Nieuwe Uber tool moet verkeersopstoppingen oplossen
Uber is bezig met een tool die toegang geeft tot mobiliteitsdata van de steden waar Uber-chauffeurs actief zijn. Met de Movement-gegevens kunnen reistijden en verkeerspatronen worden geanalyseerd.
Uber is bezig met een tool die toegang geeft tot mobiliteitsdata van de steden waar Uber-chauffeurs actief zijn. Met de Movement-gegevens kunnen reistijden en verkeerspatronen worden geanalyseerd.
Data-analysebedrijf Pi heeft een oplossing ontwikkeld waarmee bedrijven een rapportage kunnen genereren van de Airbnb-boekingen door hun zakenreizigers. Deze cijfers worden afgezet tegen de uitgaven aan traditionele zakenhotels.
Soms is het tijd om iets te doen wat je niet eerder hebt gedaan. Dit is zo’n moment. Een moment waarbij ik de bestaande opvattingen van de gevestigde orde met betrekking tot conversie-attributie ga ontkrachten in de vorm van mijn eerste blog.
Digital marketing analytics wordt steeds interessanter. Bedrijven die deze analysevorm toepassen kunnen klantgedrag voorspellen, hun campagnebudget effectiever inzetten en klanten beter aan zich binden. En dankzij cloudtechnologie blijven de kosten beheersbaar.
Het Groningse Goldmund, Wyldebeast & Wunderliebe en Radio Radar hebben een systeem ontwikkeld dat met groeiende nauwkeurigheid kan voorspellen of een liedje een hit wordt.
InShared gebruikt customer profiling om in te schatten hoe waarschijnlijk het is dat iemand klant wordt én wat het risicoprofiel is. Bettina Dalenoord legt tijdens eFinancials aan Hans Voorn uit hoe dit in zijn werk gaat.
Frans Kok volgt bij de Stichting Kijkonderzoek ad interim Bas de Vos op, die volgende maand naar GfK vertrekt.
Motivaction neemt het failliette Trendbox over en garandeert opdrachtgevers van Trendbox de voortzetting en afronding van lopende projecten. Met een aantal medewerkers wordt op dit moment gesprekken gevoerd over de overstap naar Motivaction.
Data niet alleen gebruiken om historische trends te signaleren, maar ook om de toekomst te voorspellen. Met predictive analytics kan dit. Lees hier hoe je slim start en deze vorm van machine learning in je marketingmix inpast.
Wanneer is digitale dienstverlening prettig en wanneer wordt het griezelig? KPMG onderzocht het aan de hand van voorbeeldsituaties. Zo blijkt ongeveer de helft van de consumenten (45 procent) het geen probleem te vinden als een gratis fitnesstracker hen én hun werkgever maandelijks rapporteert over hun gezondheid.
Energieleverancier Nuon wil de klant online herkennen zodat de juiste boodschap kan worden verstuurd. Met als volgende stap: voorspellen wat die klant nodig heeft, vertelt Rob van den Berg tijdens Performance 2016 aan Hans Voorn.
Het was op alle online marketingblogs te lezen: ‘In 2016 gaan alle bedrijven aan de slag met een Data Management Platform’. In de praktijk bleek de uitvoering vaak uitdagend, maar voor ieder probleem een oplossing. Verschillende online bureaus zijn vervolgens ‘DMP-Consultants’ gaan aanbieden, om de implementatie van een Data Management Platform in goede banen te leiden.
De D-rt Groep, het moederbedrijf van D-reizen en VakantieXperts, gaat predictive analytics toepassen. Samen met [BEBR] wordt een tool ontwikkeld die klantgedrag en marktpotentieel gaat voorspellen. Dit moet zowel de reisadviseurs in de winkels als het management helpen de juiste keuzes te maken, aldus de D-rt Groep.
Startup ImmoWise stelt dat het door het verzamelen en slim analyseren van Big Data voor elke gemeente en wijk in Nederland de best presterende makelaar aan kan wijzen.
Met de campagne ‘Hypotheek binnen een week’ wil Rabobank potentiële klanten tot een dialoog verleiden. “Wij willen eigenlijk weer het goede gesprek aan de keukentafel,” zegt Coen Wiers tegen Hans Voorn tijdens Performance 2016.