More stories

Doek valt voor VR platform Daydream

Het is over en uit voor het VR platform Daydream van Google nu blijkt dat de nieuwe Pixel smartphones, die gisteren in New York werden gelanceerd, niet meer werken met de technologie. Ook stopt Google met de verkoop van de bijbehorende bril.

Virtual reality

HTC lanceert premium pc-gebaseerde VR-systeem

HTC VIVE kondigt de nieuwe VIVE COSMOS, het nieuwste premium pc-gebaseerde virtual reality-systeem van het bedrijf met een zogeheten modulair faceplate design. Cosmos wordt op 3 oktober gelanceerd in Europa voor 799 euro. Bestellen kan nu al.

Virtual reality

AP Hogeschool lanceert VR-lab voor bedrijven

De Antwerpse AP Hogeschool wil volgend jaar een volwaardig virtual reality (VR) lab en kenniscentrum creëren. Daarvoor krijgt de onderwijsinstelling 452.000 euro aan Vlaamse subsidies van ontslagnemend minister van Innovatie Philippe Muyters (N-VA).

Tech

Telenet overweegt vierde locatie VR speelveld The Park

Veertien maanden na de opening van zijn eerste VR-speelveld werkt het Vlaamse kabelbedrijf Telenet al aan de vierde locatie. De huidige VR locaties in Antwerpen, Gent en Hasselt onder de naam The Park trokken al 50.000 bezoekers.

Tech

‘Xiaomi ontbindt Mi VR team’

Xiaomi is naar verluidt gestopt met de ontwikkeling van een goedkope VR-headset voor Facebook-dochter Oculus. Die had moeten verschijnen onder namen als Oculus Go en Xiaomi Mi VR voor circa 200 dollar.

Virtual reality

Medeoprichter Oculus weg bij Facebook

Medeoprichter Nate Mitchell verlaat Oculus, de Facebook-dochter die VR headsets ontwikkelt. De andere oprichter Palmer Luckey was al eerder vertrokken nadat hij betrokken raakte bij een campagne voor een anti-Clinton beweging.

Virtual reality

The VR Room opent eerste locatie in Amsterdam

Op 1 september opent The VR Room haar deuren in Amsterdam. In Sloterdijk is een oppervlakte van 400 vierkante meter […]

Virtual reality

LEGO brengt AR spel op de markt

LEGO heeft het augmented reality-spel LEGO Hidden Side nu officieel in Nederland uitgebracht. Het is het eerste LEGO spel waarin de online en offline wereld worden gecombineerd via augmented reality.

Virtual reality

Snap start partnerprogramma AR Lenses voor Nederlandse creatieve bureaus

Het Lens Creative Partner-programma van Snap, het bedrijf achter Snapchat, is met de eerste partners in Nederland van start gegaan. Doel van het programma is om bureaus te helpen bij het ontwikkelen van innovatieve campagnes met de augmented reality (AR) Lens-technologie van Snap.j

Virtual reality

Bedrijven willen aparte wififrequentie voor VR/AR

Apple, Facebook, Google, HP, Microsoft en andere bedrijven hebben bij de Amerikaanse telecomtoezichthouder FCC aangedrongen op een extra wififrequentie voor AR en VR headsets.

Virtual reality

Zo maken Anne Frank huis en Van Gogh Museum hun collecties digitaal toegankelijk

VR maakt het het Anne Frank Huis en zijn geschiedenis toegankelijker voor een groter publiek. Het Van Goghmuseum maakt kwetsbare collectiestukken toch toegankelijk voor een miljoenenpubliek. Hoe stellen musea de bezoeker centraal, met technologie? 

Customer Experience

Recruiters verwachten veel van video, VR en AR

Data is power voor de recruitment marketeer. Welke trends vormen de belangrijkste ontwikkelingen binnen recruitment? Elf recruitment marketeers vertellen over hun visie op de toekomst.

Recruitment

Anderhalf miljoen euro voor zakelijke augmented reality

De Belgische startup Arkite, gespecialiseerd in augmented reality voor productiebedrijven, heeft 1,5 miljoen euro opgehaald bij de Limburgse Investeringsmaatschappij LRM.

Virtual reality

Anne Frank op Emerce Digital Marketing Live!

In 2018 heeft de Anne Frank Stichting een virtual reality versie van het Achterhuis ontwikkeld. Deze geeft een bijzonder inkijkje in de onderduikplaats van Anne Frank en de zeven andere onderduikers van het Achterhuis. Charlotte Bosman vertelt er meer over op Emerce Digital Marketing Live! komende donderdag in de Beurs van Berlage.

Virtual reality

Nederland kijkt meer on demand tv dan live

Nieuw onderzoek van Multiscope laat zien dat het aandeel in kijkminuten voor video on demand groter is dan lineaire televisie. “Een kantelpunt in de mediawereld”, aldus John Kivit.

Video