More stories

Alibaba denkt oplossing te hebben voor betalen in Virtual Reality

Nu bedrijven Virtual Reality ontdekken voor de verkoop van producten dient zich de volgende uitdaging aan. Hoe betalen consumenten straks in VR? Alibaba denkt het antwoord te hebben gevonden.

Payment

‘VR is tegenwoordig vooral mobiel’

Er is een markt voor virtual reality, maar die is op dit moment voornamelijk mobiel. Dat vertelde Nederlander Arthur van Hoff van VR producent Jaunt op het Mobile World Congress. “Daarom zijn we hier.”

Virtual reality

Fox Sports zendt Feyenoord-PSV in VR uit

Tv-zender Fox Sports zendt de wedstrijd Feyenoord-PSV aanstaande zondag in Virtual Reality uit. Dat staat meerdere cameraperspectieven toe, maar ook VR-replays en bijzondere data-analyses.

Entertainment

Snap Inc. zet waardering op 19,5 miljard dollar

Het bedrijf achter Snapchat staat op het punt naar de beurs te gaan en prijst zijn aandeel bij beursgang tussen de 14 tot 16 dollar. Dat waardeert het bedrijf als geheel tussen de 19,5 en 22,2 miljard dollar.

Social

Triple opent kantoor in Los Angeles

Technologiebedrijf Triple uit Alkmaar opent voor dochterbedrijf Beyond Sports een kantoor aan de westkust van de Verenigde Staten. Een lokale agent moet unieke, zelfontwikkelde virtual reality-technologie aan de man gaan brengen.

Virtual reality

Media Markt opent VR-shoppingportal

In Duitsland opent Media Markt al weer zijn vierde themaspecifieke online shoppingportal, dit keer over virtual reality.

Retail

Reclamereus WPP investeert in VR-specialist

Communicatiereus WPP investeert in virtual reality-specialist SubVRsive uit Amerika. Het bedrijf maakt VR-producties voor grote merken om op indringende wijze verhalen te kunnen vertellen aan een groot publiek.

Online marketing

Virtual Reality playground in Utrecht geopend

The VR Room opent op vrijdag 10 februari een Virtual Reality playground. Tegenover de Jaarbeurs Utrecht kunnen bezoekers met moderne VR technieken aan de slag.

Virtual reality

Hugo Barra naar Facebook voor VR

Hoofd Internationaal van telecomfabrikant Xiaomi Hugo Barra verlaat het Chinese bedrijf om hoofd Virtual Reality te worden bij Facebook. Hij wordt de baas van onder meer Oculus Rift.

Virtual reality

Baidu opent lab voor augmented reality

De Chinese zoekgigant Baidu opent een lab voor augmented reality nadat het in augustus een eigen AR platform DuSee lanceerde.

Virtual reality

Intensere smaakbeleving door VR

De Horecava beurs deze week in Amsterdam gaat VR. Met VR Dining wordt een speciaal menu gekoppeld aan verschillende Virtual Reality ervaringen, om kennis op te doen over de gerechten en de smaakbelevenis te beïnvloeden.

Virtual reality

‘Carl Zeiss betrokken bij augmented reality-bril Apple’

Apple werkt samen met de bekende Duitse lenzen-fabrikant Carl Zeiss aan een eigen augmented reality-bril. Dat schrijft in elk geval blogger Robert Scoble, een van de eerste gebruikers van Google Glasss.

Virtual reality

BMW brengt augmented reality naar de showroom

BMW gaat augmented reality inzetten in de showroom om autokopers een beter gevoel te geven bij de wagen die ze willen aanschaffen. Op een mobiel scherm kunnen ze de auto configureren en deels zelfs uitproberen.

Online marketing
Premium

Twintig procent van Nederlanders wilde slim draagbaar apparaat voor kerst

Twintig procent van de Nederlanders had een slimme bril of een virtual reality bril op het verlanglijstje staan voor Kerstmis. Met name de Apple Watch, Bose Soundlink, Samsung Gear smartwatch en de Samsung Gear VR werden vaak genoemd, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper en Motivaction onder ruim 1.000 Nederlanders.

Mobile

Vrendle: gecontroleerd je angsten onder ogen zien met een VR-bril

Dokters. Bloedprikken. Openbaar vervoer. Tandartsen. Eén miljoen Nederlanders heeft angsten, van allerhande aard. Vrendle, opgericht door Jan Dirk Bijker van Coolminds, wil hier als marktleider in virtual reality voor de gezondheidszorg een einde aan maken. “Door een VR-bril te dragen, komen cliënten in een virtuele werkelijkheid terecht. Daar ontstaat meer zelfvertrouwen en durf, en kunnen zij hun angst op een laagdrempelige wijze de baas worden.”

Virtual reality