More stories

Autoriteit Persoonsgegevens leidt onderzoek naar datalek Uber

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaat in Europa het onderzoek leiden naar het datalek bij taxibedrijf Uber.

Security

‘Ruim 900.000 apparaten in Amsterdam lopen via internet gevaar’

In en rond de stad Amsterdam bevinden zich meer dan 900.000 apparaten die gekoppeld zijn aan internet en vindbaar zijn via onder meer internetscanners. Daarmee vormen deze apparaten een potentieel doelwit voor hackers. Daarvoor waarschuwt beveiliger Trend Micro.

Internet of Things

Zo laat je in 5 stappen een team data & evidence based-gedreven werken

Dat het leerzaam en financieel aantrekkelijk is om te experimenteren is inmiddels bij veel marketeers en managers wel bekend, maar hoe zorg je dat je de data en inzichten die je tot je beschikking hebt ook slim inzet? Hoe ga je gestructureerd te werk en hoe haal je het meeste uit jouw team(s)? In dit artikel lees je hoe je in 5 stappen een data & evidence based werkwijze implementeert in jouw organisatie.

Analytics

2,4 miljoen Nederlanders hebben Pinterest app

Niet minder dan 2,4 miljoen Nederlanders hebben de Pinterest-app op hun smartphone staan. Dat betekent een stijging van bijna een half miljoen gebruikers in een jaar tijd. Dertig procent van de respondenten die de app op het mobiele toestel heeft staan, gebruikt hem dagelijks, volgens nieuwe cijfers van Telecompaper.

Mobile

Eén-productkoers van VisDeal verovert Europa

Menig bedrijf komt voort uit een gemis of een (uit de hand gelopen) hobby, maar bij Willem en Teun Bontrup, eigenaren van VisDeal en VisDealshop, is dit allerminst het geval. Als geboren ondernemers kijken zij vooral naar de kansen die bepaalde markten met zich meebrengen en hoe ze deze kunnen omzetten in zoveel mogelijk orders. “De omzet verdubbelt nog ieder jaar.”

Online marketing

Hasselt krijgt 5G lab

De Corda Campus in de Belgische stad Hasselt krijgt begin 2018 de beschikking over 5G. Daar zal nauw worden samengewerkt met het lab van Ericsson in Aken.

Mobile

Datagebruik: Vertrouwen van consument is valuta van de toekomst

Welke (online) marketeer kan tegenwoordig nog zonder data? Het inzetten van klantdata voor marketingactiviteiten is belangrijker dan ooit. Het zorgt ervoor dat je je consument leert kennen en actief de customer journey kunt vormgeven, om de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon te bezorgen. De technologische ontwikkelingen maken het mogelijk om deze consument persoonlijk te benaderen. Maar wil de consument dit wel? Staat het belang van de consument hierbij ook voorop?

Customer Engagement

SAP en Microsoft steviger in de cloud

Softwarereuzen SAP en Microsoft gaan elkaars cloudoplossingen gebruiken en integreren, samen nieuwe oplossingen ontwikkelen en deze op de markt brengen. Dat hebben beide bedrijven deze week bekend gemaakt.

Hosting

De realiteit van NDC: wat is de commerciële impact op de reisbranche?

De stap van luchtvaartmaatschappijen naar direct connect en het omzeilen van de reisdistributiesystemen (GDS’en) heeft niet alleen grote technologische implicaties, maar ook een enorme impact op de business. Deel twee van de analyse van Michael Strauss, CEO van PASS Consulting Corporation.

Travel

Smart contracts: al lang geen toekomstmuziek meer

Smart contracts. Je hoort de term tegenwoordig te pas en te onpas. Niet alleen in de financiële en juridische wereld, ook in bijvoorbeeld de vastgoed- en energiesector hebben ze smart contracts ontdekt. Contracten worden vaak afgedaan als vervelend en ingewikkeld. Maar zodra het woord ‘smart’ voorbij komt, wordt iedereen nieuwsgierig.

Payment

‘Maak haast met aanleg glasvezel’

Nederland dreigt weg te zakken op het gebied van (internet)connectiviteit in vergelijking met andere landen. Tot die conclusie komen de IT-brancheverenigingen DHPA, Dutch Data Center Association, ISPConnect, Fiber Carrier Association en connectiviteitspecialisten Eurofiber en Juniper Networks in het rapport ‘Belang van connectiviteit voor digitale transformatie’ dat vandaag is gepubliceerd.

Breedband

AI voor iedereen; Hoe bedrijven profiteren van vooruitgang in AI en machine learning

Het moment waarop technologie echt doorbreekt, kan meestal alleen achteraf worden bepaald. Bij artificial intelligence (AI) en machine learning (ML) is dat echter anders. Beide technologieën zijn nagenoeg alomtegenwoordig en prijken bovenaan menig lijstje met buzzwords. Persoonlijk denk ik dat er, juist door die opkomst van AI en ML, geen beter moment is om slimme applicaties te ontwikkelen en te gebruiken. Er komen namelijk drie zaken samen.

Disruptie

In de auto van de toekomst hoef je alleen nog maar te praten

Auto’s gaan steeds vaker online en dat zullen we als bestuurder ook gaan merken. Autofabrikanten passen in toenemende mate technieken als IoT (the Internet of Things) en OTA (On The Air) toe in auto’s waardoor deze steeds meer verbonden raken met het internet. Connected cars zijn inmiddels realiteit en leggen de basis voor de online trends in de auto-industrie. In dit artikel lees je meer over de technologische ontwikkelingen in de auto-industrie die de nabije toekomst zullen vormen.

Gear

Amazon Web Services met nieuwe AI-diensten

Amazon kondigt op zijn re:Invent-conferentie meerdere producten aan die zijn gebaseerd op kunstmatige intelligentie. Ook nieuwe hardware.

Disruptie

Markt voor mobiele diensten flink onderuit

De Nederlandse markt voor mobiele diensten is in het derde kwartaal van 2017 behoorlijk onderuit gegaan. De omzet is in de periode juli tot september 2017 met 7,9 procent jaar op jaar gedaald naar 1,11 miljard euro. Dat blijkt uit de Dutch Mobile Operators van Telecompaper.

Mobile