Time to Momo opent eigen boekingsite hotels
De uitgeverij van reisgidsen Time to Momo neemt een eigen boekingssite in bedrijf waar reizigers bij voorgeselecteerde hotels direct slaapruimte kunnen boeken.
De uitgeverij van reisgidsen Time to Momo neemt een eigen boekingssite in bedrijf waar reizigers bij voorgeselecteerde hotels direct slaapruimte kunnen boeken.
Als er over een merk gesproken wordt op Instagram, merken bedrijven dat dan op? Antwoord: zelden. Zelfs op complimenten blijven reacties meestal uit.
Moederbedrijf Otravo van onder meer vliegtickets.nl en wtc.nl heeft uitstel van betaling gekegen van de rechtbank Amsterdam. Dat blijkt uit het insolventieregister van maandag 19 december. Zo’n surseance is meestal de eerste stap naar een faillissement.
Otravo, het moederbedrijf van onder meer Vliegtickets.nl, lijkt in acute problemen te verkeren. Op de site staat dat de activiteiten zijn gestaakt. Otravo zou een forse klap hebben gekregen door de coronacrisis.
Instagram wordt ingezet voor meer ‘engagement’. Maar 60% van de bedrijven reageert niet als er een vraag bij hun laatste Instagram-post wordt geplaatst.
Veel bedrijven posten op Facebook en willen interactie: ‘engagement’. Maar reageren ze ook als je dan een concrete vraag stelt bij een post? Vaak niet.
Veel bedrijven zijn actief op Facebook, maar wat nu precies het doel is blijft soms onduidelijk. Veel commerciële kansen worden gemist.
De uitdaging bij de campagne rond NS Flex: één basisproduct, maar de campagne moest zich richten op twee heel verschillende doelgroepen.
Acht grote aanbieders van vakantiehuizen vermelden de prijzen inclusief alle verplichte bijkomende kosten. Na onderzoek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) hebben zij hun prijsweergave aangepast. Niet overal waren verplichte kosten (zoals schoonmaakkosten, bedlinnen en toeristenbelasting) in de prijs opgenomen.
Eind jaren negentig, in antwoord op een vraag naar mobieletelefoongebruik: ‘Ik ben niet zo belangrijk’. Inmiddels gaat het over echt óveral bereikbaar zijn.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een campagne van easyJet met muziek uit Spotify.
Net als Airbnb en Booking, meldde ook Expedia Group uitzonderlijk goede resultaten over het derde kwartaal. Het Amerikaanse bedrijf brak omzetrecords omdat de reismarkt zich volledig heeft hersteld.
Booking Holdings realiseerde in het derde kwartaal een 29 procent hogere omzet van 8,1 miljard dollar. Het handelsresultaat bedroeg 2,7 miljard. Het zijn de beste resultaten tot nu toe.
Airbnb rapporteerde dinsdag zijn grootste en meest winstgevende kwartaal ooit en versloeg de winst- en omzetverwachtingen van Wall Street.
De Spaanse concurrentiewaakhond heeft een onderzoek ingesteld naar mogelijk concurrentiebeperkend gedrag van de Nederlandse online reisbureaugigant Booking.com. Dit na aantal klachten die zijn ingediend door de Spaanse vereniging van hotelmanagers en de regionale hotelvereniging van Madrid.