Facebook brengt TikTok-kloon naar Europa
Duitsland en Frankrijk zijn de eerste twee landen in de wereld waar Facebook zijn TikTok-kloon Reels naartoe uitrolt.
Duitsland en Frankrijk zijn de eerste twee landen in de wereld waar Facebook zijn TikTok-kloon Reels naartoe uitrolt.
Een dochterbedrijf van Dentsu Aegis Network, het Amerikaanse 360i, en kledingmerk The North Face hebben hun reclamebudgetten op Facebook bevroren. De bedrijven verzetten zich de onverbreidelde haatpraat en misinformatie die Facebook op het platform toelaat.
Met de opening van Facebook Shops zet de profielensite een grote stap om een serieuze speler te worden op de internationale e-commercemarkt.
Technologiebedrijven hebben baat bij meer regulering van overheden, zegt Mark Zuckerburg, maar wil zich niet laten voorschrijven wat te doen.
Vodafone Group is de volgende deelnemer die zijn ondersteuning voor de Libra Association staakt. Het telecombedrijf zegt zich liever te richten op de eigen activiteiten in de financiële sferen, met name M-Pesa.
IT-bedrijf Cognizant trekt duizenden medewerkers terug van het vaak gruwelijke moderatiewerk dat zij voor Facebook verrichten.
Een vrij te gebruiken muziekcatalogus voor video’s en Stories op Facebook en Instagram is nu ook beschikbaar in Nederland en zes andere Europese landen. Daarmee komt het totaal op dertig in de regio.
De Amerikaanse minister van Justitie Bill Bar wil, samen met zijn collega’s uit het VK en Australië een achterdeur in Facebooks communicatiediensten. Om af te luisteren.
Facebook komt op advertentievlak met nieuwe opties: de uitbreiding van (video)polls, augmented reality en spelletjes. Wat betekent dit voor de nieuwe advertentiekansen op het grootste sociale media platform?
Facebook wil de teller voor het aantal likes voor berichten en commentaren verbergen. Instagram test dit al enige tijd in zeven landen, waaronder Canada, Italië en Brazilië, maar nu zijn ook al testen begonnen in de Android app van Facebook.
Het zijn met name de zogeheten influencers, accounts met veel volgers, die kampen met steeds lagere interactieratio’s op Instagram. Dat laat nieuw Duits onderzoek zien.
De Britse Competition and Markets Authority onderzoekt hoe Facebook en Google persoonsgegevens verzamelen en inzetten om hun macht te laten gelden op de Engelse online reclamemarkt, waar 14 miljard euro in omgaat.
Facebook is in Nederland over zijn hoogtepunt heen. Het bereik van de profielensite neemt van maand op maand af en Instagram kan het stokje niet overnemen.
De Italiaanse toezichthouder voor mededinging heeft Facebook twee boetes opgelegd van in totaal tien miljoen euro voor datamisbruik. De boete […]
Facebook krijgt zijn videodienst Watch maar niet goed in de vingers. Ondanks honderden miljoenen aan investeringen in rechten, raakt de YouTube-kloon geen snaar bij jongeren.