More stories

1 miljoen euro voor dataverwerker Dgenious

Dgenious, verwerker van big data voor winkel- en restaurantketens, haalt 1 miljoen euro op bij The Faktory Fund en finance&invest.brussels. Daarmee wil het Brusselse bedrijf Europa intrekken.

Analytics

Heineken over AI: ‘Dicht gat tussen tech en business’

‘Vertalers’ noemt Heineken ze, de mensen die het gat tussen business en technologie vullen waar het om kunstmatige intelligentie gaat. Projecten werken met support van de CFO en CEO.

Artificial Intelligence

Ontdek privacygevoelige informatie in je Google Analytics data

Klantdata in Google Analytics bevat regelmatig persoonlijke en privacygevoelige informatie. Hoe beheer je dat en hoe houd je je aan de regels?

Analytics

Google laat zien: Nederland viert zomervakantie thuis

Zoekopdrachten bij Google over de afgelopen weken zijn duidelijk: Nederland viert vakantie in eigen land en eigen tuin. Populaire zoekrubrieken nu: zwembadhoes, -verwarming, ventilator en mobiele douches.

E-commerce

Voedselveiligheid garanderen met voorspellende analyses

De vaak uitverkochte schappen laten zien dat de huidige uitbraak van COVID-19 heeft geleid tot grote voedseltekorten in de detailhandel.

Analytics

Nederlands MeMo2 domineert IAB Europe Research Awards

Genomineerd voor zes prijzen en uiteindelijk neemt MeMo2 vijf van de acht beschikbare IAB Europe Research Awards mee naar huis. De Nederlandse onderzoeker oogst lof voor zijn nieuwe crossmediale bereiksplatform THX.

Online marketing

Hogeschool Utrecht gaat analytics translators opleiden

Hogeschool Utrecht start de masteropleiding Data Driven Business, die mensen opleidt tot analytics translator.

Analytics

Meerdere nominaties MeMo2 voor IAB Europe Research Awards

De Nederlandse crossmediaal werkende meetspecialist MeMo2 is in zes van de acht categorieën genomineerd voor een IAB Europe Research Award.

Marketing

Groeigeld voor Smartocto, fuseert met Content Insights

Een consortium van internationale investeerders voorziet Smartocto van nieuw groeigeld. Daarmee wordt de fusie met branchegenoot Content Insights betaald en zet het eerste stappen in het opschalen van de buitenlandse activiteiten.

Venture

Impuls voor analyse grootschalige databestanden

ODISSEI, een samenwerking tussen 34 organisaties, waaronder de faculteit BMS van de Universiteit Twente, heeft van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) bijna 10 miljoen euro ontvangen om het verzamelen en analyseren van data te verbeteren.

Analytics

Nederland kijkt kwart meer televisie on demand

Nederland heeft in april zeventien procent langer naar het tv-scherm gekeken dan in dezelfde maand in 2019. Live lineaire televisie pluste, maar de grote sprong omhoog komt op het konto van uitgesteld en on demand kijken.

Media

Klein miljoen nieuwe abonnees streamingdiensten Nederland

Tijdens de coronacrisis zijn 865.000 mediaconsumenten in Nederland abonnee geworden van een nieuwe videostreamingdienst. Een derde van hen ging naar Amazon Prime Video, een vijfde naar Disney+ en Videoland. Die laatste staat nu het hoogst op de wensenlijstje van de mense die zich nu oriënteren.

Marketing

Samenwerking Newzoo met Reddit voor diepere inzichten gamers

Analyticsbedrijf voor games en esports Newzoo gaat een strategische samenwerking aan met Reddit. De Amsterdammers krijgen op geaggregeerd niveau toegang tot data over interacties over spellen die op het sociale platform plaatsvinden.

Entertainment

Een spoedcursus Google Analytics om (nog) meer uit je website te halen

In tijden waarin we zijn aangewezen op digitale kanalen, is het zaak deze te optimaliseren en maximaal te benutten.

Analytics

YouTube data doorsturen naar Google Analytics in vier stappen

Als je website (of die van je klant) bestaat uit vele YouTube video’s, dan wil je graag weten hoe deze worden bekeken.

Analytics