Nieuw bureau helpt bedrijven met datastrategie
Floris van Lelyveld en Dennis Stolk hebben een nieuw bureau The Data Agency opgericht om organisaties te helpen met hun datastrategie.
Floris van Lelyveld en Dennis Stolk hebben een nieuw bureau The Data Agency opgericht om organisaties te helpen met hun datastrategie.
Het is steevast mijn ‘oneliner’ tijdens een introductierondje: “ik houd van creativiteit, maar als we het resultaat niet meten, is het maar een dure hobby.” Meestal zorgt deze opmerking voor glimlachende gezichten. Een mooie ijsbreker, maar ik meen het serieus.
Jarenlang hebben marketeers op basis van onderbuikgevoel beslissingen moeten nemen. Maar nu er steeds meer (digitale) informatie beschikbaar is, en data inmiddels alles is waar we nog over lijken te spreken, dringt de vraag op: wat is eigenlijk een betere basis voor marketingbeslissingen? Informatie of intuïtie?
Adobe heeft in het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar 2,2 miljard dollar omzet gedraaid, 24 procent meer dan een jaar geleden. Over een jaar gemeten zit het bedrijf ruim boven de 8 miljard.
KLM en The Boston Consulting Group (BCG) gaan samen een tool op de markt brengen die luchtvaartmaatschappijen helpt om hun operatie efficiënter te organiseren. De oplossing maakt gebruik van kunstmatige intelligentie die big data analyseert en daar actiematige inzichten aan koppelt.
Bij meertalige websites wil je natuurlijk per taal in Google Analytics kunnen meten wat je websitebezoekers hebben gedaan op je website. Met deze stappen is een meertalige website te tracken met slechts één Google Tag Manager container. Dit scheelt veel tijd met het inrichten van je Google Tag Manager.
Hoe benut je alle informatie van je klant om hem in elke fase van de customer met een relevante boodschap te bereiken? Etiketten- en labelprinterleverancier Zolemba maakt beter gebruik van de beschikbare data. Het resultaat is een stijging in de conversie van 28 procent.
Een nieuwe master van Hogeschool Utrecht, die in september van start gaat, wil een brug slaan tussen technologie en creativiteit.
Marketing automation draait om één ding: het optimaliseren van de customer journey van je klant of prospect met zijn of haar persoonlijke context als uitgangspositie. Dit zijn de vijf voorwaarden om de potentie van marketing automation volledig te benutten.
Uiteindelijk draait marketing automation om één ding: het optimaliseren van de customer journey van je klant of prospect met zijn of haar persoonlijke context als uitgangspositie. In dit artikel geef ik je 5 voorwaarden om de potentie van marketing automation volledig te benutten.
Google heeft onderzocht op welke termen Nederlandse reizigers het meest zoeken. Het opvallendste resultaat is dat Valencia populairder is geworden als citytripbestemming dan Barcelona.
Facebook heeft de toegang tot zeker 200 apps geblokkeerd als gevolg van zijn nieuwe privacybeleid.
Grote mediabedrijven als RTL, Endemol Shine en FremantleMedia zijn volop aan het experimenteren met kunstmatige intelligentie en machine learning om content beter te serveren, maar ook om programma’s te verbeteren, zo bleek gisteren tijdens Cross Media Café in Hilversum. De middagvullende bijeenkomst stond in het teken van data en content.
Emerce heeft in december 2017 in samenwerking met VODW een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van en de investering in marketingtechnologie oplossingen in Nederland. Uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat de meeste respondenten vinden dat hun organisatie achterblijft wat betreft snelheid van reageren op nieuwe ontwikkelingen en innovaties.
LOI Hogeschool en ICT-consultancybedrijf Motion10 starten samen opleidingen op het gebied van Business Intelligence en Data & Analytics.
Als gevolg van wat het bedrijf noemt ‘oneerlijke negatieve publiciteit’ rond het dataschandaal van Facebook, heeft het Londense bureau besloten om zijn activiteiten per direct te staken.