More stories

Intuïtie of informatie: hoe maak je de beste marketingbeslissing?

Jarenlang hebben marketeers op basis van onderbuikgevoel beslissingen moeten nemen. Maar nu er steeds meer (digitale) informatie beschikbaar is, en data inmiddels alles is waar we nog over lijken te spreken, dringt de vraag op: wat is eigenlijk een betere basis voor marketingbeslissingen? Informatie of intuïtie?

Analytics

Omzet Adobe blijft maar stijgen

Adobe heeft in het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar 2,2 miljard dollar omzet gedraaid, 24 procent meer dan een jaar geleden. Over een jaar gemeten zit het bedrijf ruim boven de 8 miljard.

Web-design
Premium

KLM maakt voorsprong te gelde samen met BCG

KLM en The Boston Consulting Group (BCG) gaan samen een tool op de markt brengen die luchtvaartmaatschappijen helpt om hun operatie efficiënter te organiseren. De oplossing maakt gebruik van kunstmatige intelligentie die big data analyseert en daar actiematige inzichten aan koppelt.

Artificial Intelligence

Zo track je meertalige websites via Google Tag Manager

Bij meertalige websites wil je natuurlijk per taal in Google Analytics kunnen meten wat je websitebezoekers hebben gedaan op je website. Met deze stappen is een meertalige website te tracken met slechts één Google Tag Manager container. Dit scheelt veel tijd met het inrichten van je Google Tag Manager.

Web-design

Juiste boodschap op het juiste moment dankzij DMP

Hoe benut je alle informatie van je klant om hem in elke fase van de customer met een relevante boodschap te bereiken? Etiketten- en labelprinterleverancier Zolemba maakt beter gebruik van de beschikbare data. Het resultaat is een stijging in de conversie van 28 procent.

Conversie

Nieuwe master HU wil brug slaan tussen technologie en creativiteit

Een nieuwe master van Hogeschool Utrecht, die in september van start gaat, wil een brug slaan tussen technologie en creativiteit.

Analytics

Vijf voorwaarden voor succesvolle marketing automation

Marketing automation draait om één ding: het optimaliseren van de customer journey van je klant of prospect met zijn of haar persoonlijke context als uitgangspositie. Dit zijn de vijf voorwaarden om de potentie van marketing automation volledig te benutten.
Uiteindelijk draait marketing automation om één ding: het optimaliseren van de customer journey van je klant of prospect met zijn of haar persoonlijke context als uitgangspositie. In dit artikel geef ik je 5 voorwaarden om de potentie van marketing automation volledig te benutten.

Marketing automation

‘Valencia populairder dan Barcelona voor een citytrip’

Google heeft onderzocht op welke termen Nederlandse reizigers het meest zoeken. Het opvallendste resultaat is dat Valencia populairder is geworden als citytripbestemming dan Barcelona.

Search

Facebook zet zeker 200 apps op zwart na privacy-onderzoek

Facebook heeft de toegang tot zeker 200 apps geblokkeerd als gevolg van zijn nieuwe privacybeleid.

Facebook
Premium

Mediabedrijven volop bezig met kunstmatige intelligentie

Grote mediabedrijven als RTL, Endemol Shine en FremantleMedia zijn volop aan het experimenteren met kunstmatige intelligentie en machine learning om content beter te serveren, maar ook om programma’s te verbeteren, zo bleek gisteren tijdens Cross Media Café in Hilversum. De middagvullende bijeenkomst stond in het teken van data en content.

Artificial Intelligence

Emerce Research: Marketingtechnologie binnen Nederlandse organisaties 2018

Emerce heeft in december 2017 in samenwerking met VODW een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van en de investering in marketingtechnologie oplossingen in Nederland. Uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat de meeste respondenten vinden dat hun organisatie achterblijft wat betreft snelheid van reageren op nieuwe ontwikkelingen en innovaties.

Analytics

LOI Hogeschool en Motion10 in Data & Analytics

LOI Hogeschool en ICT-consultancybedrijf Motion10 starten samen opleidingen op het gebied van Business Intelligence en Data & Analytics.

Analytics

Omstreden bedrijf Cambridge Analytica stopt

Als gevolg van wat het bedrijf noemt ‘oneerlijke negatieve publiciteit’ rond het dataschandaal van Facebook, heeft het Londense bureau besloten om zijn activiteiten per direct te staken.

Analytics

MWM2 doet marktonderzoek naar merken Verkade

Koninklijke Verkade en het Amsterdamse bureau MWM2 starten een online onderzoek naar de merken Verkade, Sultana en Godiva. Dat gebeurt via het eigen netwerk van MWM2.

Marketing

Zo combineer je e-commerce met data-driven e-mailmarketing

Dotmailer is een Magento-partner en e-mailserviceprovider voor gerenommeerde merken. De integratie van de twee biedt kansen voor e-mailmarketing.

E-mailmarketing