CBS en gemeente Venlo beginnen Urban Data Center
Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en de gemeente Venlo gaan gezamenlijk regionale en lokale data verzamelen, analyseren en presenteren binnen het CBS Urban Data Center/Venlo.
Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en de gemeente Venlo gaan gezamenlijk regionale en lokale data verzamelen, analyseren en presenteren binnen het CBS Urban Data Center/Venlo.
Na Wercker heeft Oracle weer een bedrijf overgenomen, Moat. Deze zeven jaar oude onderneming verricht metingen ten behoeve van adverteerders en uitgevers.
Wanneer je regelmatig A/B-test zal je merken dat het moeilijk is om succesvolle A/B-tests op te zetten op basis van data- en expertise-gebaseerde hypotheses. Daarom is het belangrijk om niet alleen te focussen op méér A/B-testen uit te voeren, maar op het verhogen van het percentage succesvolle hypotheses.
De General Data Protection Regulation (GDPR) wordt op 25 mei 2018 van kracht. Zoals zo vaak met nieuwe Europese regelgeving zitten er behoorlijk wat haken en ogen aan.
Marktplaats.nl had in de maand maart 2017 een bereik van 51,3 procent en was daarmee de grootste site van Nederland in die maand. Nieuwe cijfers van het het NOBO laten ook zien dat het AD groter is dan De Telegraaf.
Hoe onderscheiden hoogpresterende conversieteams zich van de algemene experimenteerder? Uit een grootschalig eigen benchmarkonderzoek blijkt dat gedragsverschillen meer invloed hebben op het aantal succesvolle tests dan de grootte van de organisatie.
Remiqz, de Amsterdamse ontwikkelaar van een intelligent Big Data-platform voor de waardebepaling van spelers in het betaald voetbal, krijgt een investering van ruim een half miljoen euro.
Nu Data Studio van Google plots de betaalde variant de deur heeft gewezen en het aantal te creëren dashboards onbeperkt is, wordt Data Studio voor veel organisaties een interessante optie. Maar wanneer kies je voor Data Studio? En wanneer kun je beter voor een andere tool als Klipfolio of Tableau gaan? Wij zetten drie bedrijfsprofielen op een rij en helpen je zo bij het maken van de juiste keuze.
Marketingbureau ConversionMob splitst zijn data-analyticsexpertise en -technologie af in een nieuw bedrijf, FasterIntel.com
Nieuwgierigheid is zijn drijfveer. Stephan Okhuijsen, de man achter Datagraver, vraagt zich bijvoorbeeld af of het klopt dat er tegenwoordig meer grijze auto’s rondrijden dan vroeger. “Dan pak ik de data van de RDW en daarmee kan ik laten zien dat begin jaren 50 nog driekwart van de auto’s een kleur had. Terwijl nu tweederde van de auto’s grijs, zilver, wit of zwart is”. Een leuk weetje, maar vaak zijn leuke weetjes ook heel leerzaam.
Met de komst van nieuwe onlineplatformen wordt de customer journey steeds complexer. Het is inmiddels heel gewoon dat een customer journey een aantal touchpoints op verschillende platformen omvat voorafgaand aan een conversie. De uitdaging bij deze langdurige customer journeys is het bepalen hoeveel elk kanaal heeft bijgedragen aan die conversie.
Twitter overweegt om een betaalde versie van het programma TweetDeck beschikbaar te stellen met meer analytics. Op dit moment peilt Twitter of daar belangstelling voor bestaat.
Technologiebedrijf Media Distillery heeft de activiteiten op de Belgische markt opgestart en sloot een samenwerking met persbureau Belga. De mogelijkheden tot uitbreiding naar andere landen wordt verkend.
Hootsuite heeft het bedrijf achter een Snapchat analyticstool Naritiv uit Los Angeles overgenomen. Dat is niet zomaar een startup. Naritiv heeft onder meer 4 miljoen dollar financiering van Disney opgehaald.
De Japans-Nederlandse marktonderzoeker Macromill (met hoofdkantoor in Tokio en Rotterdam) is vanochtend naar de beurs gegaan in Japan.