WhatsApp begint reclamecampagne over privacy
Whatsap, een dochterbedrijf van Facebook, is een internationale reclamecampagne begonnen om de ingebakken privacybescherming te onderstrepen.
Whatsap, een dochterbedrijf van Facebook, is een internationale reclamecampagne begonnen om de ingebakken privacybescherming te onderstrepen.
Het recht op privacy van internetgebruikers levert Facebook problemen op bij geld verdienen. Het zoekt oplossingen, maar heeft daarbij wel de hulp van andere techgiganten nodig.
Starbucks is de negativiteit die het ontvangt op Facebook beu en overweegt om zich helemaal terug te trekken van de profielensite.
Alle professionele spelers in de Britse nationale competities van voetbal, rugby, tennis en cricket boycotten dit weekend Twitter, Instagram en Facebook. Ze verzetten zich tegen aanhoudende discriminatie op die platformen en de inactiviteit van de eigenaren om er iets aan te doen.
Op donderdag 1 april vindt de eerste zitting plaats in de rechtszaak die de Consumentenbond samen met Data Privacy Stichting heeft aangespannen tegen Facebook.
Er gaan stemmen op in het Europees Parlement om techgiganten te laten betalen voor het gebruik van de kopij van online nieuwsuitgevers. Hiermee slaat Europa een pad in dat Australië reeds bewandelt.
Data van Whatsapp-gebruikers worden per volgende maand automatisch gedeeld richting de dataservers van Facebook. Dat vloeit vooruit een update van het privacybeleid.
Facebook koopt het bedrijf Kustomer uit New York voor, naar verluidt, een miljard dollar. Daarmee krijgt de techgigant technieken in huis waarmee andere bedrijven conversaties met klanten kunnen beheren vanuit één dashboard.
Facebook is een goede keuze voor elke fase van de marketingfunnel. Maar hoe zet je advertising in? En wat zijn de best practices?
Facebook dreigt ermee zijn profielensite en Instagram te sluiten. Het bedrijf mag geen persoonsgegevens van EU-burgers meer overhevelen naar de VS en startte daarom een rechtszaak tegen de ban van de Ierse privacywaakhond.
Een brede groep belangenvertegenwoordigers in het Verenigd Koninkrijk eist in een open brief dat Facebook en Google stoppen met het profilering van kinderen tot 18 jaar om reclamedoeleinden.
De Ierse privacytoezichthouders gebiedt Facebook om geen persoonsgegevens van Europese gebruikers meer naar de VS te sturen. Dataveiligheid is niet gegarandeerd.
Facebook is lichtelijk in paniek omdat het honderden miljoenen dollars omzet gaat verliezen zodra iOS 14 voor iPhones uitkomt. Dat is vermoedelijk volgende maand.
Unilever gaat pas weer adverteren op Facebook en Twitter als er een externe toezichthouder is die haatzaaierij weert.
Grote adverteerders als Levi’s en Coca-Cola boycotten Facebook een maand lang omdat het platform oogluikend racisme zou toestaan. Dat kost nu al tientallen miljard dollars aan beurswaarde.