-

De koopflow van je concurrent doorbreken met ShopAds

ShopAds realiseert promotieruimte voor merken op de site van online retailers. “De relevantie van de context zorgt ervoor dat de effectiviteit van de campagne toeneemt. De CTR zijn echt substantieel hoger, richting de twee tot vier procent”, zegt Marieke Vollering van ShopAds.

“Online retailers zitten al zo dicht op dat koopmoment, dat de relevantie daarvoor voor merken heel erg hoog is. Dus wat je eigenlijk al in de traditionele retail al veel ziet gebeuren, point-of-sale marketing, maar dan in een online model”, vertelt Vollering. Dus je kan exact targeten op een specifiek product? “Ja. Als je bijvoorbeeld een wasmachinefabrikant bent, dan kun je binnen de wasmachinecategorieën van de elektronica retailers binnen ons netwerk adverteren. Dan heb je sowieso de wasmachine geïnteresseerden te pakken.”

“ShopAds is specifiek voor online retailers, waarop hun leveranciers of andere merken adverteren. Als merk heb je een landingspagina bij de retailer zelf, die verliest dus geen verkeer”, zegt Vollering. Kun je ook bij je concurrent adverteren? “Het is mogelijk om als merk te adverteren bij een ander merk, maar dat is aan de retailer. We zijn ermee aan het experimenteren. Bij Google Search zie je dit al heel veel gebeuren, waarbij je de koopflow van je concurrent eigenlijk onderbreekt door advertenties te plaatsen bij concurrerende merken”, aldus Vollering.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond