More artikelen

‘Bol.com populairste marktplaats, Amazon de duurste’

Bol.com is veruit de populairste marktplaats voor de Nederlandse online shopper. Amazon maakt een slechte beurt, want wordt gezien als de duurste. Deelnemers aan een onderzoek omschrijven het ook als ‘het minst bij mij passend’.

Marketplaces

MeMo2 lanceert crossmediaal bereiksplatform

“Hebben TV campagnes nog wel voldoende bereik, aantrekkelijke audiences of effect voor een merk? Dat weten de zenders niet altijd zelf, maar de gebruikers van ons nieuwe platform wel”, vertelt Marcel Vogels van MeMo2 over het nieuwe crossmediale meetplatform voor marketeers.

Marketing

Bol.com met afstand populairste marktplaats in Nederland

Bol.com is zonder enige twijfel de populairste marktplaats voor de Nederlandse online shopper. De ‘komst van Amazon’ lijkt vooralsnog een hype. Men koopt nog liever bij Wish dan bij de Amerikaanse gigant.

Marketplaces

Memo2 sluit samenwerking festivalplatform Woov

Marktonderzoeker Memo2 sluit een exclusieve samenwerking met de makers van festivalapp Woov. Op intuïtieve wijze kunnen zo honderdduizenden festivalgangers naar meningen, opvattingen en ervaringen worden gevraagd.

Online marketing

MeMo2 en Exterion media winnen IAB Europe Awards

MeMo2 en Exterion Media hebben een Grand Prix IAB Europe Research Award 2019 gewonnen tijdens het jaarlijkse Interact-congres in Warschau.

Marketing

MeMo2 en Exterion Media genomineerd voor Europese IAB-prijs

De combinatie van data, onderzoek en outdoorreclame hebben MeMo2 en Exterion Media drie nominaties opgeleverd voor Europese onderzoeksprijzen van IAB Europe.

Online advertising

BrandDeli maakt effect twitterreclame inzichtelijk

Reclame-exploitant BrandDeli schakelt onderzoeksbureau MeMo2 in om inzichtelijk te maken welke effecten Twitter-reclame voor merken sorteert.

Online marketing

Exterion Media met impactvoorspeller outdoorreclame

Exterion Media heeft met Memo2 een impactvoorspeller ontwikkeld die adverteerders nauwkeuriger moet vertellen welke impact outdoorreclame voor hen heeft.

Analytics

Bereik online radiocampagnes: 9 procent

Online radiocampagnes bereiken gemiddeld 9 procent van het Nederlandse mediapubliek. Adverteren op internetradio levert 33 procent additioneel bereik op.

Snapchat ontbreekt in meeste Nederlandse mediaplannen

Weinig adverteerders in Nederland hebben Snapchat al in hun mediaplannen staan. Campagnes maken vergt extra inspanning en de resultaten zijn slecht te meten.

Analytics

Bereik online radio in Nederland: 49 procent

Het bereik van online radio is vorig jaar met tien procent gestegen tot 49 procent, blijkt uit bereiksonderzoek van MeMo2. De gemiddelde luisterduur per dag is 2:31 uur.

Online advertising

MeMo2 opent kantoor in Groningen

Marktonderzoeker MeMo2 opent een Groningse dependance van zijn Data Science Center. Het zal tevens zijn samenwerking met de Hanzehogeschool intensiveren.

Online marketing

MeMo2 genomineerd voor Europe Research Awards

Onderzoeks- en adviesbureau MeMo2 is drie keer genomineerd voor een Europe Research Award. Die worden later deze maand tijdens een Europese IAB-bijeenkomst uitgereikt

Analytics

Nominaties MeMo² en Blue Mango voor Europe Research Awards

MeMo² en Blue Mango Interactive zijn de enige Nederlandse bedrijven die zijn genomineerd voor een Europe Research Award. De prijs wordt volgende week uitgereikt in Barcelona.

Nieuw (Nederlands grootste) online bereiksplatform gelanceerd

DMA Institute, zusterbedrijf MeMo2 en IBM lanceren het Digital Audience Tracking Platform, een nieuw online bereiksplatform. “Het kleine profielneefje van Google Analytics”, zegt Marcel Vogels.

Analytics