1 miljoen euro voor dataverwerker Dgenious
Dgenious, verwerker van big data voor winkel- en restaurantketens, haalt 1 miljoen euro op bij The Faktory Fund en finance&invest.brussels. Daarmee wil het Brusselse bedrijf Europa intrekken.
Dgenious, verwerker van big data voor winkel- en restaurantketens, haalt 1 miljoen euro op bij The Faktory Fund en finance&invest.brussels. Daarmee wil het Brusselse bedrijf Europa intrekken.
‘Vertalers’ noemt Heineken ze, de mensen die het gat tussen business en technologie vullen waar het om kunstmatige intelligentie gaat. Projecten werken met support van de CFO en CEO.
Klantdata in Google Analytics bevat regelmatig persoonlijke en privacygevoelige informatie. Hoe beheer je dat en hoe houd je je aan de regels?
Zoekopdrachten bij Google over de afgelopen weken zijn duidelijk: Nederland viert vakantie in eigen land en eigen tuin. Populaire zoekrubrieken nu: zwembadhoes, -verwarming, ventilator en mobiele douches.
De vaak uitverkochte schappen laten zien dat de huidige uitbraak van COVID-19 heeft geleid tot grote voedseltekorten in de detailhandel.
Genomineerd voor zes prijzen en uiteindelijk neemt MeMo2 vijf van de acht beschikbare IAB Europe Research Awards mee naar huis. De Nederlandse onderzoeker oogst lof voor zijn nieuwe crossmediale bereiksplatform THX.
Hogeschool Utrecht start de masteropleiding Data Driven Business, die mensen opleidt tot analytics translator.
De Nederlandse crossmediaal werkende meetspecialist MeMo2 is in zes van de acht categorieën genomineerd voor een IAB Europe Research Award.
Een consortium van internationale investeerders voorziet Smartocto van nieuw groeigeld. Daarmee wordt de fusie met branchegenoot Content Insights betaald en zet het eerste stappen in het opschalen van de buitenlandse activiteiten.
ODISSEI, een samenwerking tussen 34 organisaties, waaronder de faculteit BMS van de Universiteit Twente, heeft van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) bijna 10 miljoen euro ontvangen om het verzamelen en analyseren van data te verbeteren.
Nederland heeft in april zeventien procent langer naar het tv-scherm gekeken dan in dezelfde maand in 2019. Live lineaire televisie pluste, maar de grote sprong omhoog komt op het konto van uitgesteld en on demand kijken.
Tijdens de coronacrisis zijn 865.000 mediaconsumenten in Nederland abonnee geworden van een nieuwe videostreamingdienst. Een derde van hen ging naar Amazon Prime Video, een vijfde naar Disney+ en Videoland. Die laatste staat nu het hoogst op de wensenlijstje van de mense die zich nu oriënteren.
Analyticsbedrijf voor games en esports Newzoo gaat een strategische samenwerking aan met Reddit. De Amsterdammers krijgen op geaggregeerd niveau toegang tot data over interacties over spellen die op het sociale platform plaatsvinden.
In tijden waarin we zijn aangewezen op digitale kanalen, is het zaak deze te optimaliseren en maximaal te benutten.
Als je website (of die van je klant) bestaat uit vele YouTube video’s, dan wil je graag weten hoe deze worden bekeken.