More stories

‘Iedereen een andere Zalando’

Zalando investeert tientallen miljoenen euro’s in het op korte termijn opwaarderen van zijn technologie. Binnen anderhalf jaar moet iedereen, op basis van kunstmatige intelligentie, een ‘eigen Zalando’ op het scherm krijgen.

E-commerce platforms

Ontwikkelaars gaan jouw probleem niet oplossen: zo maak je digitale innovatie inzichtelijk

Zes jaar geleden schreef ondernemer, investeerder en software engineer Marc Andreessen het beroemde ‘Why software is eating the world’. Hij stelt dat elk bedrijf een softwarebedrijf zou moeten worden om in deze digitale tijd te kunnen overleven. De laatste zes jaar hebben hem zeker niet tegengesproken. Er zijn maar weinig bedrijven die ‘digitalisatie’ niet als strategisch thema op de agenda hebben staan voor de komende jaren. Tegelijkertijd worstelen veel bedrijven met het vinden van hun richting. Het is inmiddels duidelijk dat de impact van ‘digital’ veel verder gaat dan het ontwikkelen van software of het inzetten van digitale kanalen.

Strategy

Belgen ontdekken beveiligingslek in Android

Alweer is een kwetsbaarheid in Android aangetroffen en dit keer is die ontdekt door het Belgische bedrijf GuardSquare. Google heeft de fout al in november gerepareerd.

Security

Forse stijging HTTPS door Let’s Encrypt

De gratis verkrijgbare certificaten van Let’s Encrypt hebben voor een stijging van het HTTPS verkeer gezorgd, zo blijkt uit cijfers van het consortium.

Security

Hoe krijg je ethiek in je chatbot?

Inmiddels zijn er tienduizenden chatbots te vinden. In veel markten is de techniek al omarmd, en niet zonder reden. Chatbots bieden 24/7 klantenservice en antwoorden supersnel op vragen. Met name Millennials, van nature zeer ongeduldig als het om brand engagement gaat, hebben zeer hoge verwachtingen. Ruim 22% verwacht binnen 10 minuten een reactie wanneer zij via social media contact opnemen met een bedrijf. Zeker 52% van deze gebruikers laat het online winkelmandje achter wanneer er niet snel een antwoord gevonden kan worden.

Artificial Intelligence

Hagenaar aangehouden voor virtuele afpersingen

De politie verdenkt een 19-jarige Hagenaar ervan dat hij zich sinds 2015 bezighoudt met DDoS-aanvallen op sites van bedrijven. Hierdoor werden de sites onbereikbaar. In een aantal gevallen probeerde hij de bedrijven vervolgens af te persen. Hij is deze week thuis aangehouden.

Security

Veel websites scholen zonder HTTPS

Een groot aantal websites van scholen en onderwijsinstellingen gebruikt nog steeds geen veilige HTTPS-verbinding. Dat blijkt uit onderzoek van digitale transparantie organisatie Open State Foundation met het online dashboard Pulse.

Security

Ericsson: 1 miljard 5G gebruikers in 2023

Telecombedrijf Ericsson voorspelt dat er in 2023 1 miljard 5G-mobiele breedbandabonnementen in gebruik zullen zijn. Eind 2023 zal twintig procent van de wereldbevolking toegang hebben tot 5G, dat waarschijnlijk in eerste instantie in dichtbevolkte gebieden wordt uitgerold.

Tech

Google haalt doel 100% hernieuwbare energie

Alle energie die Google in Amerika gebruikt wordt duurzaam opgewekt. In 2018 betrekt het wereldwijd alle benodigde energie uit, voornamelijk, zon en wind.

Strategy

Meer kwalitatief verkeer met Search Console

We willen allemaal die sweet spot vinden in het zoekwoordenlandschap: dat ene relevante zoekwoord waar we nog niet mee ranken in de zoekmachines met een lage concurrentie en een hoog zoekvolume. Maar wat we vaak vergeten, is dat er 9 van de 10 keer nog ontzettend veel te optimaliseren valt buiten die sweet spot.

Met de juiste handvatten kun je aan de slag te met het analyseren van jouw huidige zoekwoorden; dus de woorden waar je website nu al op gevonden wordt. Centraal staan de prestatie van het zoekwoord en de bestemmingspagina en niet alleen het zoekvolume en de concurrentie. Veel bezoekers genereren kan een subdoel zijn, maar converterende bezoekers is vaak het einddoel.

Search

Beveiligingexpert waarschuwt voor datalek bij betaaldienst Mollie

Een onderzoeker van TUNIX Digitale Security claimt dat hij een enorm datalek bij de Nederlandse betaaldienst Mollie ontdekt heeft.

Payment

Machine learning voor klantsegmentatie: helemaal datagedreven

Er is altijd wel een aantal verschillende high-level klantsegmenten te benoemen die relevant zijn voor een bedrijf. Om er maar een paar te noemen: er zijn altijd trouwe klanten, klanten die structureel op jacht zijn naar de beste deals en klanten die een lange tijd niet actief zijn geweest. Hoewel we weten dat deze typen klanten bestaan, weten we niet wie deze klanten zijn op individueel niveau. Wie zijn onze trouwe klanten? En nog belangrijker, hoeveel high-level klantsegmenten bestaan er voor onze business? We kunnen deze vragen voorzien van een antwoord door data op een slimme manier te gebruiken. Om iets preciezer te zijn: door een clusteringtechniek te combineren met het RFM-model.

Artificial Intelligence

Zo maak je van een chatbot een intelligente assistent

Het gedrag van consumenten is enorm geëvolueerd de laatste decennia. Vroeger volstond een verzorgde website of logo om op te […]

Customer Engagement

‘Domeinregistraties via blockchain, sneller en goedkoper’

Technologiebedrijf Undeveloped.com uit Amsterdam gaat een systeem bouwen waarmee handelaren domeinnamen via de blockchain kunnen verkopen of, waarom niet, kortstondig verhuren.

Blockchain

Windows 10 weet Windows 7 nog niet in te halen

Windows 10 heeft zijn voorganger Windows 7 nog altijd niet verdrongen. Dat blijkt uit cijfers van NetMarketShare. In oktober noteerde Windows 10 zelfs zijn traagste groei ooit.

Tech