More stories

OBI4wan neemt concurrent Buzzcapture over

Socialmedia- en contentspecialist OBI4wan neemt reputatieanalysebureau Buzzcapture over. Gecombineerd hopen de bedrijven beter de internationale, Europese markt te kunnen bedienen.

Analytics

Analyticsprogramma Facebook biedt inzicht in ruim 1 miljoen apps, sites en bots

Facebook levert via zijn analyticsprogramma inmiddels gegevens over ruim 1 miljoen apps, websites en bots, een kwart meer dan in september 2016.

Analytics

Google Data Studio: zó maak je de beste dashboards

Vorig jaar lanceerde Google de Google Analytics 360 Suite. Eén van de nieuwe producten in deze suite is Google Data Studio, een tool waarmee het mogelijk is om marketingdata op een mooie en overzichtelijke manier te visualiseren in dashboards. In dit blog zal ik het hebben over de mogelijkheden van de Google Data studio, zoals het koppelen van databronnen, het delen van dashboards en de nieuwste ontwikkelingen.

Analytics

Snapchat ontbreekt in meeste Nederlandse mediaplannen

Weinig adverteerders in Nederland hebben Snapchat al in hun mediaplannen staan. Campagnes maken vergt extra inspanning en de resultaten zijn slecht te meten.

Analytics

Karin Schut nieuwe directeur VINEX

Karin Schut is aangesteld als nieuwe directeur van VINEX, de organisatie achter Nederlands Online Bereiksonderzoek NOBO.

Analytics

Dentsu Aegis herpositioneert databedrijf DAN DNA

De dataspecialisten van Dentsu Aegis Nederland werken sinds kort hoofdzakelijk voor externe klanten. Een ingrijpende verandering na anderhalf jaar leren en proberen.

Analytics

Resultaten viewability vendors wisselen sterk

Of een online reclame-uiting goed in beeld is geweest, is lastig te zeggen. Leveranciers van zichtbaarheidstesten rapporteren in dezelfde omstandigheden sterk wisselende resultaten.

Online advertising

Invulformulier: hoe meet je waar je bezoekers afhaken?

Een formulier doormeten is een cruciaal onderdeel van het optimalisatieproces. In dit artikel geef ik je het gratis script waarmee een formulier doormeten een stuk gemakkelijker wordt. Dan weet je precies waar bezoekers afhaken tijdens het invullen van een websiteformulier, én waar je dit kunt vinden in Google Analytics. 

Analytics

Amsterdam krijgt grote Europese data science-opleider

Amsterdam wil Europa’s grootste opleiding voor datawetenschappen oprichten. De UvA, VU en de HvA richten samen de Amsterdam School of Data Science op.

Online marketing

Hoe werkt eye tracking nu echt? (infographic)

Biometrie speelt steeds vaker een rol bij de analyse van websites, logo’s en online advertenties. Vooral oogmetingen worden steeds vaker ingezet. Waar kijken we naar? iMotions legt in deze infographic de werking daarvan uit.

Analytics

Netprofiler en ClickValue gaan samen

Online marketingbureaus Netprofiler en ClickValue voegen hun activiteiten samen in het nieuwe bedrijf LevelUp Group. Vanuit de groep zullen later dit jaar nieuwe, specialistische labels worden gelanceerd. Overnames worden niet uitgesloten.

Analytics

Vacanceselect voorspelt klantgedrag

Digitale innovatie is misschien niet het eerste waar je aan denkt bij campings en vakantieparken. Toch loopt het Alkmaarse familiebedrijf Vacanceselect op dit gebied behoorlijk voorop in de reisbranche, vertelt hoofd e-commerce Joost Kamstra.

Travel

Marketingsuites: kies je Google of Adobe Analytics?

Zowel Google als Adobe hebben hun tools geïntegreerd in steeds completere ‘marketingsuites’. De bedrijven lijken daarin een vergelijkbare strategie te volgen. Maar maken die veranderingen de keuze voor de juiste analyticssoftware ook makkelijker? En met welke verschillen houd je rekening?

Analytics

Artificial Intelligence is de nieuwe disruptor in marketing

Als er één technologie is die de klantervaring drastisch kan verbeteren, dan is het Artificial Intelligence (AI). Betere personalisatie, meer transacties, meer tevreden klanten, meer retentie, meer conversie – dat is de impact van AI op marketing.

Customer Experience

Marktonderzoeker comScore mogelijk als straf van de beurs

Marktonderzoeker comScore waarschuwt dat het van de beurs zou kunnen verdwijnen omdat niet tijdig gegevens heeft aangeleverd bij de Securities and Exchange Commission. De koers van het beursgenoteerde bedrijf duikelde gisteren omlaag.

Analytics