Nielsen doet crossmediale campagnemeting voor TikTok
Nielsen is van plan de prestaties van TikTok-advertenties te meten op alle soorten schermen, inclusief mobiele apparaten en lineaire tv.
Nielsen is van plan de prestaties van TikTok-advertenties te meten op alle soorten schermen, inclusief mobiele apparaten en lineaire tv.
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2021 met 22 procent gestegen tot 5,34 miljard euro. Waar COVID-19 in 2020 nog een negatieve impact had op de reclame-uitgaven door...
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2018 met 3,2% gegroeid tot 4,5 miljard euro. Na online media is buitenreclame de grootste groeier in ontvangen reclamebudget.
De netto mediabestedingen bij offline media daalden in de eerste helft van 2017 met 6,2. Dat geldt voor tv, radio en print. Enkel bestedingen bij online media stegen in...
Bedrijven gaven in 2016 niets meer uit aan reclame dan in 2015: 4,7 miljard euro. “Het is dat de inflatie zo laag is, anders was er geen reële groei...
Het streamen van muziek is in Amerika met 76 procent gegroeid in Amerika en is nu goed voor 38 procent van de totale muziekomzet, aldus onderzoeker Nielsen.
Het systeem van Nielsen dat in Nederland de mediabestedingen meet, kan nu ook overweg met mobiele displayreclame.
Bereik heeft Snapchat wel, interesse van adverteerders ook. Een API-koppeling voor marketingbureaus niet en gebruikcijfers ook niet. Daarom zet het in Amerika marktonderzoeker Nielsen in. Een beginnetje.
De totale jaarmediabestedingen daalden afgelopen vijf jaar met 17 procent of 900 miljoen euro. Online uitgevers komen als enige winnaars uit de bus met een toename in de verwerkte...
De netto mediabestedingen bij online kanalen nam afgelopen halfjaar met een kleine zes procent toe. Die toename komt volledig op het konto van Search, aangezien display advertising en rubrieksadvertenties...
Facebook gaat in Europa anonieme data verstrekken aan tv-zenders over hoe zijn leden interageren met de programma’s. In Amerika gaat Nielsen vergelijkbare data uitleveren voor Twitter.
Dat televisie leidt tot veel tweets was genoegzaam bekend, maar het omgekeerde blijkt ook waar: tweets zorgen voor meer kijkers, zelfs binnen vijf minuten nadat de tweet is verzonden....