MWM2 doet marktonderzoek naar merken Verkade
Koninklijke Verkade en het Amsterdamse bureau MWM2 starten een online onderzoek naar de merken Verkade, Sultana en Godiva. Dat gebeurt via het eigen netwerk van MWM2.
Koninklijke Verkade en het Amsterdamse bureau MWM2 starten een online onderzoek naar de merken Verkade, Sultana en Godiva. Dat gebeurt via het eigen netwerk van MWM2.
Dotmailer is een Magento-partner en e-mailserviceprovider voor gerenommeerde merken. De integratie van de twee biedt kansen voor e-mailmarketing.
Waarom zie ik op veel sites of nieuwsbrieven nog teksten als ‘speciaal voor u geselecteerd’ of ‘ook interessant voor u’ terwijl ik die producten nog nooit gezocht, gekocht of gebruikt heb? Ik klik het bericht weg of gooi ze direct mijn prullenbak in en ga over tot de orde van de dag. Ik besteed geen aandacht en tijd aan irrelevante informatie en ben daarin niet de enige.
Het blijft belangrijk je impact statistisch te testen. Momenteel zijn er twee stromingen van de statistiek die hiervoor voornamelijk gebruikt worden: Frequentist en Bayesian. Wat zijn de eigenschappen van deze twee stromingen binnen de teststatistiek? Bayesian lijkt beter geschikt voor conversieoptimalisatie vanwege de heldere communicatie, het gebruiksgemak en de flexibiliteit van deze methode.
Cambridge Analytica, het omstreden Britse bedrijf dat persoonsgegevens van Facebook misbruikt heeft voor politieke beïnvloeding, had vorig jaar nog het plan om geld op te halen via een Initial Coin Offering.
De meeste bedrijven maken gebruik van de bekende plug ‘n’ play analytics tools die op de markt zijn. Maar als iedereen met dezelfde tool werkt, kom je niet tot vernieuwende inzichten over je doelgroep die zijn toegespitst op je eigen bedrijf. Wie dus verder wil komen met data, zal zelf een model moeten bouwen.
In de nieuwe versie van de browser Firefox voor iOS staat trackingbescherming standaard ingeschakeld. De optie was zes maanden geleden al gelanceerd, maar gebruikers moesten hem toen nog zelf inschakelen.
Jibes, leverancier van analyticsproducten, neemt de Amsterdamse branchegenoot DataDogs over. Beide bureaus helpen klanten bij het gebruik van data.
Dit is niet het zoveelste saaie lijstje over SEO-teksten schrijven. Dit gaat over Fight Club hebben, Jinek, Telfort-reclames… Voorbeelden waaruit blijkt hoe je een publiek boeit, een goed verhaal vertelt, en dat is dankzij Google’s RankBrain steeds belangrijker geworden voor de score van je teksten in de zoekresultaten.
Adobe heeft Analytics voor audiostreams aangekondigd. Hiermee verkrijgen merken voor het eerst inzicht in zowel online als offline audio.
Voor marketing analyses, rapportages en dashboards bestaan veel oplossingen. Google Data Studio en Microsoft Power BI zijn hiervoor de populaire tools. Wat zijn nu de kenmerken, verschillen, voordelen en nadelen van Google Data Studio en Power BI, en wanneer kies je voor welke oplossing?
Facebook neemt verdere maatregelen om eventueel misbruik van data te voorkomen. Zo kunnen adverteerders bij het gericht benaderen van bezoekers geen datasets meer van derden inzetten.
Mozilla, de non profit-organisatie achter de webbrowser Firefox, richt zijn pijlen wederom op Facebook. Nadat Mozilla een petitie in het leven had geroepen om Facebook te herinneren aan zijn privacyverplichtingen en de organisatie een advertentiestop had afgekondigd, is dinsdag een nieuwe tool vrijgegeven die advertentietrackers van Facebook blokkeert.
Bas de Vos gaat GfK na iets langer dan een jaar verlaten voor Kantar Media. Hij wordt daar chef Audience Targeting & Activation.
De populairste verzenddag voor mailings is veranderd en marketing automation is de belangrijkste trend én uitdaging voor 2018. Dat blijkt uit de E-mail Benchmark 2018.