More stories

‘Google op het punt de hotelmarkt te ontwrichten’

Google zou eind dit jaar diensten gaan aanbieden waardoor hotelketens via Google Hotel Finder beter kamers kunnen gaan verhuren dan via online reisbureaus.

Online advertising

KLM verdient jaarlijks 25 miljoen via sociale media

KLM verdient jaarlijks 25 miljoen euro via sociale media. Dat zegt senior vice president e-commerce Martijn van der Zee van Air France-KLM tegenover Management Team.

Facebook

Virgin America adopteert Nexus tablet als CrewPad

Virgin America gaat Google Nexus 78 tablets gebruiken op haar vluchten voor het cabinepersoneel. De zogenoemde CrewPad zal vooral worden ingezet om passagiers te ondersteunen.

Customer Experience

Tinker sluit overeenkomst met vakantieorganisaties

Online taxiservice Tinker heeft samenwerkingsovereenkomsten gesloten met TUI Nederland en de Sundio group. Deze twee spelers in de Nederlandse reiswereld bieden voortaan voordelige taxiritten aan van en naar luchthavens via het boekingssysteem van Tinker.

Travel

Amsterdam in ranglijst van slechtste WiFi-hotels

Las Vegas is de stad met de slechtste WiFi verbindingen in hotels ter wereld. Zeker 57 procent scoorde onder de maat, volgens onderzoek van Hotelwifitest.com. De vereiste minimumsnelheid van 2Mbps download en 1 Mbps upload wordt zelden gehaald.

Travel

easyJet experimenteert met iBeacons

easyJet is een experiment met iBeacons gestart op de vliegvelden van Lyton, Gatwick en Parijs. Passagiers krijgen notificaties toegestuurd, bijvoorbeeld met het verzoek om het paspoort gereed te houden.

Customer Loyalty

Trivago verbreedt zoekdomein buiten hotels

Trivago krijgt een nieuwe zoekoptie waardoor gebruikers ook naar gedeelde kamers kunnen zoeken, zoals hostels, appartementen en vakantiewoningen.

Online advertising

‘Social commerce wordt steeds normaler’

Evenals vorig jaar publiceren we in het juninummer de toplijst met de meest innovatieve e-commerceprofessional van ons land. Dit jaar is de koppositie voor Martijn van der Zee (42), SVP E-commerce van Air France-KLM. “De klant is al veel verder dan de meeste bedrijven denken.”

Travel

Martijn van der Zee (Air France-KLM) innovatiefste e-commerceprofessional

De meest innovatieve e-commerceprofessional van Nederland, daarom draait de toplijst Emerce E-commerce 10. Het gaat hierbij om personen die het vak in het afgelopen jaar vooruit hebben gebracht door de grenzen ervan op te zoeken, dan wel de online business nieuwe impulsen te geven. Van vernieuwende webshops tot grensverleggende e-commerceconcepten.

Travel

Expedia accepteert betalingen met Bitcoin

Expedia is een van de eerste mondiale e-commercebedrijven die Bitcoin accepteren als betaalmiddel.

E-commerce

Emerce eTravel: D-Reizen schrijft offline nog niet af

D-Reizen heeft nog altijd het volste vertrouwen in de wisselwerking tussen offline en online. Vorig jaar nog werden tachtig bakstenen winkels overgenomen, maar inmiddels zijn er ambitieuze plannen voor de uitbreiding van e-commerce activiteiten. Robbert Jan Meerpoel, verantwoordelijk voor de online strategie van het bedrijf, ligt op Emerce eTravel een tipje van de sluier op.

Customer Experience

Monteur en piloot easyJet krijgt internetbril

easyJet stroomlijnt de technische onderhoudsprocessen door piloten en monteurs een internetbril te geven. Technische teams kijken mee en krijgen zo real time feedback.

Internet of Things

Geen beursgang voor Travix (CheapTickets, Vliegwinkel)

Er komt geen beursgang voor reisorganisatie Travix, bekend van merken als CheapTickets en Vliegwinkel. Dat meldt het Financieele Dagblad (FD) vanochtend.

Travel

Hotel Booker breidt uit naar Duitsland

De exploitant van HotelSpecials.nl breidt zijn dienstverlening uit naar Duitsland. Hotel Booker breidt zijn dienstverlening steeds verder uit in Europa.

Travel

Travix verkoopt EasyToBook

Online reisgigant Travix heeft EasyToBook 2,5 jaar na de overname al weer verkocht. Het bedrijf past niet bij de kernactiviteiten en strategie die topman John Mangelaars formuleerde.

Travel