More stories

Premium

Inzendingen Customer Data Award 2021 geopend

Op 2 december 2021 wordt met de DDMA Customer Data Award 2021 voor de vijftiende keer de organisatie bekroond die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Cases kunnen tot en met 3 mei worden ingediend.

Analytics

Netprofiler: vijf drivers voor online groei

Hoe kan je anno nu sneller groeien met online marketing? Een methode om snel de beste mogelijkheden te vinden in je eigen situatie.

Analytics
Premium

Veel praktijk op Google Analytics User Conference

De Google Analytics User Conference geeft op aanstaande donderdag 4 maart veel beschouwingen en experttips over data-analytics, maar staat ook bol van praktische tips.

Analytics
Premium

‘Fundamentele veranderingen door nieuwe Google Analytics’

Het gebruik van Google Analytics voor bedrijfsdoeleinden is met versie 4 fundamenteel veranderd. Expert Steen Rasmussen schetst op Emerce GAUC: ‘Van data verzamelen naar data bieden voor activatie.”

Analytics

Emerce GAUC: Hoe communiceer je over data?

“Als je de cijfers niet kunt uitleggen, begrijp je de analyse niet voldoene”, zegt Michele Kiss over data analytics. Zij is een van de sprekers op Emerce’ Google Analytics User Conference op donderdag 4 maart.

Marketing
Premium

Emerce organiseert Google Analytics User Conference

Emerce organiseert op donderdag 4 maart de Google Analytics User Conference. Op die dag komt de collectie met dertien videopresentaties van Nederlandse en internationale topexperts online.

Analytics
Premium

Sunweb krijgt director Intelligence

Reisorganisatie Sunweb Group krijgt een director Intelligence, een nieuw gecreëerde directiepositie die de organisatie moeten helpen bij een strategische omslag.

Analytics
Premium

MeMo² lanceert crossmedia-analytics THX in België

De digitale reclame- en mediamarkt in België krijgt er een nieuwe onafhankelijke dataleverancier bij. Het door MeMo2 ontwikkelde crossmediale bereiksplatform […]

Analytics
Premium

Duitse topambtenaar: cookiebanners moeten toegankelijker

Een topambtenaar van het Duitse federale Ministerie van Justitie wil dat gebruikers in de toekomst makkelijker cookies kunnen weigeren.

Analytics

Google Smart Shopping: hoe SEA-specialisten scoren met nieuwe inzichten 

Goed in de omzet op je SEA-campagnes duiken, levert verrassende inzichten op. Waarop je adverteert, is namelijk niet altijd wat je verkoopt. 

Analytics

Checklist: vijf veelgemaakte Google Analytics-fouten bij een migratie

Denk bij de migratie van je website niet alleen aan SEO, maar ook aan het juist instellen van Google Analytics. Als checklist: 5 zaken die vaak fout gaan.

Analytics

Hoe Univé zijn omnichannel analytics concreet maakt

Verzekeraar Univé ontwikkelt digital analytics door naar omnichannel analytics, om zo verzekerde klanten op het juiste moment, via het juiste kanaal te bedienen. Remco Westerik neemt je mee in de aanpak en deelt zijn learnings en de valkuilen. De wens circuleert al jaren in de markt: een omnichannel aanpak waardoor alle bedrijfsprocessen op elkaar worden afgestemd en de klant altijd op een persoonlijke manier wordt bediend. Ongeacht het kanaal dat ze hiervoor gebruiken. De complexiteit in deze aanpak is groot.

Analytics
Premium

MKB Datalab biedt digitale hulp voor kleine Limburgse ondernemingen

Het MKB Datalab Limburg is deze week geopend. Ondernemers die willen digitaliseren, zeker als ze iets willen doen met data, kunnen voor advies en ondersteuning terecht bij het lab.  Het lab brengt de mogelijkheden in kaart en biedt trainingen en masterclasses aan. Het traject is gratis. Voor een eventueel vervolgtraject wordt de ondernemer doorverwezen naar relevante marktpartijen.

Analytics

Google Analytics 4: Waarom, wanneer en hoe te starten

Google Analytics gaat drastisch veranderen. Na twee decennia heeft het huidige Google Analytics zijn maximum bereikt en komt Google met een nieuwe versie. Deze versie is nu beschikbaar onder de naam Google Analytics 4 (voorheen Google Analytics App + Web). Voor gebruikers een mooie ontwikkeling die veel nieuwe toepassingen en rapporten biedt. Maar om dit mogelijk te maken verandert Google veel onder de motorkap – een ontwikkeling waar je in mee zal moeten gaan, want op termijn vervangt de nieuwe versie de huidige volledig.

Analytics

Vincent Hoogsteder (Objective): ‘We zijn als bedrijf op alle fronten transparant’

Data kan bedrijven helpen. Maar vaak wordt daar nog beperkt gebruik van gemaakt. Objective wil daar verandering in brengen. “Er zijn vaak maar weinig mensen binnen een bedrijf die echt blij zijn om data te gebruiken. Dat willen we veranderen. We willen zorgen dat data een grotere impact heeft binnen bedrijven. Dat is onze core missie”, aldus CEO Vincent Hoogsteder.

Analytics