More stories

Premium

KLM’s Valentijnscampagne met ChatGPT schot in de roos

Tienduizenden mensen lieten een ChatGPT-tool van KLM hun liefdesbrieven schrijven voor Valentijnsdag. Het briefje nodigde de Valentijn uit samen op reis te gaan.

Social
Premium

Eerste winstgevende jaar voor Airbnb

Airbnb steeg meldde dinsdag sterker dan verwachte resultaten over het vierde kwartaal. Het aandeel steeg in de handel nabeurs 10 procent.

Travel
Premium

Expedia-aandelen tuimelen na slechte resultaten

Aandelen van Expedia daalden donderdag nadat het online reisboekingsplatform tegenvallende resultaten over het vierde kwartaal rapporteerde. Wel bleef de vraag sterk.

Travel
Premium

Trivago test directe hotelboekingen

Metazoekmachine Trivago gaat het mogelijk maken om direct bij het hotel kamers te boeken, buiten sites als Expedia en Booking.com om.

Travel
Premium

Kapitaalinjectie voor Nederlandse hotel scale-up

De Nederlandse scale-up ViaLuxury.com heeft twee nieuwe investeerders aan boord gehaald. Het Limburgs Technology Investment Fund en de in AI gespecialiseerde investeringsfirma Genzai zorgen voor een kapitaalinjectie voor verdere ontwikkeling van het platform en voor internationale groei.

Travel
Premium

Booking.com schikt met Franse fiscus

Hotelboekingsplatform Booking.com heeft een schikking getroffen met de Franse belastingdienst in een langlopend geschil over belastingontwijking, meldt De Telegraaf.

Venture
Premium

Campagnepanel 192: ‘opvallend door kwaliteit’

Drie deskundigen over een actuele digitale campagne. Dit keer de lancering van een nieuw label door KLM, iets dat niet vaak gebeurt. Doel: IT’ers werven.

Recruitment
Premium

Consumentenbond sleept Transavia voor de rechter

De Consumentenbond sleept Transavia voor de rechter om de luchtvaartmaatschappij te dwingen reizigers te compenseren voor geannuleerde of gewijzigde vluchten. Het bedrijf zou structureel claims van gedupeerde reizigers afwijzen.

Travel
Premium

Time to Momo opent eigen boekingsite hotels

De uitgeverij van reisgidsen Time to Momo neemt een eigen boekingssite in bedrijf waar reizigers bij voorgeselecteerde hotels direct slaapruimte kunnen boeken.

Travel

Onderzoek: bedrijven reageren niet op compliment op Instagram

Als er over een merk gesproken wordt op Instagram, merken bedrijven dat dan op? Antwoord: zelden. Zelfs op complimenten blijven reacties meestal uit.

Social
Premium

Otravo (vliegtickets.nl) in surseance

Moederbedrijf Otravo van onder meer vliegtickets.nl en wtc.nl heeft uitstel van betaling gekegen van de rechtbank Amsterdam. Dat blijkt uit het insolventieregister van maandag 19 december. Zo’n surseance is meestal de eerste stap naar een faillissement.

Travel
Premium

Lot Vliegtickets.nl nog steeds onduidelijk

Otravo, het moederbedrijf van onder meer Vliegtickets.nl, lijkt in acute problemen te verkeren. Op de site staat dat de activiteiten zijn gestaakt. Otravo zou een forse klap hebben gekregen door de coronacrisis. 

Travel

Onderzoek: 60% bedrijven op Instagram reageert niet

Instagram wordt ingezet voor meer ‘engagement’. Maar 60% van de bedrijven reageert niet als er een vraag bij hun laatste Instagram-post wordt geplaatst.

Customer Engagement

Onderzoek: bedrijven druk met posten op Facebook maar 58% luistert niet

Veel bedrijven posten op Facebook en willen interactie: ‘engagement’. Maar reageren ze ook als je dan een concrete vraag stelt bij een post? Vaak niet.

Customer Engagement

Onderzoek: 26% van vragen op Facebook niet beantwoord door bedrijven

Veel bedrijven zijn actief op Facebook, maar wat nu precies het doel is blijft soms onduidelijk. Veel commerciële kansen worden gemist.

Customer Experience