarktplaats Werkspot.nl, koopt de meerderheid van de aandelen van de Duitse branchegenoot MyHammer.
TomTom gaat alle historische snelheid- en reistijddata vrijgeven via een API zodat programmeurs daar apps, sites en andersoortige diensten rondom kunnen bouwen.
“We willen jullie eigenlijk zo min mogelijk zien in Den Haag”, zei CEO Herna Verhagen van PostNL tegen de directeuren van Yourzine en Searchresult. De door PostNL overgenomen internetbedrijven, Cendris Inzicht & Campagnes (I&C) en Marvia, worden op afstand gehouden voor optimale autonome groei.
‘Niemand wil de volgende V&D worden’. Te laat inzien dat de wereld almaar sneller verandert, daar onvoldoende op inspelen en er dan achter komen dat het te laat is, resulteert in het beste geval in een overname dan wel een faillissement.
Of je het nu omschrijft als nieuwe romantiek of luisteren naar de klant – je wordt alleen een disruptor als je snapt wat mensen echt willen. Dat was de centrale boodschap van de sprekers op eDay 2016 gisteren in Amsterdam.
Digitale transformatie is geen keuze, maar een noodzaak. Niet alleen omdat concurrenten je bedrijf links en rechts inhalen als je weigert te veranderen. Maar ook omdat getalenteerde mensen het voor gezien houden als ze het gevoel hebben dat je te traag bent met digitaliseren.
De Raad van State heeft positief geoordeeld over het bestemmingsplan rondom het vestigen van de Brainport Industries Campus in het noordwesten van Eindhoven. Daar moet een innovatieve campus verrijzen.
Digital agency Mirabeau opent per 1 oktober de deuren van zijn eerste Europese kantoor buiten Nederland: in Parijs, de thuisstad van grote klant Air France.
Deli XL, Husqvarna, Sanoma Learning en TNT zijn genomineerd voor de finale van de Transformers Award ’16. Uit ruim vijftig inzendingen werd dit viertal genomineerd. Het event vindt plaats op donderdag 6 oktober 2016, als onderdeel van Amsterdam eWeek. Tijdens de uitreiking worden de grootste digitale veranderaars in Nederland in de schijnwerpers gezet.
Uitgeverij mo’media verandert de naam van zijn 100% stedengidsen in time to momo en voert daarmee een digitale transformatie van het portfolio door.
We leven in het tijdperk van de klant. Bedrijven bepalen de klantbeleving niet langer, dat doet de consument door zelf de contactmomenten en -kanalen te kiezen. Digitale transformatie betekent dat het bedrijf die ‘touchpoints’ zo goed mogelijk benut, door de klant op het juiste moment te bedienen met relevante content en diensten. Kind kan de was doen, zou je denken, maar de praktijk blijkt weerbarstiger.
De technologie geeft marketeers al lang de mogelijkheid om transparantie, inzicht en controle te krijgen over hun marketing- en mediabudgetten. Toch is dit nog maar mondjesmaat het geval bij veel bedrijven.
Meer dan de helft van de directies van grote bedrijven ziet bedreiging van startups die actief zijn binnen hun industrie, aldus een rondvraag van digital agency eFocus/Valtech.
Het adagium ‘altijd luisteren naar de klant’ kan overboord. Tenminste, als het om ontwerpen van innovatieve producten gaat. Vindt professor Jan van den Ende van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM).