Meer Artikelen

Premium

Amazon populairst voor zoeken en kopen spullen Halloween

Amazon is in Amerika veruit de belangrijkste bestemming voor consumenten die inspiratie zoeken rondom Halloween en die daadwerkelijk spullen kopen voor de viering van de Angelsaksische variant van ons Allerheiligen.

E-commerce

Amazon ontwikkelt eigen sportkledingmerk

Amazon ontwikkelt bij wijze van proef een eigen sportkledingmerk en schakelt daarvoor producenten in die normaalgesproken leveren aan partijen als Gap, Nike, Under Armour en Uniqlo.

Fashion

Amazon opent netwerk van Duitse pakketkluizen

Amazon manifesteert zich op de Duitse markt duidelijker als een logistieke partij met de opening van zijn netwerk van pakketkluizen. Klanten kunnen hierin hun orders laten afleveren en deze, wanneer onderweg, op een voor hen gunstige tijd ophalen.

Logistics

Omzet Amazon.de drie keer groter dan nummer 2 OTTO

Amazon blijft met afstand de allergrootste e-commercepartij van Duitsland. Het is drie keer groter dan nummer twee OTTO en bijna acht keer groter dan nummer drie Zalando.

Duitsland
Premium

Bezoek aan Whole Foods +25% sinds overname Amazon

De overname van supermarktketen Whole Foods door Amazon heeft een direct effect op het bezoek aan de winkels. Dat is met een kwart toegenomen, aldus data van Foursquare.

E-commerce

Amazon verwerft radiorechten Champions League

Amazon heeft in Duitsland de rechten verworven om via zijn eigen kanalen live verslagen uit te zenden van wedstrijden van Duitse teams die spelen in de Champions League en de Europa League.

Media

Amazon zendt live alle wedstrijden Bundesliga uit

Amazon heeft in Duitsland de streaming radiorechten verworven om live alle 617 wedstrijden van de eerste en tweede Bundesliga en de DFB Pokal wereldwijd uit te zenden. Een handig promotiemiddel voor internetpraatpaal Amazon Echo.

Entertainment

Nike omzeilt retail, verkoopt via Amazon

Net als in Europa op Zalando en in China op Tmall is Nike op thuismarkt Amerika begonnen met directe verkoop aan de eindconsument. Daartoe is het een, wat heet, proef begonnen met Amazon.com.

E-commerce

Amazon heeft 80 miljoen abonnees op Prime

Amazon heeft in Amerika tachtig miljoen klanten die iedere maand zo’n tien dollar betalen voor betrouwbare pakketbezorging en aanvullende digitale diensten. Dat is 38 procent meer dan het jaar ervoor.

E-commerce

IoT Button van Amazon verkrijgbaar in Europa

Een kastje bij de deur waarmee Airbnb-gasten in- en uitloggen of in de huiskamer om de lampen op standje ‘romantisch’ te zetten. Dat zijn slechts twee van de toepassingen waarvoor ontwikkelaars de IoT Button van Amazon kunnen gebruiken. Hij is nu ook in Europa op de markt.

Internet of Things

Amazon bestellingen nu vanaf 25 dollar gratis bezorgd

Amazon gaat voortaan in de VS al vanaf bestellingen van 25 dollar gratis bezorgen. Dat was eerst vanaf 35 dollar.

Logistics

Amazon brengt ‘onbeperkt e-lezen’ naar Europa

Amazon gaat Prime Reading introduceren in Duitsland. Zeventien miljoen lokale consumenten kunnen ‘gratis’ onbeperkt e-books lezen.

Online marketing

Amazon sluit winkelclub BuyVip

Zeven jaar na de overname gooit Amazon de handdoek in de ring met BuyVip, de besloten winkelclub die Europa had moeten veroveren.

Cross Border
Premium

Amazon test eigen programma influencermarketing

Amazon test in Amerika een eigen influencermarketingprogramma, wat eigenlijk een exclusieve variant op zijn affiliateprogramma is.

E-commerce platforms

Amazon overweegt VR voor meubelhandel in eigen winkels

Amazon overweegt virtual en augmented technology in te zetten om zaken als koelkasten, stoelen en banken vanuit zijn eigen, fysieke winkels te verkopen.

Retail