More stories

Inschrijving Nederlandse Data Science Prijzen 2018 geopend

De Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen (KHMW) en de Big Data Alliance (BDA) reiken dit jaar voor de tweede keer de Nederlandse Data Science Prijzen uit. Wetenschappers, startups, bedrijven en overheden maken in drie categorieën kans op een onderscheiding. De inschrijving is nu geopend.

Analytics

Gary Illyes: ‘De Mobile First Index is de grootste verandering in search dit jaar’

Gary Illyes is Google Webmaster Trends Analyst bij Google en weet alles over de laatste ontwikkelingen op het gebied van Google Search. Hij is helemaal op de hoogte over de geheimen en de laatste updates van het Google algoritme. Tijdens Friends of Search beantwoordt Gary vragen in een Q&A sessie, maar wij kregen alvast de gelegenheid om hem een paar vragen te stellen!

Search

Recruitment in 2018: digitale tendens met een human touch

Net als andere branches kent ook de recruitmentsector een sterke digitale focus. Online tools, kunstmatige intelligentie en robotisering zijn een waardevol alternatief voor de vele administratieve taken en bieden de branche volop mogelijkheden. Maar laten we het menselijk aspect niet vergeten. Want de human touch zou wel eens de grootste onderscheidende factor kunnen zijn in 2018.

Recruitment

Google stopt met AJAX-crawling: wat zijn de gevolgen?

Google meldde dat het Q2 2018 zal stoppen met het AJAX-crawling scheme voor indexatie van websites. Als je website er voor SEO-doeleinden gebruik van maakt, wil je het liefst controleren of alles correct staat om fluctuaties in organische posities te voorkomen. Wat is AJAX-crawling en hoe werkt het? Waarom kan het een gevaar zijn als Google de manier van crawlen van AJAX-applicaties verandert? En hoe kun je zelf controleren of jouw website een risico loopt? 

Search

Dé Search trends van 2018; van automation en audiences tot AI en chatbots

Het nieuwe jaar is nog kraakvers, een goed moment om stil te staan bij je Searchstrategie. Wat gaat goed? Wat kan beter? En met welke ontwikkelingen moet je rekening houden? Een blik terug op afgelopen jaar, en wat zijn de Search, SEA en SEO trends van 2018?

Search

De opkomst van consumer friendly marketing

De marketingfunnel is allesbehalve een solide trechter waarin iedere prospect soepel van brand awareness naar ambassadeurschap glijdt. We schieten er in en uit, afgeleid en wispelturig. Zit je net lekker wasmachines te vergelijken, krijg je een appje van je vriendin, word je getagt in een filmpje van een teckel in een kalkoenkostuum of belt je moeder aan.

Online advertising

Dit zijn de Google Shopping-updates voor komend jaar

Google voert regelmatig updates uit en voegt nieuwe functionaliteiten toe aan zijn producten, zo ook voor Google Shopping. Ook het afgelopen jaar hebben we een aantal belangrijke updates gezien die verkopers de mogelijkheden biedt om meer kliks en conversies te genereren. Hier lees je wat de aanstaande updates van 2018 zijn die jouw Google Shopping-campagnes beïnvloeden.

Online marketing

Transavia: de bijna persoonlijke commercial

Transavia test een retargetingcampagne via digitale radio op het netwerk van OMX, de digitale tak van OMS. Op basis van tien populaire bestemmingen heeft Transavia met OMS Studio tien commercials geproduceerd. Deze doelgroep bestaat uit bezoekers van Transavia.com die naar een vlucht hebben gezocht en na hun bezoek naar digitale radio luisteren. Consumenten die digitale radio luisteren, horen dan tijdens de reclamemomenten spots op basis van hun zoekgedrag op Transavia.com. Wanneer één van de OMX-zenders een reclameblok start, wordt de spot uitgeleverd.

Analytics

‘Facebook zal zijn targeting gebruiken om advertenties weer te geven op WhatsApp’

Samantha Noble is de oprichter van Biddable Moments, een Paid Media Consultancy Agency dat zich richt op het helpen van merken bij het vergroten van hun omzet via PPC en doelgroepen-ontwikkeling. Samantha heeft de UK Search Personality Award gewonnen bij de UK Search Awards 2016 en werd ook beoordeeld als een van de top 25 in PPC Heros ‘Most Influential PPC Experts’ lijst in 2016 en 2017. In 2011 richtte Samantha de Digital Females-groep op die nu meer dan 750 leden heeft en tot nu toe 16 evenementen heeft georganiseerd.

Search

Verhoog de waarde van je webshop

Webwinkels worden vaak pas gewaardeerd rond een moment van overname: de koper wil weten hoeveel hij moet bieden en de verkoper is benieuwd wat hij kan vragen. Een waardering is echter ook nuttig wanneer een overname niet in het vizier is! Een goede waardering geeft namelijk handvatten om de waarde van een webshop mee te verhogen, zolang de eigenaar deze zelf nog exploiteert.

Venture

Magento development: hoe doen de beste bureaus van Nederland dat?

Magento is een zeer populair e-commerce softwarepakket vanwege de veelzijdigheid en flexibiliteit ervan, maar zoals elk open source systeem vraagt het onderhouden ervan aandacht en kennis. Veel webshops worden daarom beheerd door professionele Magento developmentbureaus. Hoe zorgen deze bureaus ervoor dat jouw shop altijd snel en veilig is? In dit artikel deel ik de best practices van de beste Magento bureaus van Nederland. Wordt jouw shop door een bureau beheerd, of zoek je er nog een? Doe hier je voordeel mee.

Magento

Hoe maak je de data-explosie relevant? Stay connected

Retailers beschikken over zoveel data, dat ze de klant goed kunnen profileren. De kunst is om die informatie relevant te maken voor je business en te segmenteren op individueel niveau in elke fase van de customer journey. Hoe doe je dat? Stay connected.

Customer Engagement

Facebook onder vuur in Frankrijk en Duitsland

Het Bundeskartellamt, de Duitse mededingingsautoriteit, meent dat Facebook zijn machtspositie misbruikt door consumenten te dwingen gegevens af te staan, ook als zij gebruik maken van toepassingen van derden met een Facebook-integratie. Facebook zou hiervoor geen toestemming vragen.

Privacy

Bloemenbureau Holland maakt internet kunstzinniger

Veel mensen gebruiken een adblocker en eveneens een grote groep overweegt deze te installeren. Weg met die vervelende reclames die steeds hetzelfde zijn. Waarom, zo dachten Bloemenbureau Holland en zijn partners in deze campagne, ontwikkelen we dan zelf geen adblocker die alle reclameposities kleurig overschildert met beeld van prachtige bloemen? De creatives voor, wat heet, ‘The Green Screen’ zijn 12 floral art pieces gemaakt door tattoo artist Henk Schiffmacher, dj en producer Loco Dice & graffiti-artist Hoxxoh, creative innovator Geraldine Wharry en fashion label Pigalle.” 

Online advertising

‘Werken met data steeds meer mensenmanagement en creativiteit’

Omdat datadiensten steeds belangrijker worden, rolt Dentsu Aegis Network het datalabel DAN DNA in meer landen uit. Dat doet het netwerk aan de hand van de blauwdruk uit Nederland. Oprichter Walter Flaat over zijn ervaringen en nieuwe uitdagingen in de markt: “Werken met data betekent vooral dat je slimme koppen bij elkaar brengt.”

Analytics