More stories

Premium

Coca Cola zet AR in voor ‘margerijke drankjes’

Coca-Cola European Partners Nederland lanceert The Soda Experience voor horecapartners in Nederland. Consumenten kunnen een QR-code op de menukaart scannen met hun smartphone en dan verschijnt met behulp van augmented reality (AR) een selectie uit het Coca-Cola assortiment voor de ogen van de klant op tafel.

Virtual reality

Legendes krijgen digitaal tweede leven

Nu we digitaal bijna perfect mensen kunnen nabootsen is er een nieuwe markt ontstaan voor iconische persoonlijkheden.

Augmented Reality

De digitale mens heeft de toekomst in de mode-industrie

Modemerken moeten op zoek naar nieuwe manieren om kleding online te presenteren. 3D-omgevingen met digitale modellen bieden uitkomst.

Fashion
Premium

Mibo versnelt groei met investering geleid door Peak Capital

Videochat-platform Mibo heeft een investering van 1 miljoen euro ontvangen. De financiering werd geleid door Peak Capital.

Virtual reality
Premium

Ziggo Sport introduceert de eerste mobile augmented reality (AR) voorbeschouwing

Ziggo Sport claimt een primeur op het gebied van augmented reality in sport. In aanloop naar El Clásico, de Spaanse voetbalkraker tussen Real Madrid en FC Barcelona, wordt voor het eerst voorbeschouwd op de wedstrijd in mobile AR.

Virtual reality

Drie cruciale trends voor dit decennium

Wat zijn de belangrijkste trends voor de komende tien jaar als het gaat om e-commerce? En gaan we inzetten op Augmented- of Virtual Reality?

Augmented Reality
Premium

Microsoft introduceert online AR- en VR-ontwikkelaarsplatform Mesh

Microsoft heeft op zijn Ignite congres Mesh gelanceerd, een online platform waarmee ontwikkelaars gezamenlijk applicaties kunnen maken voor AR- en VR-headsets.

Virtual reality
Premium

Google gestopt met verkoop Cardboard VR-bril

De Google Store is gestopt met de verkoop van zijn Google Cardboard VR-bril. Dat was in de begintijd van mobiele VR een mooi alternatief voor dure headsets.

Virtual reality

The Future of Fashion

Fashion technology innovator Anina vertelt over de mogelijkheden van technologie bij het maken, verkopen en recyclen van mode.

Augmented Reality
Premium

Synthetische media: een frontale aanval op ons geloof in de betrouwbaarheid

Deep fakes maken steeds meer indruk. Dankzij face swaps en snelle AI-based voice cloning gaat ons hele besef van de werkelijkheid op de schop. Het is nu al zover dat mensen van een opname van een echte Donald Trump al beginnen te vermoeden dat het fake is. Een kritisch oog ziet nog wel kleine oneffenheden, maar die zullen ooit verdwijnen.

Virtual reality

De toekomst van gaming

Hoe zullen games zich verder ontwikkelen? En hebben we straks allemaal met games te maken? Een rondgang langs vijf toonaangevende mixed game-experts. 

Digital Transformation

Worden VR en AR net zo groot als de smartphone?

Nieuwe AR en VR-toepassingen buitelen over elkaar heen. Wat kunnen we nog verwachten? Een rondgang langs tien experts.

Virtual reality
Premium

Bloomberg: Apple pas volgend jaar met VR headset

Het duurt zeker tot 2022 voordat Apple met een eigen VR headset komt. Dat meldt Bloomberg.

Virtual reality

Het nieuwe momentum van VR: slecht corona (eindelijk) de drempel tot brede adoptie?

Virtual reality (VR) draagt al jaren de belofte in zich om het volgende veelgebruikte platform te worden. Door technologische beperkingen en schaarse content is het tot op heden echter een niche gebleven. Maar 2020 heeft alles in zich om een kanteljaar worden: noodgedwongen thuiszittend snakken we naar vermaak en persoonlijker digitaal contact, en andersom bezien zien tal van bedrijfstakken VR als een manier om rijkere en efficiëntere digitale diensten te leveren.

Media
Premium

Sovjet Ereveld: bezoekerscentrum met VR-beleving

Er zijn vergevorderde plannen voor een bezoekerscentrum bij het Sovjet Ereveld in Leusden. Daar worden dan, met virtual reality, de verhalen verteld van de 865 oorlogsslachtoffers die aan de Dodeweg begraven liggen.

Virtual reality