More stories

Ondernemer wil VR-belevingscentrum in Deventer

Ondernemer Eward Hage wil een VR-belevingscentrum vestigen in het oude pand van Bottles aan de Bokkingshang in Deventer. Tegenover Emerce bevestigt Hage de plannen, ‘al moeten we er financieel nog wel uit zien te komen’.

Tech

‘Mobiele AR naar 60 miljard dollar’

De markt voor mobiele augmented reality kan in 2021 een omvang hebben bereikt van 60 miljard dollar. Dat voorspelt Digi-Capital in een nieuwe studie.

Virtual reality

Twee miljoen VR- en AR-headsets verscheept

In het eerste kwartaal zijn wereldwijd meer dan 2 miljoen AR- en VR-headsets verscheept, volgens cijfers van IDC.

Virtual reality

‘VR ontgroeit in rap tempo de entertainmentindustrie’

Augmented, Virtual en Mixed Reality ontgroeien in rap tempo de entertainmentindustrie. Nederlandse bedrijven kijken vaker naar zakelijke toepassingen en geven prioriteit aan Virtual Reality, Augmented Reality en Mixed Reality om bij te blijven bij de snelle ontwikkelingen, zo blijkt uit onderzoek van Avanade. Vandaag begint als onderdeel van Emerce Tech Live in de Beurs van Berlage het VR Event.

Virtual reality

UT-studenten brengen augmented reality bril op de markt voor 29 euro

Studenten Industrial Design Engineering van de Universiteit Twente brengen een augmented reality bril op de markt voor negenentwintig euro. Door de Aryzon zo goedkoop op de markt te zetten hopen de Twentse studenten op een wijdverspreid gebruik van augmented reality.

Virtual reality

Stewardessen Air New Zealand krijgen Hololens

Air New Zealand gaat proeven doen met een Hololens om te onderzoeken of en hoe het service naar reizigers aan boord kan verbeteren.

Travel

Emerce Tech Live: de strijd om de VR headsets

Google werkt met HTC en Lenovo aan een VR headset die dankzij een nieuwe trackingtechnologie een meer natuurlijke ervaring moet gaan geven. Ook Facebook-dochter Oculus sleutelt aan hardware die ervoor moet zorgen dat beelden binnen scherper en natuurlijker worden weergegeven. Met de nieuwe techniek is het mogelijk om objecten die op de voorgrond staan naar voren te trekken.

Virtual reality

Standaard voor AR en VR

IEEE, de organisatie onder meer verantwoordelijk is voor de wifi-standaard, wil spelregels gaan vastleggen voor Augmented en Virtual Reality.

Virtual reality

‘Gebrek ambitie remt beschikbaar kapitaal VR/AR-markt’

Ontwikkelaars van Virtual and Augmented Reality (VR/AR) moeten meer focus en ambitie laten zien om het groeikapitaal aan te trekken dat zij nodig hebben. Dat zegt de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) in een nieuw marktverkenningsrapport.

Virtual reality

DigitasLBi Amsterdam laat conceptauto Skoda virtueel ervaren

DigitasLBi Amsterdam, onderdeel van Publicis One, heeft op de Shanghai Motor Show een VR-ervaring gelanceerd voor de VISION E, een nieuwe conceptauto van Skoda.

Virtual reality

Navitaire maakt reizen zoeken en boeken in virtual reality mogelijk

Navitaire heeft een virtual reality-oplossing voor het zoeken en boeken van reizen ontwikkeld. Volgens de dochteronderneming van Amadeus is de 3D-beleving een ‘natuurlijker’ manier van winkelen.

Travel

Hewlett-Packard in Venture Reality Fund

Hewlett-Packard sluit zich aan bij het Venture Reality Fund, dat projecten op het gebied van VR en AR financiert. Het VR Fund is een van de grootste financiers in deze sector.

Virtual reality

Jaunt gaat zijn 360 graden camera nu ook verkopen

Jaunt, het Amerikaanse bedrijf van Nederlander Arthur van Hoff, gaat zijn VR-camera die het tot nut toe exclusief gebruikte, voortaan officieel verkopen of verhuren aan professionele VR-makers.

Virtual reality

Eerste VR-familiefilm High Five in première

In Amsterdam gaat vandaag de eerste VR-familiefilm High Five in première in The VR Cinema in Amsterdam. De film is een coproductie van Samsung en &samhoud media.

Entertainment

Facebook lanceert augmented reality-platform

Facebook lanceert een augmented reality-platform ten behoeve van smartphonecamera’s. Partners kunnen straks allerlei effecten ontwikkelen voor apps van Instagram, Messenger en Facebook zelf.

Virtual reality