Airbnb rekent op 80 miljoen boekingen in 2015
Airbnb verwacht dit jaar 80 miljoen boekingen te verwerken, 40 miljoen meer dan in 2014. Dat meldt Reuters op basis van ingewijden.
Airbnb verwacht dit jaar 80 miljoen boekingen te verwerken, 40 miljoen meer dan in 2014. Dat meldt Reuters op basis van ingewijden.
Startup Cirqle van Steven Lammertink tekent KLM en Pepe Jeans als nieuwe klanten. Opvallend genoeg is KLM de eerste Nederlandse klant van het bedrijf dat duizenden influencers en merken bij elkaar brengt.
Airbnb heeft afgelopen zomer wereldwijd 17 miljoen mensen aan een accommodatie geholpen, 35 procent meer dan een jaar geleden.
Hoteliers concurreren in toenemende mate met verhuurders van woningen. Het aantal geboekte nachten via platforms als Airbnb groeit snel. Dat zegt het ING Economisch Bureau.
Het bedrijf achter Hotelpas.com, waarover bij Emerce een enorme hoeveelheid klachten binnenkomen, blijkt enkele jaren terug betrokken bij een soortgelijke campagne rond Hotel Gold Card. Met vrijwel exact hetzelfde patroon: consumenten werden onaangenaam verrast door een duur abonnement en wanneer er niet tijdig werd betaald, kregen ze een aanmaning van een incassobureau.
Airbnb gaat per 1 oktober toerismebelasting heffen op overnachtingen in Parijs om het daarna ook in andere Franse steden te introduceren. Alleen al in Parijs heeft Airbnb 50.000 vermeldingen.
Transavia adopteert het API-platform van Apigee voor zijn digitale strategie. Dat heeft het aan NASDAQ genoteerde bedrijf bekendgemaakt.
Booking.com gaat de zogenoemde pariteitsvoorwaarden met alle accommodatiepartners in Europa vanaf 1 juli 2015 aanpassen. Dat is een direct resultaat van de feedback van veel Europese partners.
De Nederlandse reiswebsite TravelBird krijgt een nieuwe investering van 16,5 miljoen euro van Rocket Internet, tegen een waardering van 156 miljoen euro. Dat heeft het bedrijf zojuist bekendgemaakt.
TravelBird is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot een reisbedrijf van formaat. Met torenhoge ambities. Ook mondiaal. Zo wil het bedrijf in de tweede helft van dit jaar diverse buitenlandse vestigingen openen. “Onder meer in Australië, waar we ook lokaal kantoor gaan houden”, aldus medeoprichter en CEO Symen Jansma (41).
Booking.com zal hoteliers niet langer een prijsgarantie opleggen. Daartoe heeft het internetbedrijf vandaag toezeggingen gedaan in Frankrijk, Italië en Zweden. Hiermee worden volgens de Autoriteit Consument & Markt (ACM) belangrijke mededingingsrisico’s weggenomen.
Sound of Data splitst de Travel-activiteiten af en zet die voort onder de naam Roadmap. Dat is een white label app waarmee reizigers van deur tot deur alles kunnen boeken en tracken wat onderweg relevant is.
Neckermann/Transavia en Vrij Uit (Thomas Cook) zitten sinds de zomer van 2014 elke vrijdagochtend om de tafel om de gezamenlijke klanttevredenheid te verhogen. Ze lanceren daartoe nieuwe tools, zoals een webapp met ‘doe-momenten’.
Reisbedrijf TravelBird wil later dit jaar zijn eerste kantoren buiten Europa openen. Australië staat voor na de zomer op de agenda, andere landen worden nog bekeken met partner Rocket Internet.
Vier websites die mystery-hotels aanbieden, confronteren consumenten met onverwachte kosten bovenop de aanbiedingsprijs. Dit is in strijd met de Reclamecode Reisaanbiedingen, die voorschrijft dat alle vaste, onvermijdbare kosten in de aanbiedingsprijs moeten zijn opgenomen. De Consumentenbond heeft de namen van de aanbieders doorgegeven aan toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM).