Uber neemt deelfietsbedrijf over
Uber heeft deelfietsbedrijf JUMP overgenomen voor een onbekend bedrag. Er gingen al geruchten over onderhandelingen tussen beide bedrijven.
Uber heeft deelfietsbedrijf JUMP overgenomen voor een onbekend bedrag. Er gingen al geruchten over onderhandelingen tussen beide bedrijven.
Digitalisering verandert de rol van de salesmedewerker in de B2B-sector drastisch. Is er nog een rol voor sales? En zo ja, hoe ziet deze eruit?
Paul Schuyt vertrekt als algemeen directeur van IT-bedrijf Levi9 en draagt de leiding over aan zijn commercieel directeur Pien Oosterman.
Belangenbehartiger ANBO en uitzendbureau Ervaren Jaren hebben dinsdag het nieuwe banenplatform ANBO-ErvarenJaren in gebruik gesteld. Hiermee willen ze werkgevers en oudere werkzoekenden samenbrengen.
UAntwerpen nam een dezer dagen zijn intrek in The Beacon, het lanceerplatform van waaruit Antwerpen zich internationaal op de kaart wil zetten als de echte Capital of Things.
AccorHotels heeft de restaurantreserveringstool ResDiary gekocht. Het van oorsprong Schotse bedrijf is actief in zestig landen. Het is niet bekend wat AccorHotels heeft neergeteld voor ResDiary.
Betaalverwerker Adyen wil in Amsterdam naar de beurs. Dat vertellen bronnen aan de Telegraaf. Het bedrijf voert momenteel gesprekken met beleggers in Londen en New York. Mogelijk wordt de beursnotering nog voor de zomer gerealiseerd.
De Amsterdamse popup store vol innovatieve producten van student-ondernemers Spott in de Czaar Peterstraat krijgt een vervolg. De winkel trekt zoveel bekijks, dat onder de naam Spott.2.0 aan een tweede termijn wordt begonnen.
Met sprekers van McDonalds, Sandd, Adidas, Innogy, ING en Indeed was het programma van Emerce Recruitment (het congres over innovatie in recruitment) gisteren in Amsterdam weer flink gevuld. Peter Boer maakte zoals gebruikelijk de foto’s. Bekijk de volledige verzameling bij Flickr.
Iedereen weet dat het slecht is om de controle over je klantgegevens te verliezen. Maar waarom gebeurt het dan nog steeds? De afgelopen weken waren Facebook en Cambridge Analytics veel in het nieuws, en terwijl dit verhaal zich verder ontwikkelt, komt alweer een nieuw lek voorbij van 880.000 betaalkaarten van online reissite Orbitz. Wat gaan we er tegen doen?
PSD2 heeft grote gevolgen voor reisbedrijven. De kosten van duurdere betaalmethodes (lees: creditcards) mogen niet meer in de vorm van een toeslag worden doorberekend aan de klant. Dit kan leiden tot een verschuiving naar die duurdere betaalmethodes.
Er blijkt verrassend genoeg nog ruimte te zijn voor een nieuw soort jobboard. Op het recent gelanceerde Spielwork zijn de standaard, door een HR-afdeling gefabriceerde, vacatureteksten uit den boze. En komen bedrijven er niet mee weg als ze slechts twee regels wijden aan dat wat ze zelf te bieden hebben. Spielwork – in feite een vacaturesite en contentbureau in één – vraagt bedrijven eerlijk te zijn over het werk. Onder meer KPN, Elsevier en Vopak gingen het experiment aan en gaven de touwtjes deels uit handen.
Marketeers van reisapps zijn in het eerste kwartaal van 2018 voor 65 miljoen dollar het schip ingegaan door mobiele fraude. Dit heeft Appsflyer becijferd. Na shopping, gaming en finance is travel de vierde meest kwetsbare sector.
De nieuwe wetgeving is de perfecte aanleiding om aan de slag te gaan met een data management platform (DMP). Een DMP kan je namelijk helpen een van de belangrijkste speerpunten van de GDPR (intern) te stroomlijnen.
Als het lukt om klantenloyaliteit hoog te houden en de klant een tweede keer terugkomt om een nieuwe aankoop te doen, is de kans erg groot dat hij ook een derde en vierde aankoop zal doen. Kies dan wel voor de juiste prijsstrategie.