More stories

‘Always on’-klant vergt meer samenwerking IT en marketing

Wat wil de klant? In theorie kunnen we al zijn gedragingen interpreteren en erop anticiperen, maar in de praktijk komt daar nog weinig van terecht. Bedrijven weten meestal niet hoe ze klantinformatie kunnen inzetten.

Analytics

Yieldr ontkent ontlopen last onder dwangsom

Het Nederlandse advertentiebedrijf Yieldr ontloopt een last onder dwangsom van de Autoriteit Persoonsgegevens door zijn activiteiten naar het Verenigd Koninkrijk te verplaatsen. Dat zegt in elk geval de Autoriteit Persoonsgegevens. Yieldr houdt er een andere optiek op na.

Analytics

Analyticsspecialist Looker haalt 48 miljoen dollar op

Data-analytics is hot onder investeerders. Startup Looker heeft 48 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde onder leiding van durffonds Kleiner Perkins Caufield & Byers.

Analytics

63 miljoen venture capital voor App Annie

Het analyticsbedrijf voor mobiele apps App Annie heeft 63 miljoen dollar aan venture capital opgehaald.

Analytics

App Annie in metingen Apple TV

App Annie volgt voortaan ook gratis en betaalde apps in de Apple TV App Store. Ook Apple zelf heeft Apple TV opgenomen in zijn App Analytics software. Daarmee kunnen tvOS-ontwikkelaars onder meer de prestaties en het aantal downloads meten.

Analytics

Dirk van den Broek meet winkelroute klant met WiFi

Supermarkt Dirk van den Broek volgt de klantbewegingen in drie van zijn winkels met behulp van WiFi-tracking. Het onderzoek vindt plaats in Nieuwegein, Hoofddorp en Amsterdam.

Analytics
Premium

Uitgesteld tv-kijken groeit 20 procent

Nederland is meer uitgesteld gaan tv-kijken. Het aandeel uitgesteld kijken als onderdeel van de totale kijktijd steeg van vijf naar 6,1 procent.

Analytics

Oracle koopt datatracker

Oracle heeft het bedrijf AddThis overgenomen, dat trackingtechnologie ontwikkelt voor online uitgevers en marketeers. AddThis volgt momenteel 1,9 miljard gebruikers per maand.

Analytics

Nieuwe rol voor Karel Kinders bij SAS Nederland

Managing Director Karel Kinders krijgt een andere rol binnen SAS, de specialist op het gebied van business intelligence.

Analytics

Belgische D Square haalt 5 miljoen euro op

Het Belgische D Square, gespecialiseerd in data mining voor de procesindustrie, haalt vijf miljoen euro op bij investeerders als LRM, PMV, Gemma Frisius (KU Leuven), Fortino Capital en Jurgen Ingels.

Analytics

Half miljoen euro voor LeadBoxer

Het Amsterdamse LeadBoxer, dat verkoopteams helpt met het identificeren van leads uit websiteverkeer, heeft een half miljoen euro groeigeld gekregen van The Hatch Firm.

Analytics

SKO gaat dagelijks kijkcijfers Internet rapporteren

De organisatie die de kijkcijfers voor televisie meet, SKO, gaat zijn metingen van internetcontent per 1 januari ook op dagelijkse basis rapporteren.

Analytics

Wat heeft 10 jaar Google Analytics ons gebracht?

In november 2005 lanceerde Google haar eerste versie van Google Analytics. In dit artikel kijk ik terug naar toen en naar de belangrijkste ontwikkelingen van Google Analytics in de afgelopen tien jaar.

Analytics

Salesforce koopt ontwikkelaar persoonlijke assistente

Salesforce heeft voor een onbekend bedrag de Amerikaanse startup MinHash overgenomen ter versterking van zijn analytics portefeuille. Het bedrijfje uit Palo Alto is opgericht door voormalige werknemers van eBay en Avaya.

Analytics

Vergelijkingssites Duitsland: half miljard voor tv-reclame

In Duitsland gaven vergelijkingssites voor energie, telecom en reizen afgelopen jaar 150 miljoen euro meer uit aan tv-reclame dan in 2014. Naar verwachting groeit dat bedrag, maar worden investeringsbeslissingen voor media ook grondiger op data gestoeld.

Analytics