Hootsuite neemt Snapchat expert over
Hootsuite heeft het bedrijf achter een Snapchat analyticstool Naritiv uit Los Angeles overgenomen. Dat is niet zomaar een startup. Naritiv heeft onder meer 4 miljoen dollar financiering van Disney opgehaald.
Hootsuite heeft het bedrijf achter een Snapchat analyticstool Naritiv uit Los Angeles overgenomen. Dat is niet zomaar een startup. Naritiv heeft onder meer 4 miljoen dollar financiering van Disney opgehaald.
De Japans-Nederlandse marktonderzoeker Macromill (met hoofdkantoor in Tokio en Rotterdam) is vanochtend naar de beurs gegaan in Japan.
Google Analytics is voor de meeste website exploitanten nog steeds de standaardoplossing voor web analytics. Bestaan er dan geen alternatieven voor deze allesweter? Jazeker, die bestaan. Hieronder vind je een aantal alternatieven voor Google Analytics op een rij.
Vorig jaar blogde mijn collega al over het gebruik van DoubleClick en hoe je dit effectief kan inzetten. Inmiddels zijn we een jaar verder en werken we al voor een groot aantal enthousiaste opdrachtgevers met DoubleClick for Search. In dit eerste blog vind je een aantal best practices en welke functies van DS3 heel waardevol zijn.
OBI4wan, dat vorige maand nog de overname aankondigde van reputatieanalysebureau Buzzcapture, opent een kantoor in Berlijn, ter ondersteuning van de Europese groei en een lokaal aanbod voor de Duitstalige regio.
Elke retailer wil meer inzicht in de doelgroep om relevante gepersonaliseerde content te kunnen bieden en zelf het klantgedrag te beïnvloeden. Het buzzword om dit te bereiken: big data. Maar hoe kun je die gegevens omzetten in business value?
Eén van de beste tips voor een succesvol SxSW bezoek is om sessies te bezoeken die buiten je eigen vakgebied liggen. Je leert daar het minste, maar krijgt de kans om de besten uit andere disciplines te zien. Maar als about.com een analyse over 20 jaar aan data gaat presenteren laat je als data nerd de kans natuurlijk niet liggen daarbij te zijn.
Voor de meeste bedrijven is het combineren van webanalytics en data uit tv, radio of print nog onbekend terrein. Dat bevestigen diverse experts. Wel zeggen ze de vraag naar oplossingen voor deze uitdaging te zien toenemen. Er wordt gezocht naar integratiemogelijkheden. Men is al in staat onderin de funnel, dicht op het koopmoment, nauwkeurig te meten hoe gebruikers zich bewegen en reageren op iedere uitgegeven marketingeuro. Maar of en hoe een merkcampagne op tv concreet de conversie beïnvloedt is voor velen nog gissen.
De click-to-open-ratio (CTO) van e-mailcampagnes is in de reisbranche opnieuw gedaald, naar 14 procent. De meeste ontvangers openen de mailings op hun smartphone en marketing automation is zowel de grootste trend als de grootste uitdaging. Dit alles blijkt uit de E-mail Benchmark van e-Village.
Programmatic buying kan effectiever. Door als publisher data te delen over de prestaties van bannerposities wordt het voor adverteerders gemakkelijker om de KPI’s van campagnes te realiseren.
Hoe vertaal je als omnichannel retailer de data uit al je kanalen tot één bruikbaar klantprofiel, zodat je e-mailmarketing past bij de levenscyclus van de klant? Een herkenbaar probleem, waarvoor ook Mooi Parfumerie een oplossing zocht.
Salesforce en IBM gaat samenwerken op het gebied van kunstmatige intelligentie. Salesforce gaat ook diensten van IBM Watson verkopen, en IBM op zijn beurt gaat Einstein promoten. Ook worden die diensten meer op elkaar afgestemd.
KPMG introduceert een nieuwe tool om de voordelen van Big Data beter te kunnen benutten. De oplossing genaamd Eskapade biedt open source-bouwstenen voor het helpen ontwikkelen van data-analyses.
Wanneer we een nieuwe pagina aanmaken, willen we natuurlijk ook weten hoe hij presteert. Hiervoor kijken we naar verschillende metrics in Google Analytics. Voorbeelden hiervan zijn de bounce rate, time on page en uitstappercentage. Zijn deze metrics echter wel te vertrouwen? Het simpele antwoord is, ‘nee’. Hoe meet je ze wel betrouwbaar?
Wil je als marketeer weten of bepaalde kanalen of campagnes hebben bijgedragen aan een doel op de site dan kijk je naar de conversie-attributie. Zo wordt duidelijk of het budget goed is besteed of dat bijsturing nodig is. Maar zijn de modellen echt zo zinnig als ze lijken? En welke uitdagingen kom je zoal tegen?