More stories

Bas de Vos naar Kantar Media

Bas de Vos gaat GfK na iets langer dan een jaar verlaten voor Kantar Media. Hij wordt daar chef Audience Targeting & Activation.

Analytics

E-mail Benchmark 2018: marketing automation is grootste uitdaging

De populairste verzenddag voor mailings is veranderd en marketing automation is de belangrijkste trend én uitdaging voor 2018. Dat blijkt uit de E-mail Benchmark 2018. 

E-mailmarketing

Google Data Studio maakt datavisualisatie simpeler en goedkoper

Twee jaar geleden lanceerde Google een eigen gratis dashboarding/datavisualisatie tool: Google Data Studio. Inmiddels heeft Google het product verder ontwikkeld en wordt het steeds interessanter voor marketeers. Datanerd Danny Oosterveer is een groot fan van de tool. In dit artikel deelt hij zijn kijk op wat het tot een waardevolle tool maakt.

Analytics
Premium

Hoe je datamanagement en analytics inricht voor AI

Het besef dat Artificial Intelligence (AI) ons leven definitief gaat veranderen wordt met de dag groter. Met name machine-learning is breed toepasbaar binnen bedrijven. Maar hoe pak je dat aan?

Artificial Intelligence

Mark Zuckerberg onder vuur na onthullingen datamisbruik

Facebook CEO Mark Zuckerberg ligt onder vuur na onthullingen over het grootschalige misbruik van Facebook-data door het bedrijf Cambridge Analytica. De EU heeft maandag een onderzoek aangekondigd wegens een ‘onacceptabele schending van de privacy van onze burgers’.

Privacy

‘Meer sitesnelheid en conversie door pre-rendering op basis van klikpaden’

Hoe snel Nederlandse sites gemiddeld ook zijn, bedrijven zoeken naar technieken om de laadtijd nog wat verder omlaag te brengen. Aan de rij mogelijkheden is een nieuwe optie toegevoegd. Door pagina’s te ‘pre-renderen’ met behulp van de klikpaden uit Google Analytics brengt marketingbureau Fingerspitz de laadtijd tot een kwart omlaag.

Analytics

Tijd is niet wat het lijkt in Google Analytics

Google Analytics is een van de populairste tools voor het analyseren van websiteprestaties. Met statistieken als ‘gemiddelde tijd op pagina’ en ‘gemiddelde sessieduur’ achterhaal je eenvoudig hoe actief bezoekers op je webpagina’s en blogartikelen zijn. Met deze twee statistieken is het wel opletten geblazen, want de gemeten tijd is vaak niet wat het lijkt. Waarom is dat eigenlijk en waar moet je op letten bij het analyseren van tijd in Google Analytics?

Analytics

Google Analytics voor chatbots is gelanceerd: wat zijn de ervaringen?

Nu de eerste bedrijven experimenteren met chatbots is de vraag of en hoe goed ze werken. Vlak voor het einde van het jaar is de Google Analytics voor chatbots officieel gelanceerd: Chatbase. Wat zijn de eerste ervaringen? En waar let Samet Yilmaz op – die binnen E-sites de innovatietak ‘Labs’ leidt – bij de ontwikkeling en verbetering van bots?

Customer Service

AdBirds strikt Zuid-Amerikaans Linio

Digital agency AdBirds uit Amsterdam gaat het grote Zuid-Amerikaanse e-commerceplatform Linio helpen om meer uit zijn online marketingbudget te halen.

Online advertising

Startupfinanciering: welke mogelijkheden heeft de starter?

Het blijft altijd een uitdaging om als startup financiering te krijgen. Je hebt geen track record. Het enige wat je kunt doen is een financier ervan overtuigen dat je plan commercieel en financieel haalbaar is. De financier moet vertrouwen in jou en in je plannen hebben. Dit vergt een zeer goede voorbereiding en een kwalitatief financieringsplan. Hoe krijgt een startup in 2018 financiering? 

Start-ups

OnRecruit wil datagedreven vacatures vervullen

E-commerce principes toepassen in recruitment betekent vooral dat je je data op orde moet hebben. OnRecruit heeft daarvoor een platform ontwikkeld zodat werkgevers en recruitmentbureaus zo efficiënt mogelijk vacatures kunnen vervullen.

Recruitment

Friends of Search 2018: Kweek een eenhoorn

Search-event Friends of Search stond in het teken van automation, AI, conversational search en chatbots. Zowel Google als Microsoft waren goed vertegenwoordigd tijdens deze editie met namen als Purna Virja en Gary Illyes. Dit zijn de belangrijkste vijf key takeaways op het gebied van search.

Search

OBI4wan, OBILytics en Buzzcapture gaan samen verder als OBI4wan

De bureaus OBI4wan, OBILytics en Buzzcapture, actief op het gebied van mediamonitoring, webcare en chatbots, gaan samen verder als OBI4wan. Daardoor kunnen ze makkelijk schakelen, zegt CEO Alexander de Ruiter.

Analytics

Jorn de Vries (Flitsmeister): ‘We willen ook buiten Nederland verder groeien’

Hij droomt samen met Flitsmeister van Duitsland, soms gaan de nachtmerries van Jorn de Vries over zelfsturende auto’s, of wat er in Sillicon Valley achter de schermen als concurrentie bekokstoofd zou kunnen worden. Het doel is om binnen drie jaar van 1,2 miljoen naar 5 miljoen gebruikers te gaan: ‘Dat is een pittige maar in onze ogen ook reële doelstelling.’

Analytics

Innogy zet first, second en third party data slim in met DMP

Bedrijven investeren in toenemende mate in second en third party data. De aanvullingen op de eigen data komen bijvoorbeeld samen in een DMP en zorgen voor relevantere communicatie en producten. Bij het digitaliserende Essent en energiedirect.nl leidt dat al tot concrete eerste resultaten. Maar, benadrukt Kuldip Singh, de Digital Director bij moederbedrijf innogy: “Het is eigen data eerst.”

Analytics