More stories

Mind the digital gap: zes IT-succesfactoren voor digitale transformatie

‘Digitale transformatie’ is het toverwoord op de werkvloer. Volgens de Van Dale is het een omvorming of gedaanteverandering op basis van het binaire stelsel. IT is uiteraard belangrijk, maar gelukkig komt de mens ook nog voor in de verandering. Dit zijn de zes factoren waarmee een succesvolle transformatie rekening moet houden.

Digital Design

Influencer marketing: the new affiliate game

Wat hebben influencers met affiliate marketing te maken? Het is the next big thing in influencer marketing.

Influencer marketing

CWT introduceert price tracking tool

Zakenreisorganisatie Carlson Wagonlit Travel heeft een price tracking tool ontwikkeld die vluchten en hotelkamers opnieuw boekt als de prijzen dalen. Volgens CWT leverde de applicatie in de testperiode klanten besparingen op van tot 2 procent op de totale reiskosten.

Analytics

In de weelderige wereld van agile groeien kanban en scrum

Als Lean een cultuur is in een smeltkroes van werelden, is agile daarbinnen een van de gesproken talen. Lean staat voor een slanke en lenige organisatie. Dat past mooi, als je beweeglijk wil blijven. En dat is dan weer precies wat Agile is. Maar hoe ben je agile? Daarin heb je verschillende smaken, zoals Scrum en Kanban.

Agile

TripAdvisor meest geliefde reismerk op Google

TripAdvisor domineert de organische zoekresultaten in de customer journey van een reiziger, gevolgd door Expedia, Kayak en Hotels.com. Maar er is meer dan genoeg ruimte voor merken om verbeteringen door te voeren in SEO: maar liefst 56 procent van het SEO-marktaandeel is in handen van heel veel kleine spelers, blijkt uit onderzoek van Conductor.

Search

Predictive intelligence: de toekomst van business intelligence

Iedereen doet tegenwoordig wat met data, maar de meeste bedrijven laten kansen liggen. Veel webwinkels weten Google Analytics te vinden, en meten bijvoorbeeld de conversiepercentages en sessieduur. Maar wat als je nou zou kunnen voorspellen wat een klant gaat doen op basis van zijn eerdere gedrag? Tjitte Folkertsma van MediaCT sprak Peter Sheldon, VP of Global Strategy bij Magento, Jan Brooijmans, Business Intelligence consultant bij FocusFWD en Leah Ard, Business Solutions Architect en expert op het gebied van Magento Business Intelligence. Zij praten ons bij over de huidige staat en toekomst van Business Intelligence.

Marketing automation

Leerstoel datawetenschappen voor Nyenrode

Nyenrode Business Universiteit krijgt een leerstoel Data Science. Ruud Wetzels zal zich binnen deze leerstoel richten op toepassingen van Artificial Intelligence (AI), wiskunde en statistiek in het bedrijfsleven.

Analytics

EU stelt deadline voor databescherming VS

Het Europees Parlement wil dat de VS beter aan de Europese voorwaarden rondom databescherming voldoen. Zo niet, dan moet het bestaande Privacy Shield-akkoord worden opgeschort.

Privacy

Zo maak je big data daadwerkelijk ‘big’

Je bent actief in een organisatie waar veel creativiteit aan campagnes wordt verwacht. Daarnaast ben je ook actief aan het werk met data. En je hebt inmiddels de beschikking over een aardige hoeveelheid data. Puristen zullen – terecht – zeggen dat een grote dataset niet gelijk staat aan big data. Deze vier stappen helpen om data slimmer in te zetten, ook zonder budget.

Strategy
Premium

Technologietak MWM2 verder als Crowdtech

De technologietak van marktonderzoeksbureau MWM2 gaat voortaan verder onder de naam Crowdtech. Crowdtech is de naam van het internationale label […]

Digital Agencies

Actionable Intelligence: het maken van de juiste analyses

De invloed van Big Data, Internet of Things (IoT) en Artificial Intelligence (AI) op Business intelligence (BI) afdelingen wordt steeds groter. Het gaat inmiddels verder dan het maken van analyses alleen. Deze whitepaper gaat in op hoe je buiten de standaard kaders van BI kijkt en hoe je klantdata actiegericht in kunt zetten.

Analytics

Het algoritme van Instagram ontrafeld; blijven we onze vrienden zien?

Nadat in 2016 het algoritme van Instagram – een omgekeerd chronologische feed – aan de kant werd gezet en er een nieuw algoritme voor in de plaats kwam, waren onze vriendschappen weer veilig gesteld – zo beweert het online platform. Voordat deze algoritmeverandering plaatsvond, misten Instagramgebruikers 70% van alle posts en 50% van de posts van vrienden. In een tijd waarin vriendschappen gebouwd zijn op tags, likes en comments lag het vorige algoritme ten grondslag aan de ondergang van onze relaties.

Social

Het verzamelen, analyseren en valideren van klantdata

Het intelligent verzamelen, analyseren en interpreteren van data biedt data driven organisaties en hun klanten vele mogelijkheden. In deze whitepaper wordt ingegaan op hoe je grote hoeveelheden data op de juiste manier verzamelt en hoe je deze data gebruikt in de customer journey.

Analytics

Nieuw bureau helpt bedrijven met datastrategie

Floris van Lelyveld en Dennis Stolk hebben een nieuw bureau The Data Agency opgericht om organisaties te helpen met hun datastrategie.

Marketing

Drie excuses om niet te hoeven meten

Het is steevast mijn ‘oneliner’ tijdens een introductierondje: “ik houd van creativiteit, maar als we het resultaat niet meten, is het maar een dure hobby.” Meestal zorgt deze opmerking voor glimlachende gezichten. Een mooie ijsbreker, maar ik meen het serieus.

Analytics