Redactierobot RTL Nieuws schrijft verhalen #TK2021
Een redactierobot van RTL Nieuws schreef gisterenavond en vannacht aan de lopende band nieuwsverhalen over gemeentelijke uitslagen van de verkiezingen voor de Tweede Kamer.
Een redactierobot van RTL Nieuws schreef gisterenavond en vannacht aan de lopende band nieuwsverhalen over gemeentelijke uitslagen van de verkiezingen voor de Tweede Kamer.
RTL Nederland houdt een proef met doorgifte van zijn live tv-zenders naar Videoland. Daarmee wordt het gat tussen lineaire tv op de kabel en televisie achter een betaalmuur verkleind.
RTL’s Videoland gaat over van één naar drie streamingabonnementen. De goedkoopste variant gaat vijf euro per maand kosten en zal reclameblokken bevatten.
RTL Nederland biedt adverteerders vanaf vandaag de mogelijkheid om via een website reclamezendtijd op televisie in te kopen. Zo kopen ze ver voor de uitzending van programma’s een gegarandeerd aantal GRP’s (kijkers).
RTL Group voegt zijn online videonetwerken in Noord-Europa samen onder een vlag, die van Divimove. Dat betekent dat RTL MCN in Nederland als losse eenheid wordt opgeheven.
Exploitant van tv-reclame BrandDeli wordt voor een onbekend bedrag overgenomen door RTL Nederland, nog geen week nadat bekend werd dat oprichter Allard Ruyl BrandDeli verruilt voor Talpa Network Media Solutions. MCN Divimove fuseert met productiehuis UFA.
‘Goede Tijden, Slechte Tijden’ krijgt een spin-off in de vorm van een audioboek. Dat is, als onderdeel van een reclameovereenkomst, enkel te beluisteren bij Storytel.
Online oefenprogramma voor basisscholieren Squla komt grotendeels in handen van Levine Leichtman Capital Partners.
RTL Nederland zet datawetenschappers in om het aantal vertrekkende klanten bij Videoland in te perken. Dat is maar een van de vele toepassingen waar het werk van de wetenschappers voor wordt gebruikt.
RTL Nederland investeert komende jaren tientallen miljoenen in nieuwe technische en organisatorische fundamenten. Daarin staan data-analyse, technologie en creatie voorop.
Op 1 maart is Gijs van Beek gestart als Head of Digital Sales bij RTL. Van Beek was hiervoor Head of Publisher Trading bij GroupM. Hij volgt Anna-Maria Vujinovic op, die per 1 maart de overstap maakt naar RTL AdConnect, het internationale saleshuis van RTL Group.
Videoreclameplatform SpotX gaat data over programmatic veilingen tot op logniveau met de markt delen. Uitgevers krijgen gedetailleerd zicht op individuele veilingen. RTL Nederland kon in proeven dertig procent meer omzet realiseren.
RTL krijgt in de persoon van Lucien Brouwer een aparte directeur voor de online videoplatformen als RTL XL, Videoland en NLziet. Hij treedt begin volgend jaar in dienst als Chief Consumer Officer.
RTL Nederland upgradet drie themakanalen naar HD-kwaliteit. Het gaat om RTL Telekids, RTL Lounge en RTL Crime die vanaf vandaag in hogere beeldkwaliteit worden uitgezonden.
RTL Nederland boekt over de eerste negen maanden van 2017 een omzetdaling van 4,9 procent. De digitale activiteiten compenseren die daling nog iets. De winst nam af met 23,3 procent.