-

Millennial net zo (graag) merkentrouw als babyboomer

Millennials aan een merk binden is onbegonnen werk; loyaliteit is dood; de generatie van na 1980 denkt eigenlijk alleen nog maar in micro-momenten waardoor de behoefte in het moment de loyaliteit eigenlijk altijd overtreft. Weer anderen zeggen dat er niets veranderd is. Hoe denkt de millennial eigenlijk zelf over loyaliteit?

Om maar direct met de deur in huis te vallen: iets meer dan driekwart zegt telkens weer terug te keren naar een bedrijf. Dat blijkt uit onderzoekscijfers die Facebook heeft gepubliceerd. Het bedrijf ondervroeg hier bijna 15 duizend Amerikaanse consumenten voor en komt na een analyse tot de indeling van ‘Brand Loyalistst’ en ‘Repeat Purchasers’. De eerste groep, 37 procent, geeft aan trouw te zijn aan én herhaaldelijk aankopen te doen bij een bedrijf. De tweede groep, met 40 procent net iets groter, zijn voor hun gevoel niet loyaal, maar hebben wel al meerdere malen iets gekocht bij het bedrijf.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!